لذت دیدن تصاویر مشهور جهان در کنار عکاسان خالق آن‌ها!

اینکه بتوانید معروفترین و مشهورترین تصاویر عکسبرداری شده جهان را یکجا ببینید شانس زیادی می‌خواهد اما مطمئنا دیدن تصاویر عکاسانی که در هنگام گرفتن این عکس‌ها دکمه شاتر دوربین را فشرده‌اند ان‌هم در کنار عکس‌های معروفشان لذت دیگری دارد.

3

فارنت: اینکه بتوانید معروفترین و مشهورترین تصاویر عکسبرداری شده جهان را یکجا ببینید شانس زیادی می‌خواهد اما مطمئنا دیدن تصاویر عکاسانی که در هنگام گرفتن این عکس‌ها دکمه شاتر دوربین را فشرده‌اند آن‌هم در کنار عکس‌های معروفشان لذت دیگری دارد.

این تجربه اکنون در کتابی با نام Behind Photographs اثر تیم مانتوانی مهیا شده است. این عکاس اهل سن‌دیگو تصاویر عکاسان 150 تصویر معروف دنیا را در کنار عکس‌هایشان در مدت 5 سال گذشته گرد هم آورده است. تمام این تصاویر با استفاده از یکی از چند دوربین باقیمانده در جهان از نوع دوربین‌های 24×20 اینچ پولاروید به ثبت رسیده است.

اگر چه ثبت این تصاویر با استفاده از این دوربین مشکلات خاص خود را داشته اما مطمئنا نتیجه بدست آمده که مجموعه‌ای درخشان از بهترین تصاویر عکسبرداری شده در دو دهه گذشته در جهان در کنار عکاسان این تصاویر است. نکته جالب دیگر شرح کوتاهیست که عکاسان حاضر در تصاویر در خصوص تصویر به ثبت رسانده خود در پای عکس تیم مانتوانی نگاشته‌اند که در نوع خود جالب است.

در میان این تصاویر می توانید تصاویر معروفی همچون تصویر به ثبت رسیده توسط جف ویدنر از میدان تیان‌آن‌من (سال 1989) که در آن مردی در برابر یک تانک ایستاده است، تصویر نیل لیفر که در آن محمد علی کلی پیروزمندانه بالای سر سانی لیستون در سال 1965 به تصویر کشیده شده است،‌صحنه پس از ترور کندی و برخی تصاویر مشهور دیگر دنیا را به تماشا بنشینید.

تیم مانتوانی این کتاب خود را در دو نسخه عادی و ویژه به قیمت‌های 60 دلار و 100 دلار به فروش گذاشته است. برای دیدن تصاویر بیشتری از این کتاب می‌توانید اینجا را ببینید.

به‌روزرسانی:
پیشنهاد ویژه: دوست عزیزم علیرضا مجیدی در یک پزشک به خوبی حق مطلب را ادا کرده و در دو مطلب جداگانه (اینجا و اینجا)، به شرح داستان 20 عکس برگزیده از میان 150 عکس موجود در این کتاب پرداخته است که واقعا خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست.

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. مهران می‌گوید

    دوست عزیز ممنون از عکسهایی که در صفحتون منتشر کردید.

  2. علیرضا می‌گوید

    موقع مطلب دادن بیشتر دقت کنید که بعد مجبور نشید از این “پــــــــیـــــــــــشــــــــــــــنــــــــــــــهاد ویـــــــــژه ها” بدید…!

  3. فريد می‌گوید

    دقت کردین بیشتر این عکس ها خودشون تاریخ ساز شدن..