پیکسار به روبات‌ها اخلاق و منش می‌آموزد!

ربات‌ها هر روز بهتر، جدیدتر و پرکاربردتر می‌شوند به طوری‌که ممکن است تمامی اوقات ما انسان‌ها به راحتی با آنان به سر شود و در همین راستا ارتباط برقرار کردن با آنان به طور طبیعی مهم و لازم است.

0

فارنت:ربات‌ها هر روز بهتر، جدیدتر و پرکاربردتر می‌شوند به طوری‌که ممکن است تمامی اوقات ما انسان‌ها به راحتی با آنان به سر شود و در همین راستا ارتباط برقرار کردن با آنان به طور طبیعی مهم و لازم است.

حالا یک پژوهشگر به نام لیلا تاکایاما در حال برنامه‌ریزی برای یاد دادن منش انسانی با کمک غول دنیای انیمیشن یعنی شرکت پیکسار است.

این گروه پژوهشی در حقیقت می‌خواهند تا یک روبات با یک شخصیت و منش انسانی به نظر برسد و البته در این میان خلقیات کاراکتر دوست داشتنی پیکسار یعنی Wall-E به عنوان الگوی این پروژه مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا قواعدی مانند رعایت قوانین آسانسور و … مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

این پژوهشگران جتی قصد دارند روبات‌ها با توجه به شرایط و سایر اتفاقاتی که با آن برخورد می‌کنند بتوانند چهره خود را غمگین، شاد، بی‌تفاوت و یا گریان کنند. در حال حاضر روبات‌ها به گونه ای طراحی شده‌اند که به صورت بسیار تند و سریع کاری که برای آن برنامه‌ریزی شده‌اند را انجام می‌دهند و ایده تدریس به ربات‌ها بسیار نو و بدیع است.

این ابتکار بسیار خوبی است که ارتباط بین ربات‌ها و انسان‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کند و مسلم است که  بسیار بهتر از مشاهده پیغام تکراری فلش ارور در صورتک روبات است و  در مراجل پیشرفته باید فرایند حل مسئله را نیز از روبات‌ها نیز شاهد باشیم.

به هر حال اگر این ایده تدریس به مرحله واقعیت برسد باید دیگر شاهد انواع Wall-E در محل کار و خانه بدون ایجاد هیچ‌گونه مزاحمتی از سوی آنان و به مانند یک انسان برای خود باشیم.

Source:Geek

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.