تغییر لوگوی گوگل به مناسبت نوروز سال 1392

گوگل روز گذشته با تغییر لوگوی خود فرا رسیدن نوروز و سال نو برای پارسی‌زبانان سراسر دنیا را یادآور شده و گرامی داشت.

26

فارنت: دیروز آغاز سال 1392 شمسی بود و پارسی‌زبانان سراسر دنیا این روز را گرامی داشتند. در این میان گوگل نیز که همواره با تغییر لوگوی صفحه اول خود قصد یادآوری و یا گرامیداشت سالگرد تولد شخصیتی خاص و یا فرا رسیدن رخدادی مهم را داشته است، روز گذشته با تغییر لوگوی خود فرا رسیدن نوروز و سال نو برای پارسی‌زبانان سراسر دنیا را یادآور شده و گرامی داشت.

Google-Doodle-persian_new_year_2013

در این لوگوی گوگل تغییری در سه حرف اول لوگوی گوگل دیده نمی‌شود اما تغییر اصلی در دو حرف پایانیست و جای دو حرف le را سبزه و گل و روبانی که دور سبزه را پیچیده‌اند گرفته است.

Google-Doodel-Persian-New-Year-2013-Location

این لوگو معمولا در دامنه‌های گوگل مختص کشورهای هدف و یا کاربرانی که با آی.پی کشورهای مورد نظر به دامنه اصلی گوگل مراجعه می‌کنند ظاهر می‌شود و گوگل کاربران کشورهای هدف خود و زمان تغییر آن را در پائین آن لوگو در صفحه آرشیو خود قرار می‌دهد اما متاسفانه امسال نیز همانند سال گذشته، نام ایران در جمع کشورهای برگزار کننده نوروز قرار نگرفته و نکته جالب‌تر قرار گرفتن نام کشور امارات متحده عربی در سال گذشته و در میان برگزار کنندگان مراسم جشن سال نو پارسی‌زبانان بود!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

26 نظر برای این مطلب
  1. مندلی می‌گوید

    رفتم اینجا دیدم زده 403 forbidden
    http://www.google.com/doodles/persian-new-year-2013
    وقتی هم که بعد از تغییر آی پی رفتم اسم همه کشور های از افقانستان(!!!) تا امارات عربی رو دیدم که اصلا ایران توش نبود
    آخه یکی نیست بگه احمق تو که نوشتی persian-new-year-2013 پس چرا کشور ایران(persian) قاطی کشور های برگزار کننده نیست
    یه جوک یادم اومد خالی از لطف نیست:

    یه روز یه نفر سوار تاکسی میشه می گه آقا منو دو نفر حساب کن راننده میگه من تورو به ت.خ.م.م هم حساب نمی کنم:))))))))

    یه نفر می خاد به این گوگل بی خاصیت اسراعیلی (قبلا اسراعیلی نبود بعدا اسراعیلیا شرکتش رو خریدنشش) ما ایرانی ها تو رو به ت.خ.م چپ سگای ولگرد هم حساب نمی کنیمت!

    در هر صورت گوگل برای ما ایرانی ها خیلی محدودیت قاعله و همچنین وقتی یه چیزی رو سرچ می کنی اکثرا چیزای نامربوط به موضوع رو میاره که کارت راه نیوفته

    بهتره از سایت bing.com که مال مایکروسافته استفاده کنین هم دقیقه هم این محدودیت(ارور های 403) مسخرو رو نداره!

    1. ... می‌گوید

      اطلاعات ندارید لطفا صحبت نکنید ! گوگل شرکت آمریکایی الاصل هست ، به اندازه ای هم گسترده هست که به این صورت توسط یه کشور دیگه قابل خریدن نیست !!
      ……………………….

  2. بهمن می‌گوید

    بسیار جای تاسف داره برای افرادی مثل kasra etemadi که اسمشون رو ایرانی میذارن و بسیار برای مملکت و کشوری متاسفم که اینجور اشخاص تو اون دارن زندگی میکنن . افرادی که تو عالم رویا و خواب زندگی میکنن و نمیدونن که این طرز فکر مال هیتلر بود که نتونست با این طرز فکرش به جایی برسه .

    ایران با اقوام و فرهنگ های مختلفشه که ایرانه و زندس ، بدون اونا از ایران فقط یک تهران میمونه و یه چند تا شهر کوچیک که به درد جزر لای دیوار هم نمیخوره چه برسه به اینکه بهش یک کشور بشه گفت .
    از گذشته های دور این سرزمین میزبان فرهنگ های مختلف و مردمانی بزرگ و با فرهنگ بوده ، این یک واقعیته که بیشتر خدمات ، از خود گذشتگی ها ، ایثارها رو در حق این مملکت ، همین اقوام غیر پارسی زبان به دوش کشیدند ، همین الان هم اگه خدای نکرده با توهین ها و افکار نژادپرستانه ای که برخی ها دارن ، باعث ایجاد تفرقه بین اقوام مختلف ایرانی بشه ، ایران بی ایران .

