مایکروسافت دکمه‌های اختصاصی اموجی و آفیس را به کیبردهای جدید خود اضافه کرده لست

به تازگی تصاویری از کیبوردهای جدید مایکروسافت به بیرون درز پیدا کرده که نشان می‌دهد ردموندی‌ها دکمه‌های اختصاصی میان‎بر دسترسی به اموجی و مجموعه نرم افزارهای آفیس را بر روی آن تعبیه کرده‌اند.

0

مایکروسافت هفته گذشته در مراسم رونمایی از گجت‌های جدید سری سرفیس، از دو مدل کیبورد ارگونومیک و باریک هم پرده برداشت که برای اولین بار در آن‌ها شاهد حضور دکمه‌های اختصاصی دسترسی سریع به مجموعه نرم افزارهای آفیس و اموجی هستیم.

کار کردن با کامپیوتر بدون موس، واقعا سخت و دشوار است، اما از طرف دیگر استفاده توأم از موس و کیبورد جلوی سرعت تعامل کاربر با کامپیوتر را می‌گیرد، به همین دلیل در سیستم‌عامل ویندوز شاهد کلید‌های ترکیبی هستیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان موس را در بسیار از مواقع کنار گذاشت و با فشردن یک یا دو دکمه، کار مورد نظر را با سرعت بیشتری انجام داد.

دکمه‌های اختصاصی اموجی و آفیس در کیبردهای جدید مایکروسافت

پیش‌تر در فارنت مطالبی شبیه به آشنایی با تمامی میان‌برهای جدید کیبورد در آپدیت سالیانه ویندوز 10 را با شما به اشتراک گذاشته‌ایم، با این حال به نظر می‌رسد با اضافه شدن دکمه‌های اختصاصی آفیس و اموجی به کیبوردهای آینده، بایستی نسخه‌ به روز شده از این مطلب را منتشر کنیم.

دکمه‌های اختصاصی اموجی و آفیس

بر این اساس همان‌طور که در تصویر فوق نیز به خوبی قابل مشاهده هست، ردموندی‌ها کلید آفیس را جایگزین کلید ویندوز در سمت راست کیبورد کرده‌اند. با فشردن این کلید به صفحه  Office for Windows 10 منتقل خواهید شد که فروشگاهی جهت خرید مجموعه آفیس است. البته با فشردن توأم این دکمه و کلیدهای دیگر می‌توان به برنامه‌های آفیس شامل اکسل، ورد، پاورپوینت و … هم دسترسی پیدا کرد.

برای مثال اگر مجموعه آفیس بر روی سیستم نصب شده باشد، کلید Office + W برنامه Word را باز می‌کند، در حالی که فشردن کلید Office + X باعث اجرا شدن برنامه اکسل می‌شود.

در کنار کلید اختصاصی آفیس، شاهد تعبیه کلید اموجی نیز هستیم که بدیهی است با فشردن آن با فهرستی از اموجی‌ها روبه‌رو خواهید شد، با این حال متأسفانه نمی‌توان آن را جهت دسترسی به یک اموجی خاص برنامه ریزی کرد. استفاده از اموجی در سیستم‌های دارای موس و کیبورد آن‌چنان رواج پیدا نکرده و مایکروسافت نیز مدعی است که مقصود از تعبیه آن در کیبوردهای جدید، هدف قرار دادن کاربران بیزینس استفاده کننده از آفیس است.

آیا مایکروسافت تنها خواهد ماند؟

در حالی مایکروسافت دکمه‌های اختصاصی اموجی و آفیس را به کیبوردهای جدید خود اضافه کرده که هنوز مشخص نیست سایر تولیدکنندگان سخت‌افزار نیز با این رویه همراه خواهند شد یا خیر. در حال حاضر تقریبا تمام کیبوردهای ویندوزی دارای یک دکمه اختصاصی با آیکون ویندوز هستند و مایکروسافت برای یکسان سازی ظاهر تمام محصولات، با شرکت‌های تولید کننده سخت افزاری تفاهم نامه‌ای امضا کرده است؛ این شرکت هنوز برنامه صدور مجوز مشابه را برای کلید Office و اموجی اعلام نکرده است.

فارغ از ویژگی های یاد شده، صفحه کلید ارگونومیک جدید مایکروسافت با قیمت 59.99 دلاری و بهره مندی از پد پارچه‌ای جهت رفع خستگی دست و با قابلیت اتصال به سیستم از طریق درگاه USB از هفته آینده به بازار عرضه می‌گردد. در سوی دیگر کیبورد بی‎سیم جدید این شرکت با طول عمر شارژ 3 ساله و پشتیبانی از بلوتوث 5 نیز 49.99 دلار قیمت گذاری شده است.

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.