قابلیت جدید برای پیگیری توهین و گزارش مزاحمت در اینستاگرام

اینستاگرام قابلیت Restrict را به صورت عمومی منتشر کرد. این قابلیت به کاربران امکان گزارش توهین و مزاحمت در کامنت و دایرکت اینستاگرام را می‌دهد تا به سادگی کامنت فرد مورد نظر را در زیر پست خود پنهان و حتی او را از ارسال دایرکتمستقیم به خود محروم کنید.

2

اینستاگرام به‌تازگی قابلیتی به نام Restrict را معرفی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد نظرات توهین آمیز یا ناراحت‌کننده را از دید دیگر کاربران مخفی کنند و از مزاحمت در اینستاگرام و همچنین در دایرکت اینستاگرام خلاص شوند.  این قابلیت از چند ماه پیش به صورت آزمایشی در نسخه عمومی در دسترس کاربران بوده است.

گزارش توهین در کامنت و مزاحمت در اینستاگرام

اگر می‌خواهید یک نظر و شخص فرستنده آن‌را مخفی سازید، می‌توانید روی کامنت مربوطه به سمت چپ سوایپ کنید. هم‌چنین می‌توانید این قابلیت را از بخش تنظیمات حریم خصوصی و یا مراجعه به اکانت شخص انجام دهید. Restrict موجب می‌شود نظرات فرد محدود شده تنها برای خودش قابل رویت باشد و دیگر کاربران آن را مشاهده نکنند.

‍یگیری توهین و مزاحمت در دایرکت اینستاگرام

یا این حال از آن‌جا که شخص مسدود نشده است، دیگر کاربران نیز می‌توانند با انتخاب گزینه مربوط به نمایش نظر، آن را مشاهده کنند. شخص صاحب حساب بعدا می‌توانند این نوع نظرات را تایید، حذف و یا نادیده بگیرد. هم‌چنین از این به بعد نوتیفیکشن‌های مربوط به شخص محدود شده برای صاحب حساب ارسال نمی‌شود. پیش‌تر مشابه این ویژگی را در سیستم  Mute توییتر دیده‌ایم.

خلاص شدن از مزاحمت در دایرکت اینستاگرام

افزودن یک شخص به لیست Restrict در پیام‌های ارسال شده در دایرکت نیز تاثیر می‌گذارد. طبق اعلام اینستاگرام اگر فرد مزاحم بخواهد پیامی را در دایرکت ارسال کند ابتدا تبدیل به یک درخواست می‌شود. صاحب حساب می‌تواند پیام‌های دریافت شده را مشاهده کند، با این حال اطلاعاتی از قبیل مشاهده شدن پیام و آخرین زمان آنلاین بودن از دید شخص مزاحم پنهان می‌شود. این قابلیت مخصوصا زمانی که اکانت شما پرایوت نباشد موثر خواهد بود.

قابلیت Restrict در اینستاگرام چیست؟

Restrict یک ابزار مفید برای کاهش مزاحمت در محیط اینستاگرام است. ایجاد مزاحمت برای کاربران یکی از مشکلات رایج در محیط اینستاگرام است. پیش از این اینستاگرام امکان مسدود سازی حساب‌ها و هم‌چنین مدیریت نظرات را در اختیار کاربران خود می‌گذاشت. با این حال زورگویی و مزاحمت در اینستاگرام هنوز یک مشکل جدی است،

در گزارشی که پاییز گذشته منتشر شد، کاربران نوجوان که استفاده زیادی از این شبکه اجتماعی دارند، سطح زورگویی و مزاحمت در اینستاگرام را دایمی توصیف کردند. اینستاگرام قصد دارد طی هفته‌های آتی مجموعه‌ای از استیکرها برای رفع مزاحمت و زورگویی را به این اپلیکیشن اضافه کند.

مطلب مرتبط: آموزش کامل ریپورت در اینستاگرام

منبع theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. هانیه می‌گوید

    سلام من اکانت اینستام قفل موقت شده حالا میخام بدونم کی باز میشه اصن درست میشه اکانتمم اصلی وفیک نیست بعد حذف هم نشده 😔🥀💔لطفا یه راه حل بگید ب من

  2. Bahar می‌گوید

    تورو خدا کمک
    با گوگل اومدم وحالا میگه اثبات کن رباط نیسی
    یه معما میده ولی صفحش پایین نمیره که حلش کنم وبفهمه رباط نیسم