از این پس کروم فایل‌های آفیس شما را هم باز می‌کند

خوشبختانه جدیدترین قابلیت مرورگر کروم برای سیستم عامل مک و ویندوز این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا فایل‌های آفیس، محتوای آماده شده به وسیله پاورپوینت و یا صفحات اکسل را به راحتی از داخل مرورگرتان اجرا کنید.

2

فارنت: معمولا هنگامی که با یک فایل متنی که یک دوست یا هر فرد دیگری در ضمیمه یک ایمیل برای ما ارسال کرده روبرو می‌شویم اگر با سرعت دسترسی پائین به اینترنت و یا مشکلات رایج این روزها نظیر دسترسی به سرویس‌های پست الکترونیکی روبرو باشید مطمئنا هیچ یک از ما دوست نداریم با کلیک برروی لینک فایل، به جای رهنمون شدن به یک صفحه وب، یک فایل Word یا Mp3 برای ما دانلود و بعد باز شود.

علت اصلی این امر هم مدت زمان طولانیست که برنامه مرتبط با اجرای آن فایل، بویژه در رایانه‌های قدیمی آن را برای ما باز می‌کند اما خوشبختانه جدیدترین قابلیت مرورگر کروم برای سیستم عامل مک و ویندوز این قابلیت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا فایل‌های مایکروسافت آفیس را به راحتی از داخل مرورگرتان اجرا کنید.
با این قابلیت که پیش از این تنها از طریق کروم بوک در دسترس بود می‌توانید به طور خودکار فایل‌های آفیس، محتوای آماده شده به وسیله پاورپوینت و یا صفحات اکسل را از طریق مرورگر کروم باز کنید و جالب اینکه این قابلیت حتی اگر شما به صورت آفلاین از این مرورگر استفاده کنید نیز قابل دسترس خواهد بود.

ms-word-chrome

تنها کاری که باید انجام دهید اطمینان از نصب آخرین نسخه کروم و بعد از آن نصب افزونه Chrome Office Viewer از فروشگاه آنلاین این مرورگر است. گوگل این اطمینان را به کاربران داده که امکان استفاده از این قابلیت توسط نفوذگران برای آلوده کردن سیستم شما یا مشاهده و کنترل رایانه شما از راه دور برای سرقت اطلاعات حساس وجود ندارد.
به گفته گوگل این افزونه از یک فضای مجازی برای کنترل فایل‌ها و اطمینان از عاری بودن آنها از نرم افزارهای مخرب درجهت جلوگیری از آلوده شدن رایانه ها استفاده می‌کند. از آنجایی که این قابلیت هنوز در مرحله آزمایشی قراردارد، گوگل از کاربران خواسته مشکلات موجود را جهت برطرف کردن در نسخه های بعدی گزارش دهند.

Source : Digitaltrends

پایان مطلب /

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. Hossain می‌گوید

    گزینه Add to Chrome برای من غیر فعاله

    1. Ehsan می‌گوید

      باید وارد اکانتت شده باشی. با فیلتر شکن هم بری بهتره (:
      با اینکه کروم وب استور برای ایرانیا باز شده، ولی هرچی تلاش میکنم بدون فیلتر شکن و چی پی ان نمیتونم ازش دانلود کنم!