مشاهده پی.دی.اف و استفاده مستقیم از وب‌کم در نسخه‌های آتی فایرفاکس

فایرفاکس 19 که اکنون در مرحله آزمایشی یا بتا قرار دارد به قابلیت‌های جدیدی مانند یک افزونه داخلی برای مشاهده اسناد پی.‌دی.اف بر پایه PDF.js مجهزشده است. این بدان معنی است که از این پس شما پیغامی مبنی بر اینکه شما برای دیدن این فایل به اکروبات ریدر نیاز دارید دریافت نخواهید کرد.

0

فارنت: در بخش نسخه‌های آزمایشی مرورگر فایرفاکس بنیاد موزیلا می‌توانید فایرفاکس 19 را که 6 هفته با عرضه نسخه نهایی خود فاصله دارد دانلود کنید.  این نسخه به قابلیت‌های جدیدی مانند یک افزونه داخلی برای مشاهده اسناد پی.‌دی.اف بر پایه PDF.js  مجهزشده است. این بدان معنی است که از این پس شما پیغامی مبنی بر اینکه شما برای دیدن این فایل به اکروبات ریدر نیاز دارید دریافت نخواهید کرد.

همچنین نسخه آزمایشی فایرفاکس 20 به قابلیتی جالب‌تر یعنی پشتیبانی از قابلیت نمایش دوربین‌ها و میکروفون‌ها از طریق رابط کاربریgetUserMedia  مجهزاست.

موزیلا قابلیت‌های getUserMedia را بدین شرح بیان می‌کند:

getUserMedia  یک قابلیت HTML5 و یا بهتر بگوئیم HTML5 DOM API است که به مرورگر امکان به نمایش گذاشتن مستقیم دوربین‌ها و میکروفون‌ها را می‌دهد وبرای این کار به هیچ افزونه‌ای هم نیاز ندارد. این بدان معناست که توسعه‌دهندگان JavaScript خیلی سریع و راحت می‌توانند کدهایی برای دسترسی به دوربین و میکروفون یک کاربر( البته با اجازه خودکاربر) بنویسند و برای این کار نیز نیاز به نصب هیچ برنامه‌ای نیست زیرا پشتیبانی از این قابلیت به طور پیش‌فرض در این مرورگر وجود دارد. صفحه‌ای برای پیش نمایش این قابلیت در این آدرس قرار گرفته است.

webmonkeycamera

getUserMedia اولین مولفه از سری برنامه‌هایی است که برای WebRTC، یعنی مجموعه‌ای از اینترفیس‌های برنامه‌نویسی که برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات، مکالمات صوتی و تصویری آنلاین و در تعامل با دیگر کاربران نیاز داریم منتشر شده است.

دو تکه دیگر از پازل WebRTC (PeerConnection  و DataChannels ) برای کسانی که دوست دارند همیشه به‌روز باشند در این آدرس  قابل دسترسی است (البته باید این قابلیت‌ها را از طریق about:config  و تنظیم گزینه media.peerconnection.enabled  به true ،فعال کنید.)

سیکل 6 هفته‌ای عرضه محصولات فایرفاکس، بدان معناست که نسخه نهایی با قابلیت مشاهده فایلهای پی.دی.اف، در اوایل ماه مارس و قابلیت‌های getUserMedia دراواسط ماه آوریل در دسترس عموم قرار می‌گیرند.

Source: WebMonkey

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.