پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال گوگل بالاخره رسما معرفی شدند

گوگل دقایقی پیش از دو گوشی هوشمند جدید خود به نام‌های پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال به صورت رسمی رونمایی کرد.

0

پس از ماه‌ها انتشار شایعه و اخبار پیرامون محصولات جدید سری پیکسل 4 گوگل، حالا این شرکت به صورت رسمی از دو گوشی هوشمند جدید سری پیکسل رونمایی کرد. گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال درست همان‌طوری هستند که در شایعات و تصاویر منتشر شده از این دو گوشی هوشمند دیده‌ایم. در واقع امسال گوگل حجم زیادی از اطلاعات پیرامون این دو مل را پیش از رونمایی رسمی از آن منتشر کرد و در مراسم معارفه نکته قابل توجهی باقی نمانده بود.

مشخصات فنی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

جدیدترین پرچم‌داران گوگل که این لقب را تا 12 ماه دیگر با خود به همراه دارند از قابلیت‌ها و ظاهر مشابه‌ای استفاده می‌کنند. با این حال گوگل این دو محصول را در دو اندازه مختلف و با تفاوت‌هایی جزیی از قبیل میزان حجم باتری و رزولوشن نمایشگر معرفی کرده است.

چیپست قرار گرفته در قلب هر دو مدل، اسنپ دارگون 855 است که با 6 گیگابایت رم همراه شده است. میزان حافظه داخلی در نظر گرفته شده برای این محصولات نیز 64 و 128 گیگابایت است که به وسیله کارت حافظه قابل ارتقا نیست. مطمئنا استفاده از اسنپ دارگون 855 کمی ناامید کننده است زیرا پرچم‌داران معرفی شده در اواخر سال 2019 همگی به اسنپ دارگون 855 پلاس مجهز شده‌اند.

پیکسل 4

گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال از نمایشگری 5.7 و 6.3 اینچی استفاده می‌کنند. این نمایشگرها از نوع OLED است و وضوح تصویر آن به ترتیب فول اچ‌دی پلاس و +QHD است. نرخ تازه‌سازی تصاویر در این دو گوشی هوشمند 90 هرتز است. در بالای نمایشگر هیچ‌گونه برشی مشاهده نمی‌شود و تنها شاهد استفاده از زوایای منحنی در چهارگوشه نمایشگر هستیم. حاشیه‌های اطراف نمایشگر برای یک پرچم‌دار در سال 2020 و حتی 2019 کمی زیاد است.

قابیلت جدید Smooth Display می‌تواند نرخ بازسازی تصویر را با توجه به نوع کارایی دستگاه تغییر دهد. به این ترتیب زمانی که استفاده خاصی از نمایشگر نمی‌شود به منظور حفظ شارژ باتری نرخ بازسازی یا همان تازه‌سازی تصویر به 60 هرتز کاهش پیدا می‌کند.

نمایشگر مورد استفاده در این دو مدل از HDR پشتیبانی می‌کنند و ویژگی Always On را نیز به همراه دارد. هم‌چنین ویژگی جدید Ambient EQ می‌تواند اشباع رنگی را با توجه به نور محیط اطراف تنظیم کند.

پیکسل 4

گوگل پیکسل 4 در ابعاد 147.1 در 68.8 در 8.2 میلی‌متر ساخته شده است که 162 گرم وزن دارد، پیکسل 4 ایکس ال نیز در ابعاد 160.4 در 75.2 در 8.2 میلی‌متر طراحی شده است. با توجه به دریافت گواهی IP68 گوشی گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس 4 ایکس ال در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است.

طراحی بخش پشتی دستگاه که از جنس شیشه است را نمی‌توان چندان جذاب دانست. ماژول دوربین دوگانه قرار گرفته در گوشه سمت چپ و بالای دستگاه بیش از حد بزرگ است. در بخش پایینی نیز می‌توانیم حرف G لوگوی گوگل را مشاهده کنیم. کلیدهای سخت افزاری پاور و تنظیم حجم صدا در لبه سمت راست گوشی قرار گرفته است. قاب مورد استفاده برای

این گوشی‌ها در سه رنگ ساخته و روانه بازار می‌شود. مشکی و سفید دو رنگ معمولی و قابل انتظار سری گوگل پیکسل 4 بودند با این حال این مدل‌ها در یک رنگ جدید موسوم به Oh So Orange نیز به فروش می‌رسد. رنگ سفید مورد استفاده در گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال نیز ترکیبی از رنگ‌های مشکی و سفید است که ظاهر جالبی را به ارمغان آورده است.

