گوشی اوپو K5 با اسنپ دراگون 730G و دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی معرفی شد

اوپو ساعاتی پیش از گوشی Oppo K5 رونمایی کرد. گوشی اوپو K5 از یک دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی و چیپست اسنپدراگون 730G استفاده می‌کند.

0

اوپو ساعاتی پیش رویدادی را در چین برگزار کرد. در طی این رویداد اوپو از دو گوشی هوشمند پرچم‌دار Reno Ace و اوپو K5 رونمایی کرد. اوپو K5 به عنوان جایگزین اوپو K3 معرفی شده است که اوایل سال جاری میلادی معرفی و روانه بازار شده بود. پیش از این نیز شاهد درز تصاویر کامل این گوشی هوشمند بودیم.

گوشی اوپو K5

به جز اسکنر اثر انگشت ادغام شده با نمایشگر، این گوشی هوشمند از مشخصاتی مثل چیپست اسنپ دارگون 730G، دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی و فناوری شارژ سریع VOOC 4.0 نیز بهره‌مند است.

مشخصات و قابلیت‌های اوپو K5

اوپو K3 از نمایشگری فاقد برش استفاده می‌کرد که دوربین سلفی آن به صورت پاپ‌آپ باز می‌شد. در نسخه جدید این سری، اوپو از نمایشگری 6.4 اینچی امولد استفاده کرده است که در بخش بالایی خود یک تناچ قطره‌ای دارد. این نمایشگر فول‌اچ‌دی پلاس با وضوح 2340 در 1080 پیکسل بوده و نسبت تصویر آن 19.5 به 9 است. این نمایشگر از یک سنسور اثر انشگت ادغام شده نیز استفاده می‌کند که نسبت به نسل قبلی 7.9 درصد سریع‌تر است.

در بخش پشتی اوپو K5 نیز می‌توانیم پنلی شیشه‌ای را مشاهده کنیم که از یک طراحی سه‌بعدی استفاده می‌کند. ابعاد این تلفن هوشمند 158.7 در 75.16 در 8.5 میلی‌متر و وزن آن 182 گرم است.

گوشی اوپو K5

چیپست اسنپ دارگون 730G مورد استفاده در اوپو K5 از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند. این چیپست به رابط گرافیکی آدرنو 618 مجهز بوده و با 8 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X همراهی می‌شود. میزان حافظه داخلی این گوشی نیز در گران‌ترین نسخه به 256 گیگابایت می‌رسد، این حافظه از نوع UFS 2.1 است.

اوپو K5 از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این مدل اولین گوشی اوپو است که از فناوری شارژ سریع VOOC 4.0 پشتیبانی می‌کند، بنابر ادعای اوپو این فناوری قادر است باتری گوشی را در طی مدت زمان 73 دقیقه به صورت کامل شارژ کند.

دوربین چهارگانه گوشی اوپو K5

در بخش پشتی این تلفن هوشمند می‌توانیم ماژول چهارتایی دوربین را مشاهده کنیم. این ماژول از یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی سامسونگ GW1 با دیافراگم f/1.8، یک سنسور 8 مگاپیکسلی سوپرواید با زاویه دید 119 درجه و دیافراگم f/2.2، یک لنز ماکرو با فاصله کانونی 4 مگاپیکسل و وضوح 2 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 تشکیل شده است.

گوشی اوپو K5

این دوربین چهارگانه از قابلیت‌های دیگری مثل فلاش LED، سیستم لرزشگیر دیجیتالی، HDR هوشمند، حالت پرتره و ضبط ویدیو با وضوح 4K و نرخ 30 فریم برثانیه نیز برخوردار است. در بخش جلویی اوپو K5 دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی مجهز به هوش مصنوعی و با دیافاراگم f/2.0  قرار گرفته است. ازجمله امکانات این دوربین می‌توان به سیستم زیبایی مبتنی بر هوش مصنوعی، HDR، حالت پرتره، تشخیص چهره و ضبط ویدیو با وضوح فول اچ‌دی و نرخ 30 فریم بر ثانیه اشاره کرد.

سکان هدایت این مجموعه سخت‌افزاری در دستان ColorOS 6.1 بوده که بر پایه اندروید 9 پای توسعه یافته است. اوپو هم‌چنین برخی از قابلیت‌های اختصاصی خود نظیر موتور شتاب دهنده HyperBoost 2.0، شتاب دهنده شبکه Link Book و دستیار هوشمند Breeno را در اوپو K5 استفاده کرده است. از جمله قابلیت‌های ارتباطی این گوشی میان‌رده می‌توان به پشتیبانی 4G VoLTE دوگانه، وای‌فای 802.11ac، بلوتوث 5، GPS، NFC، پورت USB نوع C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون اشاره داشت.

قیمت گوشی اوپو K5 و زمان عرضه

گوشی اوپو K5 در سه نسخه به فروش خواهد رسید. اولین مدل که به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است با قیمت 267 دلار به فروش می‌رسد. دومین مدل با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 295 دلار و سومین نسخه با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 351 دلار به فروش می‌رسد. اوپو K5 در رنگ‌های آبی، سیز و سفید عرضه می‌شود.

منبع gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.