نوکیا سری لومیا و PureView را “ضد آب” تولید می‌کند!

نوکیا دارای سابقه خوبی در بکار بردن فناوری‌های روز در تلفن همراه تولیدی خود دارد اما در حال حاضر این شرکت قصد دارد تا تمامی دستگاه‌های لومیا و PureView خود را با فناوری ضد آب تولید کند.

2

فارنت:نوکیا دارای سابقه خوبی در بکار بردن فناوری‌های روز در تلفن همراه تولیدی خود دارد  اما در حال حاضر این شرکت قصد دارد تا تمامی دستگاه‌های لومیا و PureView خود را با فناوری ضد آب تولید کند.

کونور پیرس مدیر بخش اروپای غربی نوکیا در مورد این فناوری می‌گوید:”دانشمندان ما در دانشگاه کمبریج با استفاده از فناوری نانو موفق به ابداع تکنولوِژی Superhydrophobic شده‌اند که به محض افتادن گوشی در آب کارکرد دستگاه را متوقف و ٰآن را خاموش می‌کند و اقدام به دور کردن قطرات آب وارد شده به دستگاه می‌کند”.

شما می‌توانید این فناوری را به عنوان نمونه در ویدیو  مدل ضد آب نوکیا 700 ببینید و مشاهده کنید که چگونه قطرات آب به خارج پرتاب می‌شوند و البته هیچ گونه سحر و جادویی نیز در کار نیست

نوکیا قصد دارد بر خلاف گوشی های معمول ضد آب که پوسته بیرونی آن مقاوم نسبت به آب است به پوشش هر دو بخش خارجی و داخلی اقدام کند و بدین ترتیب حتی اگر آب به داخل گوشی نیز راه پیدا کند گوشی از هر گونه آسیبی در امان خواهد بود.

البته پیرس از زمان به بازار آمدن این گوشی ها سخنی نگفته و تمامی این موارد را به رویداد جهانی نوکیا در اوایل ماه سپتامبر موکول کرده است.

Source:Gsmarena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ATI می‌گوید

    سلام
    لطفا لینک “ویدیو مدل ضد آب نوکیا ۷۰۰” رو بزارید
    فیدتون فیل تره شده لطفا پیگیری کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      فید فارنت چون بر روی آدرس اصلی قرار گرفته، مشکلی ندارد. البته اگر از این آدرس استفاده می‌کنید.
      در خصوص ویدیو نیز ما که ویدیویی پیدا نکردیم اگر ویدیو خاصی مد نظرتون هست معرفی کنید.