اندروید 10 گو نسخه سریعتر و امن‌تر سیستم عامل همراه گوگل برای گوشی‌های ارزان‌قیمت

گوگل به‌تازگی از نسخه بهینه‌سازی شده اندروید 10 به نام اندروید 10 گو رونمایی کرده است. این نسخه مخصوص به گوشی‌های ارزان قیمت و با سخت‌افزار ضعیف است.

2

حدودا دو سال از معرفی پروژه اندروید گو توسط گوگل می‌گذرد. حالا این شرکت از جدیدترین نسخه سیستم عامل خود که برای گوشی‌های مقرون به صرفه بهینه‌سازی شده را به صورت رسمی معرفی کرده است. گوگل در اندروید 10 گو تمرکز خود را بر روی بهبود رمزگذاری داده‌ها به وسیله سیستم رمزگذاری Google’s Adiantum گذاشته است.

اندروید 10 گو

قابلیت مهم دیگر مربوط به سیستم راه‌انداز اپلیکیشن‌ها است، در نسخه جدید اندروید گو اپلیکیشن‌ها 10 درصد سریع‌تر باز می‌شوند. هم‌چنین سرعت جابه‌جایی میان اپلیکیشن‌ها نیز سریع‌تر از قبل است. گوگل هم‌چنین ادعا کرده است که حجم اپلیکیشن‌های پیش فرض را به نصف کاهش داده است و حالا فضای ذخیره سازی بیش‌تری در دسترس کاربران است.

در این سیستم عامل ار مجموعه اپلیکیشن‌های سری گو گوگل استفاده می‌شود. از جمله این اپلیکیشن‌ها می‌توان به گوگل گو، یوتیوب گو، گالری گو، مپس گو و هم‌چنین اپلیکیشن جدید گوگل فایل اشاره کرد. کاربران قادر هستند داده‌های خود را به صورت نظیر به نظیر (peer-to-peer) به‌اشتراک بگذارند. ذخیره‌سازی داده‌ها در این نسخه بهبود یافته است و گوگل انتظار دارد با همکاری توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های بیش‌تری برای اندروید گو بهینه‌سازی شود.

اندروید 10 گو

اندروید 10 گو از اواخر پاییز برای طیف گسترده‌ای از گوشی‌ها که به صورت مستمر در حال افزایش هستند ارایه می‌شود. در حال حاضر کاربران بیش از 180 کشور از خدمات این سرویس استفاده می‌کنند.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. یه بنده خدا می‌گوید

    سلام من امروز ساعتای 1 ظهر یه گوشی خریدم به اسم sumsong galexy A01 core
    میخواستم بدونم که اندروید 10 go هستش با هاش میشه بازی pubg کرد؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله ارتباطی نداره