    ایران بدون ترک و کرد و بلوچ و لر و ده ها فرهنگ مختلف چیزی ازش باقی نمیمونه . یک پارس زبان همونقدر در این سرزمین سهم داره که یک ترک یا لر یا کرد سهم داره .

    میگن فرهنگ و ارزش هر قومی به طرز فکرش بستگی داره ، خیلی خوب بعضی ها ارزش یک پارسی زبان رو به معرض نمایش میذارن و کسی هم اعتراض نمیکنه !!

    خیلی هم جالبه که اینجور بحث های نژادپرستانه هم در هیچ کجای دنیا مثل ایران تو بورس نیست !! چرا ؟ خوب مشخصه خیلی ها رو جو گرفته و خیلی ها هم در عالم هپروت به سر میبرن .

    هر کسی در هر سرزمینی به دنیا میاد اونجا وطنشه و مثل مادر براش عزیزه و من تو ایران به دنیا اومده ام و جونم رو در راه خاک مادریم نیاز باشه فدا میکنم ، حالا چه کرد باشم ، چه ترک باشم ، چه پارسی صحبت کنم یا اینکه مسلمان باشم یا حتی کافر .

    حیف که فقط ما زمانی ارزش هم دیگر رو درک میکنیم که کار از کار گذشته باشه .

  3. REZA می‌گوید

    ببینید عزیزان من حتما شما هم نقشه ی ایران رو هم دیده اید که تقریبا به شکل گربه است که از سر این گربه گرفته (که اذربایجان در ان واقع است)تا شکم(تهران و…)تا پایین تنه(بوشهر و سیستان…)به این میگن جی داداس:ایران.و تمام افراد واقع در این نقشه نوروز رو جسن میگیرن قدیمارو نمیدونم ولی الان اینطوریه

  4. pouya می‌گوید

    نوروز در اصل متعلق به کرد ها یا همون ماد هاست
    من برای این حرف که میزنم مدرک دارم

    1. ایرانی می‌گوید

      دوست عزیزاولا مادها کرد نبودن..دوما نوروز هم خیلی قبل تر از مادهادر میان ایرانیها وجود داشته بطوری ک3500 سال پیش این جشن رو جشن باستانی میخواندند بعدشم شما چرا دوس دارین جنگ طایفه ای راه بندازین…

  5. مهرزاد می‌گوید

    اینکه بقیه کشور های به غیر از ایران ادعای نوروز داشتن رو دارن جالبه…!
    آخه تا چقدر کمبود؟

    این فقط یک چیز رو نشون میده …!
    اون هم تمدن پر قدرت و پر افتخار پارس هست…

  6. محمد.ر می‌گوید

    سلام.نوروز باستانی راکه یکی ازاعیادبزرگ ایرانیان بوده وهست وخواهد بود را به تمامی انسانهایی که قلبشان برای اقتدار و سربلندی ایران می طپد تبریک و تهنیت می‌گویم. چاکر گوگل هم هستیم.

  7. مر می‌گوید

    با یه مشت کارای مزخرف که دشمنای قسم خورده میکنن قرار نیست که ما ها بهمون بر بخوره که.دارن به شعور خودشون و فهم نداشتشون توهین میکنن.

  8. ایرانی می‌گوید

    نوروز جشن همه مردم جهان هستش..ولی ما ایرانیا هفت هزار سال هست ک اونو جش میگیریم..ضمنا اقوام ایرانی فقط پارسی ها نیستن لک و کرد و لر و ترک و پارس و گیلک و مازن و بلوچ و حتی عرب جز سرزمین پهناور ایران هستن و همگی نوروز رو جشن میگیرن..ضمنا هیچکس نمیدونه جشن نوروز رو کی و توسط کدام قوم جشن گرفته شده انچه هست طبق اسناد تاریخی حتی زمان ظهور زرتشت هم به این جشن جشن باستانی میگفتن!یعنی خیلی قبل تر از ظهور زرتشت بوده..این جشن جشنی جاودانه اس چون با ورو و ظهور هیچ دین و پیامبر جدیدی از یاد ها فراموش نشده و همچنان بر تارک روزگاران میدرخشد.

  9. سجاد می‌گوید

    جالبه
    بازم گوگل که به فکر نوروز هستش !!
    http://www.tablemate2.ir

  10. رضا می‌گوید

    امارات متحده هفتاد هشتاد ساله که جون گرفته . تاریخ ما کجا تاریخ امارات کجا!!!!!! اصلا قابل مقایسه نیست.مثه اینکه بیای بوگاتی رو با پیکان مقایسه کنی.به هر صورت عید مال کشور ایران می باشد و آنهایی که هر روز می خوان چهره ایران رو تخریب کنن خیلی کوچیکتر از این حرفا هستند.

