گوگل تولد بیست و یک سالگی خود را با یک تغییر لوگوی ویژه جشن گرفت

گوگل امروز تولد 21 سالگی خود را جشن گرفت. این موتور جستجو که امروزه یک ابر شرکت محسوب می‌شود، حاصل تلاش دو دانشجوی دکترا در سال 1998 است.

گوگل 21 ساله شد و اگرچه در رابطه با فعالیت قانونی این شرکت در برخی از ایالت‌ها و حتی کشورها ابهام وجود دارد. به هر حال این غول جستجوی اینترنتی در روز جمعه 27 سپتامبر، رسما بیست و یکمین سالگرد تاسیس خود را با یک تغییر لوگو ویژه جشن گرفت.

در لوگوی جدید گوگل می‌توانیم یک کامپیوتر معمولی مربوط به 21 سال پیش را مشاهده کنیم. زمانی که دو دانشجوی دکترای استنفورد در حال طراحی یک موتور جستجو بودند. حاصل این همکاری مقاله‌ای تحت نام “The Anatomy of a Large-Scale Hypertextual Web Search Engine” شد که به معنای ساختار یک موتور جستجو وب در مقیاس بزرگ بود. سرگی برین و لری پیج پس از آن نمونه‌ای اولیه از این موتور جستجو در مقیاس بزرگ را ارایه دادند که از یک پایگاه داده با حداقل 24 میلیون صفحه وب استفاده می‌کرد.

بنیان‌گذاران گوگل در ابتدای مقاله خود عنوان کردند که ما نام این موتور جستجو را گوگل می‌گذاریم که نامی برگرفته از googol یا 10100 است که به خوبی با موتور جستجوی مقیاس بزرگ ما همخوانی دارد.

از 21 سال پیش که نمونه اولیه گوگل ساخته شد تاکنون اتفاقات زیادی برای این شرکت رخ داده است. حالا این موتور جستجو صدها میلیارد صفحه وب را پیمایش می‌کند. با این حال گوگل هم‌اکنون از یک موتور جستجوی صرف، به یکی از قدرتمندترین بازیگران عرصه تبلیغات اینترنتی تبدیل شده است. گوگل هم‌اکنون یک شرکت مادر به اسم آلفابت دارد که در زمینه‌های گسترده‌ای از ماشین‌های خودران گرفته تا سیستم عامل تلفن همراه فعالیت می‌کند.

لازم به ذکر است تاریخ دقیق تولد گوگل حتی برای بنیان‌گذاران این شرکت نیز مشخص نیست. گوگل از سال 2006 تولد خود را در تاریخ 27 سپتامبر (5 مهر ماه) جشن می‌گیرد، اما سال قبل مراسم تولد خود را در تاریخ 26 سپتامبر برگزار کرد. حتی در سال‌های 2004 و 2003 این مراسم به ترتیب در روزهای 7 و 8 سپتامبر برگزار گردید. گوگل خود نیز دلیل این جابه‌جایی تاریخ‌ها را نمی‌داند، خصوصا از آنجا که ثبت گوگل در تاریخ 4 سپتامبر 1998 انجام گرفته است.

منبع cnet
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نظرات بسته شده است.