آیفون 11 پرو مکس در نتایج عمر شارژ باتری، میت 30 پرو و گلکسی نوت 10 پلاس را شکست داد!

نتایج تست‌های انجام شده برای تست میزان شارژدهی باتری آیفون 11 پرو مکس نشان می‌دهد که پرچم‌دار تازه اپل از دو گوشی میت 30 پرو و گلکسی نوت 10 پلاس عملکرد بهتری دارد.

0

اپل روی دو موضوع در سری آیفون 11 توجه ویژه‌ای داشت، دوربین و عمر باتری. تاکنون پرچم‌داران اپل در آزمایشات مربوط به عمر باتری، عملکرد قابل قبولی داشته‌اند با این حال طی سال‌های گذشته گوشی‌های اندرویدی با استفاده از باتری‌های با ظرفیت بالا توانستند از محصولات اپل پیشی بگیرند.

از همین رو اپل در مدل‌های آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس ظرفیت باتری را افزایش داد. نتیجه حاصل شده نشان می‌دهد که پرچم‌داران جدید اپل عملکرد خوبی را در بخش شارژدهی باتری از خود نشان می‌دهند. در ویدیوی منتشر شده از تست باتری که توسط Arun Maini تهیه شده است، آیفون 11 پرو مکس توانست پرچم‌داران قدرتمند اندرویدی را پشت سر بگذارد.

سری آیفون 11

اپل در رابطه با میزان عمر باتری پرچم‌داران جدید خود ادعاهای بزرگی دارد. طبق بررسی‌ها عملکرد باتری هر سه مدل آیفون جدید از آیفون XR که سال گذشته معرفی شده بود، بهتر است. با این حال وضعیت آیفون‌های جدید در مقایسه با گوشی‌های اندرویدی چگونه است؟!

آیفون 11 از یک باتری با ظرفیت 3046 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت استفاده می‌کند. این میزان قابل مقایسه با آیفون 11 پرو است که به یک باتری با ظرفیت 3190 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. در طرف دیگر آیفون 11 پرو مکس قرار دارد، این گوشی هوشمند از یک باتری بزرگ با ظرفیت 3969 میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند. در این تست Maini برای مقایسه، آیفون‌های جدید را در برابر دو گوشی گلکسی نوت 10 پلاس و هواوی میت 30 پرو قرار می‌دهد. هواوی میت 30 پرو از یک باتری واقعا غول‌آسا با ظرفیت 4500 میلی آمپر استفاده می‌کند.

تست میزان شارژدهی باتری نسبتا سخت است. برای این تست از کارهایی نظیر استفاده از اینستاگرام، دوربین، بازی‌های سه بعدی، پخش موزیک و به‌کارگیری شزم استفاده می‌شود. حالا وقت آن است که بدانیم ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار اپل در این بخش چه عملکردی دارد؟

شما می‌توانید با مشاهده ویدیو، از نتیجه کامل این تست مطلع شوید. با این حال نتایج کاملا جالب توجه است. آیفون 11 پرو توانست به‌راحتی آیفون 11 را از نظر عمر باتری پشت سر بگذارد. حتی اگر روی کاغذ ظرفیت باتری این دو گوشی هوشمند تقریبا برابر است.

آیفون 11 در این تست توانست 5 ساعت و دو دقیقه شارژدهی داشته باشد. این طول عمر باتری برای استفاده معمولی در یک روز کافی است. میزان شارژدهی این نسخه از آیفون تقریبا با آیفون XR برابر است. در سمت مقابل آیفون 11 پرو توانست شارژدهی 6 ساعت و 42 دقیقه‌ای را داشته باشد، که یک ساعت و چهل دقیقه از آیفون 11 بیشتر است، این اختلاف بسیار شگفت‌انگیز است. ممکن است این تفاوت مریوط به استفاده از نمایشگر OLED در آیفون 11 پرو باشد که در مقایسه با پنل LCD موجود در آیفون 11 مصرف انرژی کمتری دارد. این احتمال نیز وجود دارد که یک باگ نرم‌افزاری در پشت این اتفاق باشد!

گلکسی نوت 10 پلاس حدودا 6 ساعت و 31 دقیقه شارژدهی را ارایه می‌دهد که تقریبا برابر با آیفون 11 پرو است. دو رقیب دیگر حاضر در این آزمایش، عملکردی بسیار بهتر را ارایه می‌دهند. هواوی میت 30 پرو توانست 8 ساعت و 13 دقیقه شارژدهی را به همراه داشته باشد. اما آیفون 11 پرو مکس با کسب رقم 8 ساعت و 32 دقیقه شارژدهی، برنده بلامنازع این میدان بود.

 

منبع 9to5mac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.