رونمایی موزیلا از دو گوشی با سیستم عامل فایرفاکس ویژه توسعه‌دهندگان!

بنیاد موزیلا با مشارکت و همکاری یک استارت‌آپ اسپانیایی با نام Geeksphone اولین گوشی‌های مجهز به این سیستم عامل را به طور اختصاصی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها عرضه کرد.

0

فارنت: بنیاد موزیلا که این روزها در کنار مروگر محبوبش یعنی فایرفاکس به سختی در تلاش برای عرضه سیستم عامل فایرفاکس برای تلفن‌های همراه هوشمند است اولین گوشی‌های مجهز به این سیستم عامل را به طور اختصاصی برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها عرضه کرد. این دو گوشی که با مشارکت و همکاری یک استارت‌آپ اسپانیایی با نام Geeksphone عرضه شده Keon  و Peak نام دارند که از جمله محصولات رده پائین این شرکت برای بازارهای نوظهور عنوان شده است.

keon-firefox-os

مدل Keon   گوشی ساده‌تری به شمار می‌رود و از شدت نارنجی بودن در حال انفجار است، که از یک پردازنده تک هسته‌ای یک گیگاهرتزی Snapdragon S1 کوالکام و یک صفحه نمایش لمسی HVGA با رزولوشن 480 در 320 بهره می‌برد. 4 گیگابایت حافظه داخلی و رم دو گیگابایتی به همراه دوربین 3 مگاپیکسلی و قابلیت ارتباطی وای فای و 3G از دیگر مشخصات این گوشی است.

keon-firefox-Phone

گوشی دیگر مدل Peak است که حتی در مقایسه با گوشی‌هیا سال 2011 باز هم جذاب به نظر نمی‌رسد! این گوشی از یک پردازنده دو هسته‌ای 1.2 گیگاهرتزی Snapdragon S4 بهره می‌برد اما مشخص نشده که این پردازنده از کدامیک از دو نوع   Krait و یا Cortex-A5 است! این گوشی همچنین از یک صفحه نمایش QHD 4.3 اینچی با رزولوشن 960 در 540 و یک دوربین 8 مگاپیکسلی به همراه رم 512 مگابایتی و 4 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

Peak-Firefox-phone

این دو گوشی که سیستم عامل آنها به صورت بی‌سیم به‌روزرسانی خواهد شد، در اصطلاح آنلاک بوده و در هر اپراتور مخابراتی قابل استفاده هستند تا توسعه‌دهندگان برنامه بتوانند واقعا از آن به صورت روزمره بهره ببرند. هنوز مشخصات بیشتری از این دو گوشی مانند قیمت و زمان عرضه دقیق آن مشخص نشده اما شرکت  Geeksphone در خصوص قیمت آن تاکید داشته که با یک قیمت غیرقابل انتظار عرضه خواهد شد.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.