ممانعت از پرواز یک مسافر در ویتنام به دلیل همراه داشتن مک بوک پرو اپل و خطر انفجار باتری!

مک‌بوک پرو اپل کار دست یک کاربر آن داد و یک شرکت هواپیمایی ویتنامی اجازه نداد که مسافری با این لپ‌تاپ وارد هواپیما شود و او برای تعویض باتری مک بوک پرو خود مجبور شد دو هفته در ویتنام باقی بماند!

0

مشکلات مک‌بوک پرو، مشکلات مختلفی است و یکی از آن‌ها خطر انفجار باتری مک‌بوک پرو است. باتری این دستگاه در سال 2015 خبرساز شد و از آن پس بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی حمل آن در هواپیما را ممنوع کردند. برخی دیگر از شرکت‌ها هم اجازه روشن کردن لپ‌تاپ در طول پرواز را نمی‌دهد مگر اینکه مسافر اسنادی از تعویض باتری را نشان دهد.

حال مشکل اینجا است. تمامی مک‌بوک‌های پرو نسبتا شبیه به هم هستند و تفاوت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد. به همین خاطر برخی شرکت‌های هواپیمایی اجازه حمل مک بوک پرو را نیم‌دهند و حمل تمامی مدل‌های آن در هنگام پرواز ممنوع می‌شوند و این ممنوعیت تنها به نسخه 2015 تعلق ندارد.

جولیان الیوت که یک عکاس بریتانیایی است از جمله کاربرانی است که با دردسر متوجه این واقعیت شد. او به خاطر همین ممنوعیت در ویتنام گیر افتاد و مجبور شد که دو هفته در این کشور بماند تا باتری مک‌بوک خود را عوض کند. طبق گفته الیوت، او به ویتنام سفر کرده بود تا تصاویری تجاری با محوریت گردشگری در ویتنام ثبت کند.

او بدون مشکل به ویتنام سفر کرد. حتی داخل ویتنام هم مشکلی با پرواز نداشت. اما هنگام بازگشت به خانه، ماموران امنیتی فرودگاه به خاطر خطر آتش گرفتن و انفجار باتری مک‌بوک پرو او، اجازه ندادند این لپ‌تاپ را به هواپیما وارد کند. این نقل و قولی از خود جولیان الیوت است:

در ابتدا به من گفتند که لپ‌تاپ را در طول سفر روشن نکنم. اما بعد از آن ماموران امنیتی تصمیم گرفت که به هیچ‌وجه اجزاه وراد شدن لپ‌تاپ من به هواپیما را ندهند. آن‌ها به من پیشنهاد کردند که لپ‌تاپ را پیش یک دوست بگذارم، اما برای کارم به آن نیاز داشتم. کمی عجیب است که اگر این مسئله تا این حد اهمیت دارد، مطمئنا پیش از سوار شدن باید به همه اطلاع‌رسانی شود. اما این اتفاق نیفتاد و لپ‌تاپ من دو بار در طول سفرم تایید شده بود.

شما هم باید به فکر خطر آتش گرفتن و انفجار باتری مک‌بوک پرو خود باشید و اگر قرار است که با آن در کشورهای خارجی سوار هواپیما شوید، حتما مدارکی مبنی بر تعویض باتری همراه ببرید.

منبع Ubergizmo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.