مک‌آفی: گوگل به مشتریان وفادار خود در اندروید جفا کرده است

در گزارش مک‌آفی به روش کنترل شده شرکت اپل اشاره شده که پس از گذشت چهار سال از انتشار سیستم عامل iOS وز بدافزار جدی برای آن پیدا نشده و در حالی که اپل بیش از 20 درصد از سهم بازار دستگاه‌های همراه را در اختیار دارد و یقیناً می‌تواند هدف بسیار جذابی برای نفوذگران بحساب آید.

4

فارنت: شرکت مک‌آفی (McAfee) با انتشار گزارشی درباره بدافزارهای فعال در محیط اندروید، رفتار سهل‌انگارانه شرکت گوگل در خصوص امنیت دستگاه‌های همراه (Mobile Devices) را مورد انتقاد قرار داده و اعلام کرد که بر این باور است که گوگل برای کسب بازار بیشتر برای سیستم عامل اندروید به مشتریان وفادار خود جفا کرده و آنان را بیش از اندازه در معرض خطر قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی شبکه‌گستر، در گزارش مک‌آفی به روش بسته و کنترل شده شرکت اپل اشاره شده که پس از گذشت چهار سال از انتشار سیستم عامل iOS هنوز بدافزار جدی و مخربی برای آن پیدا نشده است. این در حالی است که اپل بیش از 20 درصد از سهم بازار دستگاه های همراه را در اختیار دارد و یقیناً می‌تواند هدف بسیار جذاب و مهمی برای خلافکاران و نفوذگران به حساب آید.

در مقابل، شرکت گوگل مجبور شده که در چند ماه اخیر نزدیک به 60 برنامه مخرب جاسوسی و آلوده را از اندرویدمارکت خود حذف کند و این درحالیست که کارشناسان امنیتی معتقدند، هنوز نرم افزارهای مخرب زیادی در این فروشگاه باقیمانده است.

براساس گزارش مک‌آفی، سیاست شرکت گوگل تشویق هر چه بیشتر برای تولید برنامه‌های تحت اندروید است و در این راه، با مشکلاتی که دائماً بروز می‌کنند، مورد به مورد برخورد و مقابله می‌کند، در حالی که سیاست شرکت اپل کاملاً بر خلاف گوگل، مبنی بر پیشگیری به جای معالجه است.

شاید روش گوگل از لحاظ تجاری صحیح باشد و منجر به تولید انبوهی از نرم‌افزار با کاربردهای مختلف برای اندروید شود اما در این روش، محیط مناسبی را برای فعالیت بدافزارنویسان فراهم می‌کند که عواقب آن، خطرناک و جبران آن دشوار خواهد بود.

طبق آمار منتشر شده از سوی موسسه تحقیقاتی گارتنر با آنکه سیستم عامل اندروید تنها روی 38.5 درصد از بازار دستگاه‌های همراه نصب است، اما 63 درصد از بدافزارهای شناسایی شده بر روی دستگاه‌های همراه، مربوط به این سیستم عامل است در حالی که برای iOS  سیستم عامل شرکت اپل،  بدافزاری کشف و شناسایی نشده است.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. امیر کامجوفر می‌گوید

    تجربه نشون داده گوشیهای اندرویدیه سونی اریکسون با کوچکترین بدافزار ری استارت می شه
    اما اندروید سالم و پاک بهترین سیستم عامل گوشی هاست

  2. امیر می‌گوید

    سلام
    یک نکته ای که من توجه کردم اکثر خبر های اندرویدی شما منفی هستند . مدیران سایت همه از فن های اپلن ؟ D:

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نه دوست عزیز
      اینجا هیشکی فن اپل نیست. اگر چه کسی پیدا نمیشه که این شرکت رو بخاطر کیفیتش دوست نداشته باشه
      اما این باعث یکطرفه رفتن ما نمیشه. این خبر هم که منبع موثقی بنام مک‌آفی داره.. پس قضاوت ما نیست.

      1. امیر می‌گوید

        سلام مجدد
        صد در صد نمیشه اپل و موفقیتش و محبوبیتش رو نادیده گرفت
        و این رو هم مطمینم شما مطالبتون رو از منابع معتبر انتخاب می‌کنید که اگر در غیر اینصورت بود اینهمه دنبال کننده نداشتید .
        بهتره اینطور بگم که خوب میشد به همون اندازه که معایب اندروید رو با استفاده از منابع معتبر عنوان میکنید مزایا و برتری هاش رو هم معرفی میکردید
        با سپاس فراوان