دوربین میت 30 پرو در صدر جدول بنچمارک DxOMark قرار گرفت

کارشناسان DxOMark پس از بررسی عملکرد دوربین میت 30 پرو، سرانجام عنوان دارنده بهترین دوربین موبایلی را پرچم‌دار جدید هواوی اعطا کردند.

0

عنوان دارنده بهترین دوربین در سال‌های اخیر میان گوشی‌های پرچم‌دار هواوی و سامسونگ دست به دست شده است. حال و پس از بررسی دوربین میت 30 پرو توسط کارشناسان DxOMark، باخبر شدیم که بار دیگر این عنوان به عضو جدید سری میت هواوی تعلق گرفته است.

در رتبه‌بندی موسسه DxOMark، دوربین Mate 30 Pro به‌صورت جداگانه برای عکس امتیاز 131 و برای فیلم‌برداری امتیاز 100 را به دست آورده و در مجموع امتیاز 121 را کسب کرده است. پیش از این گلکسی نوت 10 وای جی با کسب امتیاز 118 در بخش عکس و 100 در بخش فیلم‌برداری رتبه اول را به دست آورده بود.

این وب‌سایت بر اساس 1500 تصور و بیش از 2 ساعت ویدیو، توانایی یک دوربین را می‌سنجد. متخصصین این وب‌سایت در فضاهای داخلی و استودیویی مشخص شده و فضاهای خارجی تصاویر را ثبت می‌کنند و سپس آن‌ها را بررسی می‌کنند.

دوربین میت 30 پرو

دوربین چهارگانه میت 30 پرو را دو سنسور 40 مگاپیکسلی اصلی و واید به ترتیب با گشادگی دیافراگم 1/1.7 و 1/1.8، 8 مگاپیکسلی تله با قابلیت زوم 3X اپتیکال یا 5X به صورت هیبریدی و سنسور سنجش عمق سه بعدی تشکیل می‌دهند. نکته قابل توجه آنکه علاوه بر دوربین اصلی، اکنون دوربین تله و واید نیز از فناوری لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند.

بنچمارک DxOMark از دوربین میت 30 پرو نشان می‌دهد که علی رغم افزایش توان تصویر برداری در شب و کاهش نویز به واسطه استفاده از چیپ هوش مصنوعی به کار رفته در این محصول، عملا ارتقا محسوسی در بخش تصویر برداری ویدئویی مشاهده نمی‌شود و همچون پی 30 پرو و گلکسی نوت 10 فای جی، امتیاز 100 را کسب کرده است.

در سوی دیگر دوربین سلفی میت 30 پرو هواوی توانسته به امتیاز 93 دست پیدا کند که پایین‌تر از امتیاز 99 دوربین سلفی گلکسی نوت 10 نسخه 5 جی است. این گوشی در عکس برداری در نور کم به ندرت با مشکل رخنه رنگ سبز مواجه می‌شود. دوربین فوق عریض میت 30 پرو مورد انتقاداتی قرار گرفت که یکی از آن‌ها زاویه دید کم بود اما کیفیت تصویر قابل قبول است و جزئیات تصاویر در گوشه‌ها از بین نرفته است.

در سوی دیگر به رغم استفاده از سنسور 40 مگاپیکسلی به عنوان دوربین تله، میت 30 پرو می‌تواند زوم 3x را ارائه کند که یک سر و گردن پایین‌تر از زوم 5x دوربین پی 30 پرو است. به طور کلی موسسه DxOMark معتقد است که میت 30 پرو بهترین گوشی هوشمند برای عکاسی است و توانسته در 70 درصد آزمون‌های این موسسه مقام اول را کسب کند.

هواوی توانسته عملکرد دوربین میت 30 پرو را نسبت به پی 30 پرو ارتقا دهد این ناشی از تغییر در زنجیره پردازش است که داده‌های حسگر RYYB را به یک تصویر RGB تبدیل می‌کند. هواوی همچنین این بار تکنیک‌های پیشرفته‌تر پردازش هوش مصنوعی را اجرا کرده است. البته در نظر داشته باشید که DxOMark هنوز نتایج مربوط به عملکرد دوربین تله فتو 40 مگاپیکسلی این گوشی را منتشر نکرده است.

درنهایت به لطف سنسور time-of-flight، گوشی جدید هواوی نسبت به نسل قبلی به مراتب قادر به ثبت تصاویری با افکت بوکه باکیفیت‌تر و جزئیات بیشتر است. در سوی دیگر اکنون تیرگی پس زمینه بیشتر از قبل نمود پیدا می‌کند. برای دریافت اطلاعات بیشتری پیرامون جزئیات این بررسی و نمونه تصاویر ثبت شده توسط mate 30 pro می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

منبع androidauthority
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.