برنامه‌ای برای نفس‌کشیدن دوباره گوشی اندرویدی شما!

قصد داریم برنامه‌ای را به شما معرفی کنیم که بنابر اخرین آمار تاکنون به صورت رسمی 8 میلیون مرتبه دریافت شده و می‌توان گفت کارکرد اصلی آن مانند نام آن انتقال بدون دردسر برنامه‌های نصب شده بر روی حافظه داخلی تلفن همراه بر روی حافظه جانبی یا همان رم است و البته قابلیت‌ها و امکانات دیگری هم دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

71

فارنت: شاید شما هم مانند من از جمله کاربرانی باشید که گوشی اندرویدی شما از حافظه داخلی محدودی برخوردار است و به حافظه رم گوشی خود بسیار وابسته‌اید و به هشدار گوشی اندرویدی خود پس از هر بار نصب برنامه عادت کرده‌اید که هشدار می‌دهد: صاحب جان! جا نداریم لطفا کمی از حافظه را خالی کن!

پائین بودن حافظه داخلی گوشی اندروید شما باعث می‌شود تا در هنگام نصب برنامه‌ها مخصوصا برنامه‌هائی که قابلیت نصب بر روی حافظه خارجی (رم) شما را ندارند (اکثر برنامه‌های ایرانی) به مشکل بر بخورید. از سویی دیگر شما در اکثر اوقات برای انتقال برنامه‌های نصب شده به حافظه رم خود دچار دردسر خواهید بود.

در این مطلب قصد داریم برنامه‌ای را به شما معرفی کنیم که علاوه بر اینکه راه آسانی برای انتقال برنامه‌های موجود بر روی حافظه داخلی تلفن همراه به روی حافظه رم پیش پای شما می‌گذارد قابلیت‌ها و امکانات دیگری هم دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم. App 2 SD‌ نام این برنامه اندروید است که بنابر اخرین آمار تاکنون به صورت رسمی 8 میلیون مرتبه دریافت شده است و می‌توان گفت کارکرد اصلی آن مانند نام آن انتقال بدون دردسر برنامه‌های نصب شده بر روی حافظه داخلی تلفن همراه بر روی حافظه جانبی یا همان رم است.

برای دریافت نسخه رایگان این برنامه می‌توانید به اینجا در کافه‌بازار  بروید و یا با استفاده از گوشی اندرویدی خود کد کیوآر زیر را فراخوانی کنید. نسخه رایگان برنامه چیز زیادی کمتر از نسخه پولی ندارد و تنها گزینه صادر کردن لیست برنامه‌ها و وارد کردن آن فعال نیست.

البته احتمالا برخی از شما به این موضوع اشاره خواهید کرد که امکان انجام این موضوع به صورت عادی در اندروید فراهم شده است که در منوی Setting >Applications>Manage Applications و کلیک بر روی نام هر بانامه دیده می‌شود. اما خب این برنامه در واقع راه را برای شما کوتاه کرده و علاوه بر این امکانات دیگری را برای راحت کردن کار تدارک دیده است.

شما معمولا برای این کار پس از نصب هر برنامه مجبور به چک کردن برنامه نصب شده و امکان انتقال آن به حافظه جانبی هستید اما در این برنامه و با وجود قابلیت گوشزد (ناتیفیکیشن)‌, هنگامی که شما برنامه‌ای را نصب می‌کنید اگر ان برنامه امکان انتقال به روی زحافظه رم شما را داشته باشد به صورت اتوماتیک به شما خبر داده می‌شود و گوشزد آن بر روی نوار ابزار بالا دیده می‌شود. البته گزینه فعال و یا غیزفعال کردن ان در تنظیمات برنامه دیده شده است.

پس از نصب برنامه و باز کردن آن منوی اصلی برنامه ظاهر می‌شود. که شامل سه صفحه است که آیکون‌های آن در بالای صفحه نمایش دیده می‌شود و شامل Movable , ON SD CARD و PHONE ONLY است. در زیر این آیکون‌ها نیز تعداد برنامه‌های موجود در هر منو دیده می‌شود و توضیحی کوتاه در خصوص هر منو ارائه شده است. در زیر صفحه هم نواری دیده می‌شود که میزان حجم مورد استفاده و قابل استفاده و باقیمانده حجم نیز دیده می‌شود.

