گلکسی فولد 2 می‌تواند اولین گوشی با فناوری دوربین سلفی زیر صفحه نمایش سامسونگ باشد

0

فناوری دوربین زیر نمایشگر موسوم به (UDC)، پیش از این توسط دو شرکت چینی به نمایش گذاشته شده است و اگر چه انتظار می‌رفت سامسونگ در این زمینه پیشرو باشد اما حالا جدیدترین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد از این فناوری که می‌تواند دوربین سلفی را در زیر صفحه نمایش قرار دهد و نمایشگر گوشی را از دردسر ناچ نجات دهد، در گوشی گلکسی فولد 2 خود بهره ببرد.

پنل‌های UDC سامسونگ در راه تولید انبوده

بنابر گزارش یک رسانه کره‌ای معتبر، سامسونگ از همان فناوری لیزری موسوم به (HIAA) برای قرارگیری دوربین زیر صفحه نمایش بهره خواهد برد که پیش از این برای ایجاد حفره روی صفحه نمایش گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 بهره برده بود تا دوربین را در زیر یک صفحه نمایش ظاهرا شفاف قرار دهد. سامسونگ ظاهرا اوایل سال آینده میلادی تولید پنل‌های UDC مورد نظر خود را آغاز خواهد کرد.

بنابر آنچه که در این گزارش آمده است، قرار دادن دوربین در زیر صفحه نمایش بر روی گوشی هوشمند نه تنها به نوآوری در روند تولید نمایشگر بلکه به نرم‌افزار دوربین متناسب با آن نیز نیاز دارد.

پلی ایمید، ماده‌ای است که برای صفحه نمایش تاشو در گلکسی فولد مورد استفاده قرار گرفته بود، این ماده هاله زرد رنگی را به تصویر اضافه می‌کند که دوربین هنگام قرار گرفتن در زیر صفحه نمایش از دوربین دریافت می‌کند و در عین حال تصویر هنگام عبور از صفحه نمایش نیز مات می‌شود. یک لایه شفاف می‌تواند مشکل اول را حل کند اما برای حل مشکل دوم، الگوریتم‌های نرم‌افزاری جدید مورد نیاز است.

چرا گلکسی فولد 2 اولین گوشی سامسونگ با دوربین زیر نمایشگر است؟

تولید انبوه پنل‌های دارای فناوری UDC سامسونگ مشکل است و این احتمالا همان دلیلی است که سامسونگ را وادار می‌کند تا تصمیم به استفاده از این فناوری در گلکسی فولد 2 کند که نسبت به سایر پرچمداران این شرکت مانند گلکسی اس 11 در تعداد محدودتری تولید خواهد شد.

این موضوع از آنجا قوت می‌گیرد که به یاد بیاوریم صفحه نمایش اینفینیتی سامسونگ با حفره درون آن برای اولین بار در یک گوشی سری گلکسی A به جای سری گلکسی اس معرفی شد و پس از آن گلکسی اس 10 با حفره درون صفحه نمایش معرفی شد و بعید است سامسونگ قادر به تولید پنل‌های UDC کافی برای تیراژ انبوه گلکسی اس 11 باشد.

البته احتمال اینکه فناوری دوربین زیر نمایشگر به گلکسی فولد 2 راه پیدا کند، چیز قطعی نیست. اگرچه سامسونگ در اوایل سال جاری میلادی گفته بود که فناوری دوربین زیر صفحه نمایش هنوز حداقل یک تا دو سال تا حضور در گوشی‌های هوشمند فاصله دارد و حالا گلکسی فولد 2 در این بازه زمانی حضور دارد اما ماهیت این فناوری و مهارت لازم برای تحقق آن به معنای واقعی ظاهره هنوز وجود ندارد و این بدان معناست که نمی‌توان هنوز زمان دقیقی برای عرضه تجاری یک محصول با چنین فناوری را تعیین کرد.

منبع sammobile
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.