آیفون 5؛ شاهکار 4 اینچی اپل بالاخره معرفی شد!

اگرچه انتظار می‌رفت اپل طراحی دلچسب‌تری را در آیفون 5 ارائه دهد اما به هر حال نازکی این گوشی هوشمند و همچنین طراحی بدنه آلومینیومی آن در کنار صفحه نمایش 4 اینچی رتینا و پردازنده فوق‌العاده سریع می‌تواند تجربه‌ای جدید از سیستم عامل iOS را برای شما به ارمغان بیاورد.

77

از چندین ماه پیش اخبار و شایعات در مورد آیفون نسل ششم یا همان آیفون 5 اپل شروع شد. از صفحه نمایش بزرگ‌تر گرفته تا چیپ‌های A6، از صفحه نمایش رتینا گرفته تا کانکتورهای کوچک‌تر، حال امروز تمامی این شایعات در کنفرانس خبری اپل به واقعیت پیوست!

مشخصات آیفون 5 دقیقا همان مشخصاتی است که قبلا در اخبار و شایعات منتشر شده دیده بودیم با این تفاوت که این بار به صورت رسمی از سوی اپل معرفی شد. در وصف این گوشی هوشمند باید بگوییم که اپل واقعا در ساخت این آیفون سنگ تمام گذاشته و محصولی در خور طرفداران این شرکت ساخته است.

آیفون 5

در کنفرانس امروز اپل نسل جدید چندی از محصولات اپل از جمله نسل جدید آیفون معرفی شد که از این به بعد باید آن را آیفون 5 نامید و باز هم دقیقا همان چیزی است که قبلا انتظارش را داشتیم و  قبلا صدایش می‌کردیم. این گوشی هوشمند واقعا قدرتمند است. طراحی ظاهری آیفون 5 تقریبا مانند 4 و 4S است و تنها تغییر عمده آن در نازک‌تر شدن بدنه و بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش و بدنه آن است.

ضخامت بدنه آیفون 5 فقط و فقط 7.6 میلیمتر است و وزن آن نیز 112 گرم که واقعا نازک و سبک است و می‌توان آن را سبک ترین و نازک‌ترین آیفون ساخته شده شرکت اپل دانست. بدنه این آیفون بنابر اعلام اپل کاملا از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است.

مهم‌ترین تغییر آیفون 5 بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش آن است

بله، صفحه نمایش آیفون 5 حالا 4 اینچ است و شما بالاخره می‌توانید پنجمین ردیف اپلیکیشن‌ها را در آیفون 5 ببینید! بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش بدین معناست که دقت و رزولوشن آن نیز بیشتر شده است، به طوری که رزولوشن آیفون 5 دقیقا 1136 در 640 است و شما می‌توانید از تراکم 326 پیکسل در هر اینچ لذت وصف نشدنی ببرید!

همچنین تمامی اپلیکیشن‌های شرکت اپل برای صفحه نمایش آیفون 5 بومی‌سازی شده‌اند و اپلیکیشن‌های دیگر شرکت‌ها نیز تا حد امکان با این رزولوشن و سایز هماهنگ شده‌اند. صفحه نمایش آیفون 5 از فناوری in-cell touchscreen بهره می‌برد و این بدین معناست که سنسورهای لمسی در خود صفحه نمایش هستند و این کار باعث می‌شود تا ضخامت این محصول بیش از پیش کمتر شود و اپل نیز این صفحه نمایش را (تنها صفحه نمایش با این دقت در کل این صنعت) دانسته است!

آیفون 5 از پردازنده‌های A6 استفاده می‌کند که سرعت پردازش این محصول را دو برابر سریع‌تر از آیفون 4S می‌کند و می‌توانید با این پردازنده بازی‌هایی فوق‌العاده سنگین را اجرا کنید به طوری که یکی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های iOS که از سوی شرکت EA برای آیفون بازی و اپلیکیشن تولید می‌کند در هنگام کنفرانس بر روی صحنه آمد و اعلام کرد که کیفیت آیفون 5 دقیقا مانند کیفیت یک کنسول قوی است!

در آیفون 5 فناوری و قابلیت شبکه‌های ارتباط LTE نیز تعبیه شده که از طریق شرکت هایی همچون Sprint ,Verizon و AT&T پشتیبانی می‌شود. اپل میزان کارکرد باتری در هنگام وبگردی با ارتباط LTE را 8 ساعت اعلام کرد!