در منوی Movable به معنای قابل انتقال شاهد برنامه‌هائی هستیم که قادر به انتقال آن بر روی حافظه خارجی هستیم. اگر این منو یا صفحه خالیست یا شما تمام برنامه‌های قابل انتقال خود را به روی رم منتقل کرده‌اید و یا برنامه نصب شده با چنین امکانی ندارید. برای انتقال هر برنامه نیز کافیست بر روی آیکون آن کلیک کنید و دکمه Move to SD card را فشار دهید تا عملیات انتقال آغاز شود.

در منوی ON SD CARD (به معنای بر روی کارت حافظه) شاهد برنامه‌های نصب شده‌ای هستیم که یا از ابتدا بر روی حافظه رم شما نصب بوده‌اند و یا شما آنها را به رم منتقل کرده‌اید و حالا اگر بخواهید می‌توانید آنها را دوباره به روی گوشی منتقل کنید.برای انتقال این برنامه‌ها به روی گوشی نیز شبیه منوی قبلی تنها کافیست بر روی آیکون آنها ضربه بزنید اما اینبار دکمه Move to phone را بزنید. در منوی PHONE ONLY نیز برنامه‌هایی که به هیچ‌وجه نمی‌توانید آنها را به رم منتقل نمائید دیده می‌شوند. این برنامه‌ها اکثرا چون با فایل‌های سیستمی گوشی سرو کار دارند نمی‌توانند بر روی رم گوشی شما ادامه حیات دهند.

تا اینجا به توضیح کارکرد اصلی این برنامه پرداختیم حالا به سراغ سایر امکانات آن می‌رویم:

با زدن دکمه منوی گوشی, منوی دیگری از پائین صفحه برنامه ظاهر می‌شود که شامل گزینه‌هایی همچون Move all apps, Clear cache, Sort By, Refresh و Settings است.

Move all apps (انتقال تمام برنامه‌ها): این دکمه زمانی به کار می‌اید که تعداد برنامه‌های قابل انتقال در گوشی زیاد باشد و تنها با یک دکمه فرمان انتقال برنامه‌ها را صادر کنید تا صفحه انتقال برنامه‌ها یک به یک برای شما ظاهر شوند.

Clear cache (پاک کردن حافظه موقت گوشی): یکی از امکانات این برنامه پاک کردن حافظه موقت (کَش) گوشی است که در برخی مواقع واقعا چاره‌ساز است مخصوصا پس از وب‌گردی و یا کار طولانی با یک برنامه واقعا مفید است. برای این کار کافیست دکمه Clear cache را فشار دهید تا برنامه با نشان دادن میزان کش موجود از شما برای انجام این عمل تائید دوباره‌ای بخواهد.

Sort By (چیدمان برنامه‌ها): با استفاده از این امکان شما خواهید توانست برنامه‌های مشاهده شده در منوهای برنامه را بر اساس مقادیر گوناگونی نظیر حجم فایل برنامه, حجم دیتای برنامه, نام برنامه, حجم کش برنامه و حجم برنامه تنظیم کنید.

Refresh (تازه کردن منو): پس از انتقال چندین برنامه و یا پس از نصب چندین برنامه و باز کردن دوباره این برنامه شاید نیاز به دکمه رفرش داشته باشید تا بتوانید دوباره منوها را بررسی کنید.

