مایکروسافت از گوشی تاشو اندرویدی Surface Duo با دو نمایشگر رونمایی کرد

0

مایکروسافت در مراسم امروز خود در کنار معرفی سرفیس پرو 7، سرفیس لپ تاپ 3، سرفیس پرو ایکس و البته تبلت تاشو سرفیس نئو یک شگفتی را برای آخرین معرفی رویداد سخت‌افزاری خود کنار گذاشته بود؛ گوشی اندرویدی Surface Duo

گوشی سرفیس Duo را می‌توان یک گوشی اندرویدی به حساب آورد اگر چه مایکروسافت آن را چیزی میان ویندوز و اندروید می‌داند. گوشی Surface Duo در واقع یک گوشی تاشو با دو نمایشگر است که هنگام باز شدن کاملا مانند یک تبلت عمل می‌کند. این طراحی دقیقا مانند تبلت سرفیس نئو مایکروسافت است که نسخه بزرگتر این گوشی به حساب می‌آید.

گوشی Surface Duo

گوشی Surface Duo با دو نمایشگر 5.6 اینچی و یک لولای 360 درجه

گوشی سرفیس Duo از دو نمایشگر 5.6 اینچی بهره می‌برد که با یک لولای 360 درجه به یکدیگر متصل شده‌اند و فاصله بسیار باریکی میان دو نمایشگر در حالت تبلت دیده می‌شود که کاملا قابل چشم‌پوشی است.

هر دو نمایشگر می‌توانند به صورت مجزا دو اپلیکیشن کاملا مستقل را به صورت همزمان اجرا کنند و یا یک اپلیکیشن را در هر دو نمایشگر به اجرا دربیاورید و یا از یکی از دو نمایشگر به عنوان صفحه کلید و یا دسته کنترلر بازی بهره ببرید.

نسخه اندروید مورد استفاده در گوشی سرفیس Duo به دلیل نوع رابط کاربری مورد استفاده توسط مایکروسافت به سختی قابل تشخیص است چرا که سعی شده کاملا شبیه به ویندوز 10 ایکس مورد استفاده در تبلت نئو باشد.

گوشی Surface Duo در کنار سرفیس نئو
گوشی Surface Duo در کنار تبلت سرفیس نئو

گوشی Surface Duo از پردازنده اسنپ دراگون 855 بهره می‌برد و ظاهرا هنوز سایر مشخصات فنی مورد استفاده در آن نهایی نشده است اما خب در هر حال می‌توان استفاده از یک دوربین اصلی در قاب پشتی آن را تایید کرد.

معرفی گوشی سرفیس Duo را از این جهت می‌توان مهم قلمداد کرد که در مراسم امروز هنگامی که Panos Panay، مدیر ارشد محصولات مایکروسافت از Surface Duo با عنوان “تلفن” روی صحنه یاد کرد، اعلام رسمی بازگشت این شرکت به بازار گوشی‌های هوشمند برای اولین بار از زمان مرگ ویندوزفون در سال 2017 و این بار با اندروید با پوسته‌ای با شباهت بسیار به ویندوز است.

مانند سرفیس نئو گوشی Surface Duo هنوز یک محصول اولیه است و مایکروسافت عرضه آن را تعطیلات آغاز سال 2020 معین کرده تا به توسعه‌دهندگان و برنامه‌نویسان زمان کافی برای شروع برنامه‌های متناسب با سخت‌افزار این محصولات جدید را بدهد. مایکروسافت در عین حال هنوز در خصوص قیمت این محصول چیزی اعلام نکرده است.

منبع Theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.