باتری‌هایی پنج برابر ارزان‌تر با پنج برابر عمر بیشتر تا پنج سال دیگر!

سازمان انرژی آمریکا اعلام کرده است که به دنبال ساخت باتری‌هائیست که 5 برابر قوی‌تر و 5 برابر ارزان‌تر از باتری‌هایی باشد که ما امروزه در اختیار داریم و نکته جالب اینکه آنها به دنبال دستیابی به این باطری‌ها در مدت 5 سال هستند.

0

 فارنت: سازمان انرژی آمریکا اعلام کرده است که به دنبال ساخت باتری‌هائیست که 5 برابر قوی‌تر و 5 برابر ارزان‌تر از باتری‌هایی باشد که ما امروزه در اختیار داریم و نکته جالب اینکه آنها به دنبال دستیابی به این باطری‌ها در مدت 5 سال هستند. چیزی که بلندپروازانه به نظر می‌رسد اما آنها برای این کار برنامه‌ای دارند که به نظر این کار را شدنی می‌کند: بازسازی مجدد پروژه منهتن.

سازمان انرژی ایالات متحده قصد دارد شرایط محیطی را که توسط آزمایشگاه‌های Bell در جنگ جهانی دوم  در پروژه منهتن به خوبی استفاده شده و منجر به تولید بمب اتم شد را بار دیگر بازسازی کند. بهبود تکنولوژی باتری‌ها به عنوان نکته‌ای موثر در حمل و نقل و ذخیره‌سازی دیده می‌شود. مخصوصا در خصوص نیاز به ذخیره‌سازی نیروی خورشیدی و نیروی باد.

پروژه تقریبا چیزی مانند این است: اول DOE (سازمان انرژی) مرکز تحقیقاتی ذخیره انرژی را ایجاد می‌کند سپس در طول مدت 5 سال 120 میلیون دلار هزینه برای آن پرداخت می‌شود و بعد از آن بهترین‌های موجود در این زمینه، در شش آزمایشگاه ملی گرد هم خواهند امد که شامل 5 دانشگاه و 4 کارخانه خصوصی است و سرانجام (امیدواریم) که به بالابردن تکنولوژی باتری‌ها بینجامد.

رییس سازمان انرژی آمریکا Stephen Chu در گزارشی که به صورت زنده از آزمایشگاه ملی Argonne یعنی جایی که مرکز اصلی پروژه است پخش می‌شد اعلام کرد: وقتی که شما مجبور به ارائه چیزی در مدت زمان خیلی خیلی کم هستید نیاز دارید بهترین دانشمندان را در کنار بهترین مهندسین قرار دهید که این کار با رعایت کامل نظم باید انجام شود. برای رقابت‌کنندگان در صنعت آمریکا خیلی مهم است که تحقیقات با ساخت چیزی که ایالات متحده آمریکا را به جلو سوق دهد مرتبط شود. این چیزی است که مفهوم کلی کار ماست.

امیدواری این است که باتری‌های جدید و البته قدرتمندتر داشته باشیم که در عین حال به اندازه کافی ارزان باشند و البته بتوان تا پایان این برنامه 5 ساله به طور انبوه تولید شوند. باتری هایی که در هر چیزی از گوشی‌های همراه، اتومبیل‌ها تا ذخیره‌سازی انرژی خورشیدی و نیروی باد استفاده شوند. البته این پروژه فعلا تنها  کمتر از 1 درصد 2 میلیارد دلار یعنی هزینه کلی که برای پروژه منهتن در نظر گرفته شده را دریافت کرده است اما خب پروژه منهتن هم شروع آرامی داشته است. بیایید امیدوار باشیم که باتری‌های بی رقیبی به زودی از این پروژه به دست می‌آیند.

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.