Settings (تنظیمات): در این گزینه شاهد تنظیمات برنامه هستیم که به ترتیب از بالا شامل: فعال کردن گوشزد (ناتیفیکیشن) هنگام نصب برنامه‌های قابل انتقال به رم, فعال کردن لرزش گوشی در هنگام گوشزد, انتخاب زنگ خاص برای گوشزد, روشن شدن چراغ گوشزد گوشی, گزینه گوشزد در هنگامی که یک برنامه بیش از 500 کیلوبایت کش را اشغال کرده باشد, پنهان کردن لیست برنامه‌هایی که شما خود برای انتقال به رم انها را نادیده گرفته وو یا ایگنور کرده‌اید, نشان دادن راهنمای استفاده در هر بار باز کردن برنامه, گزینه صادر کردن, گزینه وارد و نصب کردن برنامه‌ها, گزارش باگ‌های برنامه و سفارش برنامه به دوستان, اطلاع از برنامه‌های دیگر سازنده برنامه و نهایتا گزینه درباره برنامه است.

از بین این گزینه‌ها فکر کنم باید در مورد صادرات و وارد کردن لیست برنامه‌ها توضیح دهم. این گزینه تنها در نسخه پولی برنامه فعال است. از این امکان هنگامی استفاده می‌کنید که شما قصد دارید گوشی خود را فرمت کنید و با استفاده از این برنامه لیستی از برنامه‌های نصب شده را ذخیره می‌کنید و هنگامی که دوباره این برنامه را نصب کردید می‌توانید آن لیست را دوباره از روی رم فراخوانی کرده و برنامه‌های دمورد نظر خود را نصب می‌کنید. این گزینه وقتی تعداد برنامه‌های نصب شده بالایی دارید به کار خواهد امد و احتمالا می‌توانید از این لیست برای نصب برنامه‌ها گوشی‌های دیگرتان هم استفاده کنید.   ‌

ویجت کاربردی برنامه:

تا یادم نرفته یک چیزی هم اضافه کنم که این برنامه یک ویجت کاربردی هم دارد که البته مطابق معمول و مثل بقیه برنامه‌ها وقتی می‌توانید از آن استفاده کنید که برنامه بر روی گوشی نصب باشد.

با استفاده از این ویجت می‌توانید گزارش مختصری از برنامه را همواره بر روی صفحه نمایش داشته باشید و البته با اشاره بر روی ویجت به امکاناتی همچون پاک کردن سریع کش, باز کردن برنامه و رفرش کردن منوی ویجت دسترسی پیدا کنید.

توضیح مهم: برخی گوشی‌ها کلا اجازه انتقال برنامه به روی حافظه جانبی را نمی‌دهند.

برای دریافت نسخه رایگان این برنامه می‌توانید به اینجا در کافه‌بازار  بروید و یا با استفاده از گوشی اندرویدی خود کد کیوآر زیر را فراخوانی کنید. نسخه رایگان برنامه چیز زیادی کمتر از نسخه پولی ندارد و تنها گزینه صادر کردن لیست برنامه‌ها و وارد کردن آن فعال نیست.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

71 نظر برای این مطلب
  1. ... می‌گوید

    من اصلا نمیتونم کاری کنم با گوشیم حتی اسکرین شات هم نمیتونم بگیرم میگه حافظه در حال استفاده است یعنی چی??
    باید چی کار کنم

  2. mohammad می‌گوید

    گوشی منGT_S7262 سامسونگ است لطفاراهنمایی وکمکم کنید

  3. mohammad می‌گوید

    سلام گالری ام erorمیده که پره ولی تمام چیزهای گوشیموحذف کردم توحافظه گوشیم هم هیچ پوشه نداره وقتی میرم میگه خالی است

  4. Behzad می‌گوید

    با سلام چرا هرچی برنامه تو حافظه گوشیمه خود به خود پاک می شود

  5. amir 021 می‌گوید

    و اینکه
    با زدن گذینه details بر روی هر فیلم یا عکس
    مشخصات فایل ،در جایی که ذخیره شده را نشان میده
    و همیشه در settings ، قسمت storage جایی که فایلهاتون ذخیره میشه ،ذخیره فایل رو بر روی sd cardقرار بدین تا فضاتون همیشه بیشتر باشه
    راه دگ هم هست مثل روت کردن و نصب نرم افزار های مدیریتی حافظه تلفن.
    که نرم افزار زاپیا تا حدودی (غیر از روت کردن)این کار رو انجام میده