انگلستان دقیق‌ترین ساعت اتمی جهان را دارد!

مکانیسم استفاده شده در این ساعت به نام چشمه سیزیم ساعت اتمی معروف است که در آن انرژی حرکتی ساعت از اتم سیزیم که در حال چرخش مداوم است حاصل می‌شود.

1

در آزمایشگاه ملی فیزیک در بریتانیا دانشمندان توانستند دقیق ترین ساعت اتمی جهان با  استاندارد اشتباه یک ثانیه در 138 میلیون سال طراحی کنند!.

جالب است بدانید که این مقدار تقریبا دو برابر مقداری است که پیش از این در ساعت های اتمی مشابه ادعا شده بود. با این حال، رقابت‌های بین المللی برای دقت بیشتر در ساعت اتمی ساخته شده در جریان است و همیشه نیز کسانی که ادعای ساخت ساعت دقیق تری را نیز داشته اند عمرشان کفاف اثبات ادعایشان به عنوان دقیق ترین ساعت اتمی جهان را نداده است.

ساعت اتمی جهان

مکانیسم استفاده شده در دقیق ترین ساعت اتمی جهان به نام چشمه سیزیم ساعت اتمی معروف است که در آن انرژی حرکتی ساعت از اتم سیزیم که در حال چرخش مداوم  است حاصل می‌شود.

ساعت NPL-CsF2 یک آونگ اتمی را نیز جهت قیاس با ساعت‌های مشابه را نیز در خود تدارک دیده است. برای اینکه درستی زمان ارائه شده توسط ساعت مورد تائید باشد از موسسه BIPM در فرانسه که از 6 فرکانس زمانی مختلف برای اثبات درستی زمان استفاده می‌کند بهره جسته است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. mr.rey می‌گوید

    khob in alan che bedard mikhore??