دوربین آیفون 5 اپل 40 درصد سریع‌تر از قبل

آیفون 5 همچنین از یک سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی با روزنه f/2.4 بهره می‌برد که بدین وسیله عکاسی در نور کم کیفیتی عالی خواهد داشت، همچنین با پردازنده‌های جدید آیفون 5 می‌توانید عکس‌ها را 40 درصد سریع‌تر از قبل ثبت کنید. آیفون 5 مانند قابلیت Image Sense که در اسمارت‌فون HTC وجود داشت می‌تواند عکس‌هایی فوق‌العاده زیبا بگیرد. عکس‌های پانارومای آیفون 5 نیز فوق‌العاده هستند و در آنها می‌توانید کیفیتی 28 مگاپیکسلی را ثبت کنید! شما می‌توانید با آیفون 5 با کیفیت 1080p تصویربرداری کنید و در عین حال نیز عکس بگیرید!

پیش فروش آیفون 5 اپل

پیش فروش آیفون 5 از روز جمعه آغاز خواهد شد و یک هفته بعد یعنی در 21 سپتامبر فروش آن در 9 کشور آغاز خواهد شد تا نهایتا در ماه دسامبر عرضه آن به صورت کامل در بازارهای جهانی آغاز شود.

گرچه امکانات این محصول فوق‌العاده هستند اما آیفون 5 را نمی‌توان محصولی انقلابی از طرف شرکت اپل  دانست چرا که در عین حال می‌توان مشابه آنها را با کمی ضعف در بازار پیدا کرد و اگرچه انتظار می‌رفت اپل طراحی دلچسب‌تری را ارائه دهد اما به هر حال نازکی بیش از اندازه این اسمارت‌فون و همچنین طراحی بدنه آلومینیومی آن در کنار صفحه نمایش 4 اینچی رتینا و پردازنده فوق‌العاده سریع می‌تواند تجربه ای جدید از سیستم عامل iOS را برای شما به ارمغان بیاورد.

Source : The Verge , Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

77 نظر برای این مطلب
  1. رضا می‌گوید

    من آیفون 1 بعدش3و بعدش 4 داشتم و الان یک HTC SENSATION XE گرفتم و واقعا دیگه نمیخوام برگردم.

    درسته شما با خرید محصولات جانبی آیفون همه کارهائی رو که گوشی های اندرویدی میکنن میتونین انجام بدین اما باید برای اون وسایل جانبی پول جدا پرداخت کنید ولی گوشی های دیگه اونها رو روی خودشون دارن.

    1-سیستم مدیریت فایلها روی گوشی آیفون به نصبت اندروید افتضاحه. آی تیونز بدترین و بد غلقترین برنامهای بوده که تاحالا باهاش کار کردم ولی اندروید به راحتی مثل یک مموری کارت بالا میاد.
    2-کیفیت تصاویر عکاسی و فلمبرداریش بصورت خام واقعا هیچ فرقی با گوشی های دیگه نداره(البته از وکیا واقعا پائینتره)
    3-عمر باطریش واقعا کمه.همش باید به شارژ باشه
    4-کیفیت مونیتورش از محصولات جدید HTC یا SAMSUNG به وضوح پائینتره
    5-مشکلات بیشتر کانتک به وای فای نسبت به سری های اندروید و ویندوز

    حالا این حرفها کنار.محبوبیت یک محصول و ازدیاد استفاده از اون ربطی به خوبیش جلوی محصولات دیگه نداره.ویندوز با اختلاف پر مصرف کننده ترین و محبوبترین سیستم عامل دنیاست و در رده بعدی OS اپل.ولی واقعا از لحاظ قدرت و کارائی در حد لینوکس هستن؟ نه اصلا.یوزر های حرفه ای تر به سراق ابزارهای حرفه ای تر میرن و یوزر های عامی تر هم با همون ویندوز و آیفون. که اصلا چیز بدی نیست.هر کی با هر چی کارش بهتر و راحت تر راه میافته. ولی اینکه بیایم بگیم ویندوز از لینوکس و آیفون از بقیه گوشی ها بهتره کاملا غیر حرفه ائیه!

    1. شهریار می‌گوید

      دقیقا!!!