ساخت اولین فیلم بلند با نوکیاN8؛ این بار یک کارگردان ایرانی!

برای استفاده کامل از نوکیاN8 به عنوان یک دوربین کامل فبلمبرداری و عمق میدان مناسب، عوامل پشت صحنه این فیلم، لنز یک دوربین فیلم‌برداری متعلق به دهه40 میلادی را به‌عنوان لنز دوم بر روی نوکیا N8 سوار کرده‌اند و آن را به وسلیه یک قاب و یک نوار دو طرفه به هم متصل کرده‌اند.

0

فارنت: این هفته اولین فیلم بلند ساخته شده توسط تلفن همراه هوشمند نوکیا N8 در آمریکا به روی پرده می‌رود. نوکیا پیش از این با ساخت انیمیشن Gulp با نوکیاN8 رکورد تولید انیمیشن با بزرگترین صحنه و فریم ثابت را به نام خود در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت کرده بود.

«زیتون» اسم این فیلم بلند سینمایی است که کارگردان آن «هومن خلیلی» یک ایرانی مقیم ایالات متحده است و تهیه‌کنندگی آن بر عهده «کریس کلی» یکی از مدیران ارشد حقوقی سابق فیس‌بوک است و داستان دخترکی را روایت می‌کند که در فیلم کوچکترین کلامی را از او نخواهید شنید و این دخرتر مسیر زندگی سه نفر غریبه را تغییر می‌دهد.

برای استفاده کامل از نوکیاN8 به عنوان یک دوربین کامل فبلمبرداری و عمق میدان مناسب، عوامل پشت صحنه این فیلم، لنز یک دوربین فیلم‌برداری متعلق به دهه40 میلادی را به‌عنوان لنز دوم بر روی نوکیا N8 سوار کرده‌اند و آن را به وسیله یک قاب و یک نوار دو طرفه به هم متصل کرده‌اند.

نکته جالب دیگر اینکه برای ضبط صحنه‌های دیگری از جمله یکی از صحنه‌های هوایی، عوامل صحنه، نوکیا N8 را به یک هلی‌کوپتر با قابلیت کنترل از راه دور، متصل کردند تا بتوانند نمای مورد نظرشان را ضبط کنند.

اکنون خلیلی امیدوار است با توجه به تکنیک‌های استفاده شده و همچنین حضور بازیگرانی همچون «جنا رولند» (2بار نامزد بهترین نقش بازیگر زن آکادمی اسکار)، رابی کریستینا و همچنین رندی زوکربرگ خواهر موسس فیس‌بوک (در نقش دختر کفش فروش!) بتواند حضور پررنگی در مراسم امسال جایزه اسکار داشته باشد.‌

در ادامه می‌توانید به تماشای تصاویر پشت صحنه فیلم و صحبت‌های کارگردان ایرانی آن بنشینید.

Source: Slashgear

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.