کالبدشکافی آیفون 11 پرو مکس حضور شارژ بی‌سیم معکوس و عدم اعلام اپل را تایید می‌کند

نتایج کالبدشکافی آیفون 11 پرو مکس نشان می‌دهد این گوشی هوشمند از سخت‌افزار لازم برای فناوری شارژ معکوس برخوردار است، با این حال اپل این قابلیت را غیرفعال کرده است.

0

کالبدشکافی آیفون 11 پرو مکس توسط تیم iFixit حقیقت جالبی را در رابطه با این گوشی هوشمند بیان می‌کند. این مدل از آیفون سخت‌افزار لازم برای ارایه قابلیت شارژ معکوس را دارد اما به دلایلی اپل آن را غیر فعال کرده است.

ویدیویی که iFixit منتشر کرده است، کلیه مراحل کالبدشکافی این گوشی هوشمند را به نمایش می‌گذارد:

همان‌طور که در ویدیو بالای قابل مشاهده است، باتری مورد استفاد در آیفون 11 پرو مکس 3969 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد. این مقدار به طرز قابل توجهی از نمونه 3174 میلی‌آمپر ساعتی موجود در آیفون XS مکس سال گذشته بیش‌تر است. به همین دلیل آیفون 11 پرو مکس 5 ساعت شارژدهی بیش‌تری را به همراه دارد.

شارژر معکوس نکته پرابهام کالبدشکافی آیفون 11 پرو مکس

اوایل سال جاری میلادی بود که Ming-Chi Kuo تحلیلگر سرشناس دنیای فناوری اعلام کرد که محصولات سال 2019 مجهز به iOS از سیستم شارژ معکوس پشتیبانی می‌کنند. این تکنولوژی که با نام شارژ دو طرفه نیز شناخته می‌شود، به کاربران این امکان را می‌دهد که علاوه بر شارژ باتری گوشی به صورت بی‌سیم، سایر گوشی‌ها و ابزارهای پشتیبانی کننده از Qi را به وسیله تلفن هوشمند و به صورت بی‌سیم شارژ کرد.

کالبدشکافی آیفون 11 پرو مکس

با این حال در مراسم معارفه سری آیفون 11 در مورد این قابلیت چیزی گفته نشد. تا اینکه iFixit نشان داد که آیفون 11 پرو مکس اگرچه از سخت‌افزار لازم برای شارژ بی‌سیم دو طرفه بهره‌مند است، اما اپل آن را غیرفعال کرده است.

کالبدشکافی آیفون 11 پرو مکس نشان داد که باتری L شکل موجود در این آیفون، از دو کانکتور استفاده می‌کند، در حالی که در آیفون‌های قبلی تنها یک کانکتور به باتری متصل می‌شد. البته ممکن است دلایل زیادی برای استفاده از کانکتور دوم وجود داشته باشد، اما شارژ معکوس یکی از آن دلایل است. هم‌چنین در زیر باتری یک برد پیدا شده است که ممکن است مربوط به سیستم شارژ دو طرفه باشد.

منبع cultofmac
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.