سامسونگ در اندیشه خرید نوکیا / تکذیب شد!

کارشناسان عقیده دارند که اگر نوکیا به اندروید روی خوش نشان می‌داد می‌توانست همانند شرکت‌های سامسونگ و سونی اریکسون خود را از بحران نجات دهد.

2

به گزارش فارنت و به نقل از پایگاه اینترنتی افتردان ،در جدیدترین شایعه ای که در دنیای سخت افزار پیچیده است شرکت سامسونگ علاقمند به خرید شرکت نوکیا و بخش تلفن همراه آن است.

همین چندی یش بود که شایعه‌ای در دنیای دیجیتال وب سایت به وب سایت نقل شد که مایکروسافت قصد خرید بخش موبایل نوکیا با قیمت 9 میلیارد دلار دارد. (اینجا بخوانید)

سامسونگ هنوز هیچ گونه پاسخی به این شایعات نداده و نوکیا نیز از دادن هرگونه توضیحی در این زمینه اجتناب ورزیده است.

البته نمی‌توان از این نکته نیز غافل شد که به محض انتشار شایعه خرید نوکیا توسط مایکروسافت، سخنگوی شرکت نوکیا به صورت آتشین این موضوع را انکار کرده بود.

البته خود شرکت نوکیا نیز اوضاع و احوال خوبی ندارد و با کاهش 50 درصدی سهام خود در طی 4 ماه اخیر و کاهش 85 درصدی سود نسبت به سال 2008 بشدت به دنیال یک ساحل نجات است.

کارشناسان عقیده دارند که اگر نوکیا به اندروید روی خوش نشان می‌داد می‌توانست همانند شرکت‌های سامسونگ و سونی اریکسون خود را از بحران نجات دهد.

به هر حال شاید خود مدیران نوکیا نیز بی علاقه نباشند این میراث را به بهترین مشتری دست به نقد بفروشند.

به‌روز رسانی: استفان الوپ مدیرعامل نوکیا با رد این موضوع، این شایعات را بی‌اساس خواند. وی که در کنفرانس اٌپن موبایل در لندن سخن می‌گفت تاکید کرد که تمام این شایعات بی‌اساس هستند. وی تصریح کرد که نوکیا قصد دارد به عنوان سومین سیستم عامل هوشمند وارد رقابت با آیفون اپل و اندروید گوگل شود.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ماني می‌گوید

    من همون اولش هم می دونستم که این خبر شایعه ای بیش نیست؛نوکیا خیلی گنده تر از این حرف هاست که سامسونگ بتونه به راحتی اون رو بخره؛گرچه قبول دارم که نوکیاجایگاه سابق خودش رو نداره ولی طبق گفته های مدیر نوکیا(استفان الو الوپ)نوکیادر 2012 با همکاری مایکروسافت میخواد دوباره به میدان برگرده

  2. مجید می‌گوید

    بهتره شایعه نباشه و بازار گرمی باشه وگرنه کار نوکیا تمومه و به آخر خط رسیده