دوربین گوگل پیکسل 4

دوربین گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال

بدون شک هم‌چون سال‌های گذشته دوربین مورد استفاده در پرچم‌داران گوگل مهم‌ترین بخش آن‌ها است. در هر دو عضو خانواده پیکسل 4 از یک ماژول دوگانه به عنوان دوربین اصلی استفاده شده است.

این ماژول از یک سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 و یک سنسور 16 مگاپیکسلی تله‌فوتو با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است؛ فاصله کانونی این سنسور دو برابر نمونه‌های معمولی نیست، اما استفاده از Super Resolution Zoom موجب می‌شود قابلیت زوم به بیش از 2 برابر افزایش پیدا کند.

البته یک سنسور سوم را نیز در بخش پشتی دستگاه مشاهده می‌کنیم که در اصل یک دوربین نیست و تنها به جمع‌آوری اطلاعات مربوط به عمق میدان برای ثبت تصاویر بوکه می‌پردازد.

پیکسل 4 ایکس ال

هم‌چون سال‌های قبل، استفاده از سخت‌افزار قدرتمند در بخش دوربین مهم‌ترین علت دستیابی به کیفیت بالای تصویربرداری نیست، بلکه الگوریتم‌های پردازش تصویر و نسل جدید Pixel Neural Core است که کیفیت تصویر را افزایش می‌دهد.

در بخش دوربین سلفی نیز از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 90 درجه استفاده شده است. دوربین سلفی موجود در این تلفن هوشمند از قابلیتی به نام موشن سنس استفاده می‌کند که امکان تشخیص حرکات کاربر به رادار سالی به همراه دارد. به این ترتیب کاربر قادر خواهد بود برخی از عملکردها را تنها به وسیله ژست‌های حرکتی و بدون نیاز به لمس نمایشگر به انجام برساند.

پیکسل 4 ایکس ال

هم‌چنین با توجه به استفاده از سیستم سنجش عمق سه‌بعدی این دوربین می‌تواند به عنوان سیستم تشخیص چهره برای بازگشایی قفل دستگاه استفاده کند. به این ترتیب دیگر در این دو محصول از سنسور اسکنر اثر انگشت استفاده نشده است. هم‌چنین این ویژگی امکان ثبت تصاویر بوکه به وسیله دوربین سلفی را نیز به همراه دارد.

از جمله قابلیت‌های مهم دوربین موجود در گوگل پیکسل می‌توان به حالت تصویربرداری نجومی و اکسپوژر دوگانه اشاره کرد. قابلیت تصویربرداری نجومی یا astrophotography این امکان را به شما می‌دهد بتوانید از آسمان شب و اجرام فضایی تصویربرداری کنید.

میزان باتری در نظر گرفته شده برای گوشی گوگل پیکسل 4 که نمونه کوچک‌تر این سری است تنها 2800 میلی‌آمپر ساعت است. این در حالی است که در پیکسل 4 ایکس ال از یک باتری با حجم 3700 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌شود. هر دو گوشی از فناوری شارژ سریع 18 واتی به نام Power Delivery استفاده می‌کنند. هم‌چنین امکان استفاده از شارژ بی‌سیم Qi در این دو مدل فراهم شده است.

پیکسل 4

قیمت پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال و زمان عرضه

گوگل پیکسل 4 و پیکسل 4 ایکس ال از تاریخ 22 اکتبر (30 مهرماه) در ایالات متحده و اروپا عرضه می‌شوند. نسخه پایه پیکسل 4 با 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 800 دلار و نسخه 64 گیگابایتی پیکسل 4 ایکس ال با قیمت 900 دلار به فروش می‌رسد. برای خرید نسخه‌های 128 گیگابایتی باید 100 دلار به مبالغ فوق اضافه شود.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.