کشف شبیه‌ترین سیاره‌ها به زمین توسط دانشمندان ناسا

این سه سیاره شبیه به زمین که در فاصله 1200 و 2700 سال نوری از زمین قرار گرفته‌اند، دارای آب مایع وحتی شاید قابل سکونت خواهند بود.

7

محققان آنچه را که به گفته آنها، شبیه‌ترین سیاره‌ها به زمین هستند، در حال چرخش در ناحیه Goldilocks ستارگان مرجع‌شان کشف کردند. اگر تشخیص دانشمندان صحیح باشد و اطلاعات کپلر ناسا نیز به داده‌های آنها افزوده شود،این سه سیاره شبیه به زمین که در فاصله 1200 و 2700 سال نوری از زمین قرار گرفته‌اند، دارای آب مایع وحتی شاید قابل سکونت خواهند بود.

اخیرا گزارش‌های فراوانی که حاوی توضیحاتی درباره چندین سیاره شبیه به زمین است، منتشر شده اما اکنون دانشمندان معتقدند، هزاران نمونه این‌چنینی منتظر کشف شدن توسط انسان هستند.. سه سیاره شبیه به زمین که به تازگی کشف شده‌اند سیاره کپلر و در واقع Kepler-62f،Kepler-62e و Kepler-69c نام دارند و جدیدترین یافته‌های دانشمندان را در برمی‌گیرند.

بنابر گفته Dimitar Sasselov، که به انتشار این تحقیق همت گمارده، محیط این زمین‌های دور، این چنینی خواهند‌ بود: “Kepler-62e آسمانی کاملا ابری دارد و در همه نقاط تا نواحی قطبی گرم و مرطوب است. “Kepler-62f سردتر خواهد بود اما همچنان احتمالا می‌تواند مکانی برای زندگی محسوب گردد.”

سیاره کپلر

هردوی 62f  و 62e  هم اندازه زمین هستند.این دو سیاره که در سیستمی پنج سیاره‌ای قرار دارند، نه تنها به علت فاصله از ستارگان‌شان اهمیت دارند بلکه اندازه آنها نیز در این امر بی‌تاثیر نیست. سیاره‌های کوچک‌تر (مانند مریخ) اکثرا سنگلاخی‌تر و با میزان گازی کمتر هستند.

جان گرانسفلد، مدیرمسئول قسمت راهبردی ناسا می‌گوید: “کشف این سیاره‌های سنگی درمنطقه قابل سکونت، ما را به یافتن جایی شبیه به خانه‌مان نزدیک‌تر می‌کند. زمان، جواب این سوال را که آیا کهکشان ما میزبان هزاران سیاره مانند زمین است یا خیر؟، خواهد داد.”

کپلر یا ماموریت کپلر، یک تلسکوپ فضایی ساخت ناسا است که باهدف کشف سیارات فراخورشیدی مشابه زمین به فضا پرتاب شده‌است و برای این‌کار درخشندگی 100 هزار ستاره را در عرض 3.5 سال بررسی می‌کند تا نشانه‌ای از کاهش درخشندگی بر اثر گذار سیاره‌ای بیابد. این ماموریت به نام منجم آلمانی یوهانس کپلر نامگذاری شده است.

همه کشفیات ما درطول چندماه گذشته، به تنهایی ثابت می‌کند که زمین ما آنقدرها هم درکهکشان تنها نیست، مخصوصا اینکه با در نظر گرفتن اندازه جهان هستی، این فرض، بیش از پیش قوت می‌یابد. اما خدا می‌داند، شاید زمین با همه این فرضیات، بازهم تنها مکان برای زندگی نوع انسان باشد.

Source : Techbuffalo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. مانی می‌گوید

    من جایی ندیدم که نام از انسان در کرات دیگر برده باشد
    شاید منظور شما کاربر گرامی موجودات دیگر باشد که در اینمورد با شما موافقم .

  2. AnDrAmA می‌گوید

    از دوستان فضا شناس و فضا دوست دعوت می شود همه در قالب یک چت روم تخصصی در یک زمان مناسب با هم به گفتگو بپردازیم
    مطمئنم کسی دست خال نمیره
    اگه کسی چت روم خلوت و استانداردی سراغ داشت خبر بده
    ممنون

  3. vahed می‌گوید

    مزخرفه
    وقتی که خداوند درکتاب خودش یعنی قرآن به یک زمین اشاره می کند
    شماها خوابشو ببنید که یه سیاره مثل زمین پیدا کنین

    1. میلاد می‌گوید

      همین طرزفکر باعث عقب ماندگی مسلمانها میشه لطفا اگه خودتون عرضه ندارید بزارید اونا اینکارو بکنن

    2. b13 می‌گوید

      اتفاقا” چند جا هم به وجود انسان در کرات دیگر اشاره کرده
      نور 42
      اسرا 58
      شوری 29
      نمل 90
      زمر 69

    3. محمد می‌گوید

      در قرآن اشاره شده هما جنبدگان زمین و آسمانها .یعنی تو سیارات دیگه هم 100% موجودات زنده وجود داره چون تو قرآن اشاره شده

  4. سعید می‌گوید

    اگه این همه بودجه رو خرج کارهای عام المنفعه مثل ساخت مدرسه یا حتی کمک به زلزله زده ها میکردن بهتر نبود؟