گوگل‌درایو با 5 گیگابایت فضای رایگان هفته آینده از راه می‌رسد!

سرویس گوگل‌درایو در ابتدا 5 گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربران قرار خواهد داد که با پیشنهادات سرویس‌هایی همچون Box.net و SugarSync همخوانی داشته اما فضای دو گیگابایتی سرویس دراپ‌باکس را که در ایران نیز محبوبیت دارد زیر سوال می‌برد.

3

فارنت: خبر عرضه سرویس فضای مجازی گوگل درایو توسط شرکت گوگل ماههاست که شنیده می‌شود اما در جدیدترین اسناد بدست آمده گویا این غول اینترنتی قصد رونمایی از این سرویس را در هفته آینده و در ابتدای اردیبهشت‌ماه دارد.

وب‌سایت دنکست‌وب تصویری را از صفحه اول این سرویس بدست آورده است که بنابر اطلاعات منتشره در این تصویر، سرویس گوگل‌درایو در ابتدا 5 گیگابایت فضای رایگان را در اختیار کاربران قرار خواهد داد که با پیشنهادات سرویس‌هایی همچون Box.net و SugarSync همخوانی داشته اما فضای دو گیگابایتی سرویس دراپ‌باکس را که در ایران نیز محبوبیت دارد زیر سوال می‌برد.

اگر چه زمان رونمایی از این سرویس همواره حدس و گمان‌های فراوانی را برانگیخته است اما بنابر اطلاعات موجود در این تصویر این سرویس در هر دو سیستم عامل مک و ویندوز سازگاری داشته و کاربران قادر به استفاده از آن در تلفن همراه و تبلت خود به عنوان یک درایو مجازی هستند.

دیگر قابلیت مورد انتظار از این سرویس امکان ویرایش اسناد و اطلاعات در هر جا و مکان و توسط برنامه عرضه شده توسط گوگل است و متاسفانه باز هم تنها موردی که نمی‌توان هنوز قطعا مورد تایید قرار داد زمان عرضه این سرویس است که احتمالا در آدرس Drive.Google.com ارائه خواهد شد اما خب مطابق معمول با روشن شدن جزئیات بیشتر آن را در فارنت به اطلاع شما خواهیم رساند.

Source: Geeky-Gadget via TNW    

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. gurst11 می‌گوید

    من از skydrive استفاده میکنم که 25 GB فضای رایگان داره و به اضافه نرم افزار های word, excel and powerpoint. من از dropbox و icloud هم استفاده کردم ولی به نظر من skydrive خیلی بهتره.
    با نرم افزار microsoft windows live mesh میتونید کل hard drive را در هر چند تا کامپیوتری که دارید sync کنید بدون محدودیت حجم و به صورت زنده. 5GB فضا برای سینک کردن هر فولدری که دوست دارید در cloud میتونید sync کنید یدون اینکه لازم باشه در فولدر خاصی فایلها رو save کنید (dropbox).
    برای من عجیب بود که اسمی از skydrive و microsoft live mesh در این مقاله برده نشده!!
    پیشنهاد میدم که یکی از دوستان مقاله ای در رابطه با skydrive و پکیج microsoft live essentials که شامل برنامه های بسیار کاربردی و مجانیست برای اطلاع رسانی بنویسد.
    اطمینان دارم مورد استفاده همه قرار میگره مخصوصا افرادی که چند کامپیوتری و اسمارت فون هستند.
    وقتی صحبتی از cloud میشه برام عجیبه که کسی از microsoft حرفی نمیزنه!

  2. بهینه سازی موتورهای جستجو می‌گوید

    با سلام
    خبر خیلی امیدوار کننده ای بود . ممنون .

  3. یوسف می‌گوید

    واقعا عالی خواهد شد.البته اگه اسکای درایو رو محصولات مایکروسافت بیاد و همون 25 گیگ فعلی باشه بهترین فضای کلود خواهد بود.