  11. سینا می‌گوید

    میخوان ایران رو نادیده بگیرن به زور
    اما نمیتونن!

  12. مهران می‌گوید

    این چه عادت بدیه که اخیرا شما فارسها پیدا کردید که به جای گفتن واژه ایرانیان از واژه پارسی زبانان استفاده می کنید؟ در شبکه جام جم و شبکه های دیگر هم همین منوال در پیش است. چرا اصرار دارید که بگویید ایرانی یعنی پارسی زبان؟

    آذری ها، کردها، اعراب، اینها ایرانی نیستند؟ فقط پارسی زبانان ایرانی هستند؟ لطفا این مورد رو مدنظر قرار بدید.

    با تشکر و احترام

    مهران

    1. kasra etemadi می‌گوید

      bale azizam faghad parsi zabanan irani hastan be khatere inke arabha va turkha va kurdha az zamane bastan mostamerate ma budan va bakhshii az sarzamin ha ro be tasarofe khodemon dar avordim engelish alan 70 keshvare mostameri dare yani kole 70 keshvar engelisi hastan na aziz

    2. روزبه می‌گوید

      منظور از پارسی فقط زبان نیست.
      در دوران باستان سه قدرت بزرگ در فلا ایران بود . ماد ها ، پارس ها و یکی دیگه . پارس ها در قسمت جنوبی ایران ساکن بودن و به دریا و بندر دسترسی داشتند . بازرگانان غربی هم به دلیل تبادلاتی که با اونها داشتند کل فلات ایران رو پارس میگفتند. مثل وقتی که در دوران حکومت اعراب بر ایران کل ایران رو گاهی خراسان میگفتند .
      حالا دعواتون برای چیه ؟! جالبه بدونبد که یکی از رکورهای ایران سرعت از دست دادن سرزمین های ملی هست که از حدود 120 سال پیش تا حالا نصف شده . بنابراین وسعت فرهنگی ایران بیشتر از مرز جغرافیایی الان اون هست . نوروز هم یک رسم ایرانی هست و در حیطه مرزهای فرهنگی ایران گسترش داشته .

  13. شهرام می‌گوید

    شما پارسها به فکر خلیجتون باشین

  14. اشکان می‌گوید

    دوست عزیز نوروز فقط مال پارسی زبانان نیست
    این حرف واقعا توهین آمیز و ….
    نصفی از ایرانی ها فارس نیستن
    نوروز اولین بار در زمان مادها جشن گرفته شد(جهت اطلاع)

  15. بهنام می‌گوید

    نمردیم فهمیدیم جشن نوروز مال پارسا جمع کنین جشن نوروز و چهارشنبه از اداب مردم مغول و ترکان می باشد خواهشا تاریخ رو منحرف نکنین

    1. kasra می‌گوید

      bebin ehtemalan u ya turk YA arab motasefam basat ke savade dorost hesabi nadari noroz az zamane bastan bude va hast akhe… to chi az tarikh midoni…

      1. بهنام می‌گوید

        من بر اساس کتاب رسمی یونسکو حرف می زنم نه … همینجوری بر اساس ویکی پدیای فارسی حرف بزنی

        1. فاطمه می‌گوید

          خب فهمیدیم سوادت چه قدر معتبره !! یونسکو چند وقت یه بار داره تاریخ ما رو میکنه میچسبونه به امارات !!!!

    2. فاطمه می‌گوید

      یه مطالعه تاریخ بکن وقت کردی !!!! نوروز بر میگرده ریشه هاش به دوره ای که میتراییسم دین ایرانی و اریایی بوده بعد زرتشت بعد اسلام که وارد ایران شد و پیامبر این ایین رو ستودند! بعد موندم مغول این وسط چیه ! خب سواد نداری نظر نده جان من

      1. بهنام می‌گوید

        فعلا که تو دنیا تو کتاب یونسکو و کتاب مرجع آیین ها تو دانشگاه معتبر که یکیشم دانشگاه یونانه نوروز رو یه عید باستانی ویزه مردم آسیای میانه و کشورهای ازبک و قزاق و مغولستان می دونن که حتی اونا اصالت اصلیش رو حفظ کردن و هنوزم هفت شین که مهم ترین اصل نوروز هستش رو می ذارن و ایین نوروز یکی از آیین های دین زرتشته به همراه یلدا و چهارشنبه سوری شما برو مطالعه کن کتاب اوستا -دانیال راستی زیادم ویکی پدیا رو نخون و ادعای فضلم نکن

  16. میترا می‌گوید

    امارات متحده عربی و جشن عید نوروز!!
    پیاز هم اومده قاطی میوه ها جالبه!

  17. منصور می‌گوید

    لوگوی امسال طراحی جالبی نداره با این طراحی بیشتر شبیه google دو تا LL می مونه!