سهم «IE»در بازار مرورگرها به زیر 60 درصد رسید!

بر طبق آخرین آمارها،سهم مرورگر اینترنت اکسپلورر برای اولین بار به زیر 60 درصد بعد از سال 1999 رسیده است.

0

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی “اپل اینسایدر”،سهم مرورگر اینترنت اکسپلورر در بازار مروگرهای اینترنتی  برای اولین بار بعد از سال 1999 به زیر 60 درصد سقوط کرد.

بر طبق گزارش وب‌ سایت معتبر” Marketshare”مرورگر مایکروسافت در کمتر از 2 سال از 80 درصد به حدود 59 درصد رسیده است.که از این 20 درصد سقوط  در این مدت 9 درصد آن به فایرفاکس اختصاص دارد که سهم خود را به 25 درصد در  بازار مرورگرها رسانده است و بقیه این تصرف سهم نیز به مرورگر “سافاری” با 4.7 درصد ، گوگل “کروم “با 6.7 درصد و مرورگر” اپرا” با 2.3 درصد تعلق دارد.

هر چند دیگر آمار منتشر شده توسط وب سایت “Statcounter “برای بازار مرورگرها حکایت از سهم 56.57درصدی برای اینترنت اکسپلورر و  سهم 31.29 درصدی برای فایر فاکس وبرای  سایر مرورگرها نیز  به ترتیب مروگر کروم با 5.35 درصد و سافاری با  درصد 3.63 واپرا با 2.25 درصد است.

در مورد  موتور مرورگرهای اینترنتی “فایرفاکس کگو”،”اپراپرستو” و” سافاری /کروم وب کیت” همگی به دنبال موتور مرورگر “ترایدنت” اینترنت اکسپلورر هستند  که جملگی  از آخرین استاندارد وب یعنی HTML 5 پشتیبانی نمی‌کنند و کدهای جاوا اسکریپت جدید را به خوبی حمایت نمی‌کنند

مایکروسافت وعده داده است که آخرین نسحه اینترنت اکسپلورر دارای پشتیبانی کامل “HTML 5 “و تدابیر امنیتی جدیدی است تاشاید این مرورگر موفق شود کاربران از دست رفته خود را بازیابد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.