آپدیت iOS 13.1.1 و iPadOS 13.1.1 اپل برای حل مشکل خالی شدن شارژ باتری و سایر باگ‌ها عرضه شد

اپل ساعاتی پیش آپدیت iOS 13.1.1 و iPadOS 13.1.1 را به جهت رفع مشکلاتی از قبیل مصرف زیاد باتری و ایرادات امنیتی مربوط به صفحه کلیدهای شخص ثالث منتشر کرد.

0

مدت زمان کوتاهی پس از انتشار آپدیت iOS 13.1 و iPadOS اپل تایید کرد که وجود یک مشکل در این سیستم عامل‌ها سبب می‌شود که اپلیکیشن‌های کیبورد شخص ثالث بدون اطلاع کاربران به برخی از داده‌های آن‌ها دسترسی پیدا کنند. این شرکت زمان خاصی را برای رفع این مشکل اعلام نکرد، با این حال اپل به‌تازگی انتشار آپدیت iOS 13.1.1 و iPadOS 13.1.1 را برای رفع این مشکل آغاز کرده است. این به‌روزرسانی ایرادات دیگری را نیز برطرف می‌کند.

مطابق گفته‌های اپل، مشکل صفحه کلید بر روی اپلیکیشن‌هایی هم‌چون گوگل Gboard و مایکروسافت Swiftkey تاثیرگذار بوده است. به این ترتیب این دو اپلیکیشن می‌توانستند به بخش‌هایی دسترسی داشته باشند که کاربر اجازه دسترسی به آن‌ها را تایید نکرده است. اپل یک جایگزین برای کیبورد Swiftkey را در نسخه 13 سیستم عامل iOS قرار داد، با استفاده از این ابزار کاربران قادر بودند تایپ کردن را تنها با کشیدن انگشت روی کلمات انجام دهند، این فرآیند علاوه بر افزایش سرعت تایپ، نیاز به لمس متمادی صفحه نمایش را نیز کاهش می‌دهد.

آپدیت آپدیت iOS 13.1.1 و iPadOS 13.1.1 اپل مشکل دسترسی صفحه کلیدهای شخص ثالث را کاملا برطرف می‌کند. هم‌چنین در توضیحات اپل برای این به‌روزرسانی به رفع مشکلاتی از قبیل تخلیه سریع باتری، مشکل در تشخیص دستورات سیری، همگام‌سازی کند یادآوری‌ها و فعال شدن خودکار پیشنهادات سافاری حتی پس از غیرفعال‌سازی این قابلیت نیز اشاره شده است.

به‌روزرسانی iOS 13.1.1 و iPadOS 13.1.1 و از طریق OTA برای تمامی کاربران در دسترس است. این به‌روزرسانی نیاز به 108 مگابایت پهنای باند برای دانلود دارد. ین در حالی است که به‌روزرسانی کامل iOS 12 حدود 3.29 گیگابایت حجم داشت.

منبع venturebeat
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.