تصویر پانورامای ناسا از تمام آسمان متشکل از 18 هزار تصویر!

پس از جمع‌آوری 2.7 میلیون تصویر از آسمان حاوی بیش از 563 میلیون ستاره، کهکشان، شهاب، سیاره و …، ناسا با کنار هم گذاشتن تنها 18 هزار قطعه از آنها، تصویر پانورامای ناسا از تمام آسمان چشم‌اندازی حماسی را خلق کرده است.

15

تصویر پانورامای ناسا تصویر غول‌آسایی از آسمان تاریک شب ما را به تصویر کشانده است که حاوی بیش از 563 میلیون ستاره، کهکشان، شهاب، سیاره و اشیاء دیگر است.

این تصویر توسط دوربین‌های مادون قرمز (اینفرارد) در ماموریت موسوم به ماموریت وایز (Wide-field Infrared Survey Explorer) که در دو سال گذشته در حال جمع‌آوری اطلاعات بود به ثبت رسیده است.

پس از جمع‌آوری 2.7 میلیون تصویر از آسمان در این ماموریت، ناسا با کنار هم گذاشتن تنها 18 هزار قطعه از آن تصاویر، چشم‌اندازی حماسی از تمام آسمان ما را خلق کرده است.

شما می‌توانید این تصویر که به اندازه کافی قادر به بزرگنمایی آن هستید در اینجا به تماشا بنشینید و یا این تصویر 180 مگاپیکسلی را به حجم 73.5 مگابایت از اینجا دانلود کرده و نگاه کنید. برای دریافت این تصور در اندازه تصویر پس‌زمینه صفحه نمایش رایانه خود نیز می‌توانید به وب‌سایت ناسا مراجعه کنید.

حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند جز اینکه با تماشای گوشه‌گوشه این تصویر پانوراما بیشتر به تنهایی انسان و کوچک بودن دنیایی که در آن به سر می‌بریم و عظمت و بزرگی خالق آن پی می‌بریم. نظر شما چیست؟

Source: Petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

15 نظر برای این مطلب
  1. AnDrAmA می‌گوید

    اول دست شما درد نکنه که این عکسها رو گذاشتین
    بعدش از همه دوستان که میخوان اطلاعاتی در مورد فضا بدونن یا اطلاعاتشونو در اختیار دیگران قرار بدن خواهش میکنم همه در قالب یک چت روم تخصصی به تبادل اطلاعات بپردازیم مطمئنم هیچ کس بی بهره نمی مونه
    اگه کسی چت روم خلوت و استانداردی می شناسه بگه که در یک زمان خاص همه دوستان بریم توی چت روم و گفتگو کنیم
    ممنون از همه

  2. محمد احسان وردک می‌گوید

    سلام خدمت مدیر سایت تشکر از شما و تشکر از خدا که مارا خلق کرده است

  3. مسیح الله می‌گوید

    اول سلام خدمت مدیر سایت که این خدمت را به ما میکند در ضمن تشکر ازشبکه ناسا که در قسمت تصاویر کره خاکی و دگر سیاره ها به ما تصاویر ارزشمند را به نمایش میگذارد

  4. javad می‌گوید

    خیلی ممنونم که این اطلاعات رو هم در اختیار ما قرار میدهید تا از مکانی که در ان زندگی میکنیم بهترین استفاده رو به عمل بیاوریم و در حفظ ان کوشا باشیم…………………………………………………………………………

  5. aydin می‌گوید

    سلام اینکه من میبینم اینهمه ستا ره یک جا جمع شده واسه من جالب و دیدنی از شما برای این تلاشتون ممنونم

  6. bahar می‌گوید

    دنیا تمامی نداره.
    خدایا برایی بی انتها افریدنت،ممنونم.

  7. صالح می‌گوید

    بنام خدا
    ببخشید یک سوال فنی و تنها برای علاقه شخصی و برطرف نمودن یک سوال ازطرف یک دوست داشتم…
    آیا تا کنون اکسیژن به خارج ازجو زمین راه یافته و آیا هیچ تحقیق فنی و مخصوص و مرتبط با این موضوع وازطرف ناسا یا محققان آن و یا دیگرمراکزمرتبط با علم هوافضا و حتی ازطرف دانشمندان خودمان صورت گرفته یا خیر و اگرپاسخ مثبت است…نتیجه آن چه بوده؟؟ واگراین دوستمون هم که فرمودند از این قبیل امورسرشته و تخصص دارند اطلاعی دراین زمینه دارید بفرمایید ممنون خواهم شد.
    پاسخ مورد نیاز فوری.
    ممنون ازشما.

  8. محمد سعیدزاده می‌گوید

    بابا واله ما زیاد از فضا و اختر شناسی میدونیم چرا هیج کس تحویلمون نمیگیره با اون مقاله که فرستادم 3 ماه بعدش به اسم یه نفر دیگه منتشر شد. هرچی میگردم این تماس با ما رو پیدا نکردم حالا امیدوارم شما جواب من رو بدید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگه به بالای سایت و سمت چپ مراجعه کنید قسمت تماس با ما رو می‌بینید که منتظریم حرفای شما رو بشنویم.

    2. یاسر می‌گوید

      سلام
      من هم از فضا زیاد می دونم می خواستم ببینم شما چه زمینه ای از فضا کار می کنید.ایا رشته تخصصی شما هوا و فضا هست یا جهت علاقه اطلاعات دارید.
      ممنون

  9. علی می‌گوید

    عالی بود مرسی

  10. erfan می‌گوید

    چقدر جهان پررمز رازی داریم که نه اون سرش پیداست نه این سرش

  11. نصرت حسینی می‌گوید

    برای شرقی ها اسمان همیشه پر از راز بوده ومنجمان ما راه را برای غرب باز کرد وخودش کنار نشست.

    کاینات باهمه عظمت خدا در ان جای نمگیرد….. اما قلب انسان به تنهایی خدا را در خود حای میدهد

  12. احمد می‌گوید

    من عاشق عکسهایی از کهکشان و اسمان هستم!

  13. کیارش می‌گوید

    بیشتر به تنهایی انسان پی می بریم یا پی می بریم که تنها نیست ؟ و البته مهم ترین تکه آفرینش هم نیست شاید ؟