مینی رایانه بریکس؛ بزرگ رایانه کوچک گیگابایت!

بریکس در دسته مینی رایانه‌های بسیار کوچک (Mini-PC) قرار می‌گیرد که ظاهرا قدرتی بیشتر از یک رایانه رومیزی در اندازه طبیعی دارد.

1

فارنت: شرکت گیگابایت در جریان برگزاری تور فناوری “ایده نو” در شهر لندن، یکی از محصولات جدید خود با نام بریکس (Brix) را معرفی کرده است.

Gigabyte_Brix_1

بریکس در دسته مینی رایانه‌های بسیار کوچک (Mini-PC) قرار می‌گیرد که ظاهرا قدرتی بیشتر از یک رایانه رومیزی در اندازه طبیعی دارد.

اگرچه در نگاه اول این مینی رایانه را می‌توان رقیبی برای Raspberry Pi دانست اما گیگابایت مدعی است که این محصول تنها یک رقیب اصلی خواهد داشت که با این وجود برخی از کارشناسان با توجه به مشخصات و ویژگی‌های بریکس، تنها رقیب آن را زدباکس نانوهای (ZBOX nano) زوتاک می‌دانند و در عین حال برخی دیگر NUC اینتل را تنها رقیب آن می‌دانند.

Gigabyte_Brix_2

بسته به بودجه شما، گیگابایت در این محصول حق انتخاب 4 مدل پردازنده را به شما داده است: Celeron 1007U، Core i3-3227U، Core i5-3337U و Core i7-3537U.

در عین حال در این محصول درگاه حافظه mSATA برای SSD و دو شکاف رم تا 16 گیگابایت ظرفیت قرار داده شده است. یک درگاه USB 3.0 در جلوی بریکس و یکی دیگر به همراه درگاه HDMI، درگاه mini DisplayPort نیز از دیگر مشخصات فنی این دستگاه است.

Gigabyte_AiO_2

درگاه Gigabit Ethernet نیز در پشت دستگاه تعبیه شده تا قابلیت اتصال به شبکه بی‌سیم از طریق یک کارت mini PCIe در خود محصول میسر شده باشد.

اگرچه بریکس را از یک جهت می‌توان یک سیستم مدیاسنتر یا سینمای خانگی بسیار کوچک دانست اما یکی دیگر از قابلیت‌های بریکس، پشتیبانی از اتصال همزمان به دو نمایشگر برای استفاده‌های حرفه‌ای‌تر است تا بتوان بازار هدف این محصول را مدارس، کاربری‌های شخصی و تجاری عنوان کرد.

Gigabyte_AiO

گیگابایت تور فن آوری “ایده نو” را در 14 کشور جهان و در 4 قاره مختلف برگزار می‌کند. این شرکت هنوز توضیحی در خصوص قیمت بریکس ارائه نکرده است اما می‌توان منتظر قیمتی رقابتی با قیمت 199 دلاری زدباکس نانوهای (ZBOX nano) زوتاک بود.

Source: tomshardware

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. respring می‌گوید

    چرا صحبتی ازپردازنده گرافیکیش نشده !