گلکسی اس 11 سامسونگ احتمالا چیزی شبیه به این خواهد بود!

در حالی که دست کم 5 الی 6 ماه تا از راه رسیدن پرچم‌داران جدید سری گلکسی اس سامسونگ زمان باقی مانده، برخی منابع نزدیک به این شرکت از هم اکنون انتشار شایعات مرتبط با گلکسی اس 11 را آغاز کرده و در همین راستا نیز به تازگی برخی تصاویر منتسب به این گوشی را به بیرون درز داده‌اند.

0

اغلب شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند در سال‌های اخیر به سمت کم و حتی حذف حاشیه نمایشگر مدل‌های جدید گام برداشته‌اند. سامسونگ نیز تا حد امکان از این رویه در طراحی گلکسی اس 10 و نوت 10 پیروی کرد؛ از این رو سؤال اصلی این است که برگ برنده بعدی شرکت کره‌ای در طراحی گلکسی اس 11 چه خواهد بود؟

سامسونگ در سال‌های اخیر به لطف نمایشگرهای خمیده و استفاده از المان‌های روز طراحی همچون تلفیق شیشه و فلزی توانسته به یک زبان طراحی خاص T شکل در میان گوشی‌های سری گلکسی اس دست پیدا کند؛ طوری که محصولات جدید برای اولین بار هر علاقه مند به دنیای گوشی‌های هوشمند را می‌تواند به خود جذب کند.

گلکسی اس 11 سامسونگ

بر کسی پوشیده نیست که نسل بعدی گوشی‌های هوشمند از ویژگی تاشونده پیروی خواهند کرد، با این حال به نظر می‌رسد گلکسی اس 11 سامسونگ از این قضیه مستثنی بوده و در یک دوره انتقالی برای تلفن‌های هوشمند از لحاظ طراحی عرضه خواهد شد؛ منظور آنکه نباید انتظار داشت که پرچم‌دار جدید سری گلکسی اس با تغییرات محسوس و عدیده‌ای ارائه گردد.

تجهیز به دوربین قدرتمند با قابلیت آنالیز غذا و پوست

گوشی‌های ساخت سامسونگ هرچند از لحاظ دوربین همیشه بهترین‌ها نبوده‌اند، با این حال شرکت کره‌ای سعی کرده با نیاز بازار جلو برود. البته به نظر می‌رسد با وجود گوشی‌هایی مانند میت 30 پرو و پی 30 پرو این رویه در گوشی‌های آینده سامسونگ تغییر پیدا خواهد کرد، طوری که می‌توان انتظار داشت سری گلکسی اس 11 به ماژول قدرتمندی در حد و اندازه پرچم‌داران هواوی تجهیز شود.

گلکسی اس 11 سامسونگ

بر همین اساس شایعه شده که شرکت کره‌ای درصدد استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی در گلکسی اس 11 است. البته کار به همین‌جا ختم نمی‌شود چراکه آن را یک سنسور تله فوتو از نوع پریسکوپی با قابلیت زوم 5 برابری پشتیبانی خواهد کرد.

پرواضح است که افزایش تعداد پیکسل و بزرگی سنسورهای دوربین حد و مرزی ندارد، از این رو شاید سامسونگ به جای شرکت در این رقابت، از ویژگی‌های جدیدی در دوربین گلکسی اس 11 استفاده کند؛ مانند طیف سنج.

طیف سنج دستگاهی است که از نور مادون قرمز برای تجزیه و تحلیل ترکیب شیمیایی یک جسم استفاده می‌کند. این کار با بمب باران جسم با نور مادون قرمز و آنالیز طیف برگشت آن صورت می‌گیرد. شاید جالب باشد که بدانید ناسا سال‌هاست از این روش برای پی بردن به جرم سیارهای دیگر استفاده کرده و قرار است نمونه کوچک شده آن در جهت آنالیز میزان ارزش غذایی خوراکی‌ها و یا حتی سنجش میزان رطوبت پوست در جهت افزایش ضریب سلامتی به کار گیری شود.

گلکسی اس 11 سامسونگ

بد نیست که بدانید ایده استفاده از طیف سنج در CES 2017 در مدل مفهومی گوشی هوشمندی با نام Changhong H2 پیاده سازی شد، با این حال این محصول هیچ‌گاه به صورت انبوه راهی بازار نشد؛ از این رو سامسونگ می‌تواند به اولین شرکت استفاده کننده از طیف سنج در یک محصول نهایی تبدیل شود.

حذف حاشیه نمایشگر و کوچک‌تر کردن سوراخ دوربین سلفی

اگرچه شایعه شده که سامسونگ بر روی طرحی برای حذف معضل تعبیه سنسور سلفی در نمایشگر و به کار گیری ناچ کار می‌کند، با این حال بعید به نظر می‌رسد گلکسی اس 11 از نظر ظاهری تفاوت چندانی با نسل قبلی داشته باشد. بر این اساس گلکسی اس 11 احتمالا همانند گلکسی نوت 10 از نمایشگر Infinity-O با سوراخ دوربین سلفی وسط نمایشگر بهره خواهد برد.

گلکسی اس 11 سامسونگ

ممکن است که این سؤال در ذهن شما هم نقش ببندد که سامسونگ به چه منظور از مکانیزم دوربین خارج شونده همچون گلکسی A80 در پرچم‌دار بعدی سری گلکسی اس استفاده نمی‌کند؟

پاسخ به این سؤال مشکل نیست؛ سامسونگ گلکسی اس 11 را به عنوان یک گوشی تمام عیار پرچم‌دار در نظر گرفته است، از این رو خواهان حفظ برخی ویژگی‌های پایه از جمله مقاومت در برابر نفوذ گرد و غبار و آب است. به کار گیری از مکانیزم دوربین خارج شونده مشکلات خاص خود را همچون نفوذ آب در فریم اصلی در هنگام مواجه با آب‌های عمیق را در پی دارد؛ از این رو شرکت کره‌ای یا بایستی قید ویژگی IP68 را بزند و یا آنکه کماکان از دوربین درون نمایشگر استفاده کند.

در مورد نمایشگر هم می‌توان پیش‌بینی کرد که سامسونگ به واسطه استفاده از نمایشگرهای خمیده‌تر نسبت به نسل قبلی، زیرساخت کاهش حاشیه کناری نمایشگر گلکسی اس 11 را فراهم کند.

رنگ‌بندی بیشتر گلکسی اس 11

گلکسی اس 11 سامسونگ

هنوز اطلاعاتی در مورد رنگ‌بندی گلکسی S11 در دسترس نداریم، با این حال از آنجا که سامسونگ در گلکسی اس 10 و نوت 10 را در رنگ‌بندی جدید با قاب‌هایی که در برابر زوایای مختلف نور، رنگ‌های متفاوتی منعکس می‌کنند استفاده کرده است، می‌توان پیش‌بینی کرد که گلکسی اس 11 نیز همانند آن‌ها از قاب‌های رنگین کمانی و در مدل های جدید ارائه گردد.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.