بالاخره فیس‌بوک تصاویر شما را با درخواست خودتان واقعا پاک می‌کند!

البته این موضوع این حقیقت را تغییر نمی‌دهد که شما باید در انتشار تصاویر خصوصیتان در فیس‌بوک و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی نهایت دقیت و احتیاط را بخرج دهید اما فیس‌بوک اعلام کرده است که سرانجام دیگر تصاویری را که پاک کرده‌اید در سرورهای خود ذخیره نمی‌کند!

3

در حالیکه توئیتر به‌طور مثال تصاویر شما را به محض دریافت درخواست از سوی شما از سرورهای محتوای خود حذف می‌کند فیس‌بوک تاکنون آنها را همچنان ذخیره می‌کرد و بنابر گزارش وب‌سایت ArsTechnica این موضوع از بیش از سه سال پیش تاکنون انجام شده است.

این وب‌سایت در گزارش خود اورده است که کافی بود شما تنها آدرس URL عکسی را که فکر می‌کردید دوباره وارد کنید تا در کمال تعجب دوباره همان تصویر در برابر شما ظاهر شود!

اما اکنون این آدرس‌ها تنها 30 روز عمر مفید دارند و فیس‌بوک اعلام کرده که آنها به سرعت از بین خواهند رفت. اگر چه هنوز اوضاع کمی مشکوک است ولی بهر حال اطمینان خاطر بیشتری نسبت به قبل خواهیم داشت اگرچه به نظر همچنان فیس‌بوک ناامن‌ترین شبکه اجتماعی جهان است اگر شما خودتان امنیت خودتان را جدی نگیرید! توصیه می‌کنم، مطلب هفت نکته مهم برای حفظ امنیت در فضای مجازی را یک‌بار دیگر بخوانید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. farnoosh می‌گوید

    سلام
    میخواستم ببینم چطور میتونم تمام رویدادهای گذشته فیسبوکمو حذف کنم.
    باتشکر

  2. بنده خدا می‌گوید

    با عرض معذرت از همه بزرگواران
    عضویت در فیس بوک با این همه رسوایی واقعا حماقته.

  3. fery می‌گوید

    بعد هم رییکاوری میکند