مدیرعامل هواوی‌: سیستم عامل هارمونی تا دو سال دیگر قادر به رقابت با iOS اپل خواهد بود

آن‌طور که به نظر می‌رسد هواوی به شکل مصرانه‌ای مشغول اضافه کردن قابلیت‌های جدید به سیستم عامل اختصاصی هارمونی خود بوده و به گفته مدیرعامل این شرکت، هارمونی تا دو سال آینده می‌تواند با iOS اپل وارد رقابت بر سر تصاحب سهم از بازار سیستم‌عامل‌ها شود.

1

در چند سال اخیر همیشه وقت شاهد انتشار اخباری مبنی بر توسعه یک سیستم عامل اختصاصی توسط هواوی بودیم. روند انتشار اخبار از زمان تحریم شدن هواوی توسط ایالات متحده افزایش پیدا کرد. چند ماهی می‌شود که بالا گرفتن تنش‌ها میان چین و ایالات متحده، دامن‌گیر هواوی نیز شده است. دونالد ترامپ با قرار دادن هواوی در لیست سیاه تجاری، مبادلات تجاری کمپانی‌های آمریکایی با این غول چینی را ممنوع اعلام کرد.

اگرچه این تحریم چندان اجرایی نشد و هواوی معافیت‌هایی را دریافت کرد، اما اگر تنش‌ها همچنان ادامه‌دار باشد این احتمال وجود دارد که کمپانی‌های آمریکایی تبادلات خود با هواوی را قطع کنند. این موضوع می‌تواند شامل اندروید شود، بنابراین هواوی امکان استفاده از نسخه‌های به‌روز اندروید را در محصولات جدید خود نخواهد داشت. به هر حال هواوی با توجه به اتفاق های اخیر ماه گذشته و طی روند برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خود از سیستم‌عامل هارمونی پرده برداشت.

شایعه شده که هواوی تا پایان سال جاری از اولین گوشی هوشمند خود با سیستم‌عامل هارمونی رونمایی خواهد کرد. البته این شرکت در تحقق این وعده به شکل محتاطانه‌تری عمل می‌کند، طوری که به عنوان مثال گوشی میت 30 و میت 30 پرو  را با تجهیز به نسخه متن باز اندروید یا همان AOSP و بدون دسترسی به سرویس‌های گوگل پلی راهی بازار کرد.

به هر حال سیستم‌عامل هارمونی هواوی نه تنها قابلیت اجرایی بر روی گوشی‌های هوشمند را داشته، بلکه می‌توان از آن در هر گجت هوشمندی با هر میزان حافظه رم استفاده کرد. بر این اساس سیستم‌عامل هارمونی هواوی همچون سیستم عامل Fuchsia در حال توسعه گوگل، مبتنی بر میکرو کرنل شکل گرفته، از این رو قابلیت مانور و اجر شدن بر روی دستگاه‌های مختلف را دارا است.

در حال حاضر تلویزیون هوشمند Honor Vision با قدرت گرفتن از سیستم‌عامل هارمونی در بازار چین قابل دسترس است، با این حال به نظر می‌رسد هارمونی هنوز راه زیادی برای راه یافتن به بازار گوشی‌های هوشمند در پیش روی دارد.

سیستم عامل هارمونی

مدیر عامل هواوی، رن ژنگفی در جدیدترین مصاحبه خود با خبرنگاران مجله Fortune، مدعی شده که سیستم‌عامل هارمونی به سرعت در حال پیشرفت بوده و تا دو سال آینده آماده رقابت با مدعیان بازار گوشی از جمله iOS خواهد بود.

این مقام ارشد همچنین تصریح کرد که شرکت متبوعش به دلیل عدم توانایی در استفاده از سرویس‌های گوگل در گوشی‌های هوشمندش، شاهد کاهش درآمد 10 میلیارد دلاری در بخش فروش گوشی هوشمند خواهد بود. البته جدیدترین گزارش مالی منتشر شده نشان می‌دهد که شرکت چینی در سه ماه نسخه سال 2019 توانسته به رکورد فروش 58.3 میلیارد دلاری دست پیدا کند که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن 23.2 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل هواوی در پایان این مصاحبه ابراز امیدواری کرده که بار دیگر شاهد برقراری مبادلات تجاری میان هواوی و گوگل باشیم. البته وی متذکر شده که علاقه وی به ادامه همکاری با گوگل از سر نقطه ضعف نبوده و تحقق آن برای هر دو شرکت سودآور خواهد بود.

به نظر می‌رسد هواوی با توجه به منابع در اختیارش به شکل جدی بر روی سیستم‌عامل هارمونی سرمایه گذاری کرده است، از این رو بایستی منتظر ماند و دید که این شرکت چینی برای تبدیل کردن هارمونی به دومین سیستم عامل محبوب در بازار گوشی‌های هوشمند چه تدابیری اندیشیده است.

منبع Gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمود اعتماد ی کیا مزینانی می‌گوید

    عالیترین نشر یه سواد مجازی توسط یک کاربر.بکارم میا د.