دوربین گلکسی اس 11 از سنسور 108 مگاپیکسلی با بزرگنمایی 5 برابر برخوردار خواهد بود

برخی منابع نزدیک به سامسونگ فاش کرده‌اند که پرچم‌دار جدید سری گلکسی اس، احتمالاً به دوربین چهارگانه با سنسور 108 مگاپیکسلی تجهیز خواهد شد.

0

در حالی که چند هفته بیشتر از آغاز عرضه رسمی گلکسی نوت 10 سامسونگ به بازار نمی‌گذرد، با این حال به تازگی شاهد انتشار اخبار در رابطه با ویژگی های سخت افزاری و دوربین گلکسی اس 11 از سوی منابع نزدیک به شرکت کره‌ای هستیم.

طبق گزارش وب سایت کره‌ای  The Elec، گلکسی اس 11 سامسونگ قرار است به چهار دوربین با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی تجهیز گردد. بدون شک این همان سنسور معروف با سیستم پراسکوپی است که چندی پیش توسط شرکت کره‌ای معرفی گردید.

اولین سنسور 108 مگاپیکسلی دوربین موبایل تنها رزولوشن را بالا نمی‌برد. این سنسور اجازه می‌دهد که در شرایطی که نور کم است، نور بیشتری جذب شود. در ادامه تکنولوژی Smart-ISO موجود در این سنسور کمک خواهد کرد که با انتخاب ایزو مناسب، نوردهی مناسبی صورت گیرد.

این سنسور همچنین می‌تواند با پایین آوردن اندازه عکس تا 27 مگاپیکسل، کیفیت و روشنایی آن را بالا ببرد. ISOCELL Bright HMX همچنین از ضبط ویدئو 6K با 30 فریم بر ثانیه هم پشتیبانی می‌کند.

بزرگنمایی 5 برابر اپتیکال در دوربین گلکسی اس 11

به هر حال منبع خبر مدعی است که گلکسی اس 11 به لطف این سنسور قادر است به زوم 5x اپتیکال دست پیدا کند؛ چیزی که پیش‌تر در پی 30 پرو هواوی مشاهده کرده‌ایم. در این سیستم از آینه‌های مختلف برای هدایت نور به سنسور اصلی استفاده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود فضای مجاز برای استفاده از زوم اپتیکال به حداکثر برسد، در عین حال از ضخیم‌تر شدن گوشی جلوگیری می‌کند.

برخلاف بزرگنمایی دیجیتال، بزرگنمایی اپتیکال بدون بریدن قسمتی از تصویر برای نزدیک شدن به آن کیفیت به مراتب بالاتری را ارائه می‌کند. با این وجود، بزرگنمایی اپتیکال به فاصله و لنزهای بیشتری احتیاج دارد و همین امر قرار دادن آن را در تلفن باریک مشکل می سازد؛ از این رو سیستم پراسکوپی سامسونگ یک راه حل ایده آل و کاربردی محسوب می‌شود.

البته در نظر داشته باشید که پیش از سامسونگ، دیگر شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند مانند هواوی و اوپو نیز از سیستم دوربین پراسکوپی در محصولات خود استفاده کرده‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که گلکسی اس 11 با یک دوربین چهارگانه عرضه خواهد شد. با توجه به ماژول به کار رفته در گلکسی نوت 10، می‌توانیم فرض کنیم سامسونگ از یک مجموعه مشابه شامل دوربین اصلی، دوربین زاویه باز، دوربین تله فوتو و سنسور ToF در پرچم‌دار بعدی سری گلکسی اس استفاده خواهد کرد.

استفاده از سنسور 108 مگاپیکسلی در گلکسی اس 11 یک ارتقا اساسی در دوربین گوشی‌های پرچم‌دار شرکت کره‌ای محسوب می‌شود، چراکه پیش از این نهایتا از سنسور 12 مگاپیکسلی در سری گلکسی اس و گلکسی نوت به کار گرفته شده است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.