هواوی میت 30 و میت 30 پرو رسما معرفی شدند

0

شرکت هواوی بعد از ماه ها درز شایعات مختلف منتسب به پرچمدار جدید سری میت، سرانجام لحظاتی پیش از دو گوشی میت 30 و میت 30 پرو با قابلیت‌های منحصر به فرد از جمله دو دوربین 40 مگاپیکسلی و سیستم تشخیص چهره سه بعدی رونمایی کرد.

گوشی هوشمند هواوی میت 30 پرو

گوشی میت 30 پرو نه تنها قدرتمندترین گوشی تولید شده توسط هواوی محسوب می‌شود، بلکه به دلیل بهره‌مندی از دوربین چهارگانه بر روی کاغذ با اختلاف زیادی می‌تواند گوشی‌های پرچم‌داری همچون آیفون 11 پرو یا گلکسی نوت 10 نسخه 5 جی را به راحتی پشت سر بگذارد.

بر این اساس میت 30 پرو هواوی از نمایشگری 6.53 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‎دی پلاس لبه خمیده 88 درجه‌ای بهره برده که دارای یک بریدگی نسبتا عریض است. در این بریدگی علاوه بر دوربین 32 مگاپیکسلی، سنسور تشخیص چهره سه بعدی نیز تعبیه شده است؛ ویژگی خاصی که سری پی 30 از آن محروم هستند. این نمایشگر همچنین از محتویات 10 HDR ، نمایشگر همیشه روشن، DCI-P3 و قلم M-Pen با سطح شناسایی 4096 نقطه کاملا پشتیبانی خواهد کرد.

به دلیل پوشش کناری دستگاه توسط نمایشگر، هوای مجبور به حذف کلیدهای فیزیکی قفل نمایشگر یا کلیدهای تنظیم ولوم صدا شده است. البته شاهد جایگزین شدن این قطعات با نمونه مجازی در کناره نمایشگر هستیم.

نمایشگر میت 30 پرو

اما در سوی دیگر کایرین 990 با پشتیبانی پایه از 5G به عنوان قلب این گوشی پرچم‌دار در کنار 8 گیگابایت حافظه رم انجام وظیفه می‌کند. چیپست Kirin 990 با همان لیتوگرافی 7 نانومتری Kirin 980 توسعه یافته، با این حال به دلیل استفاده از فناوری حداکثری لیتوگرافی ماوراء بنفش، تعداد ترانزیستورهای مورد استفاده اکنون به 10.3 میلیارد عدد افزایش یافته است. این رقم در پردازنده Kirin 980 حدود 6.9 میلیارد و در Kirin 970 کمتر از 5.5 میلیارد عدد است.

بدیهی است که با افزایش تعداد ترانزیستورهای پردازشی، قدرت چیپست Kirin 990 هواوی به مراتب بیشتر از نسل قبلی شده باشد. در این تراشه هشت هسته‌ای، از دو هسته Cortex-A76 برای پردازش‌های سنگین، دو هسته از همین معماری چینش برای انجام کارهای روزمره و چهار هسته Cortex-A55 برای انجام اموری مانند پخش موسیقی یا انتقال فایل‌های مختلف استفاده شده است.

اما شاید بتوان از ماژول دایره ای شکل دوربین اصلی به عنوان نقطه قوت اصلی میت 30 پرو نام برد که شامل دو دوربین 40 مگاپیکسلی اصلی و واید به ترتیب با گشادگی دیافراگم 1/1.7 و 1/1.8، 8 مگاپیکسلی تله با قابلیت زوم 3X اپتیکال یا 5X به صورت هیبریدی و سنسور سنجش عمق سه بعدی است. نکته قابل توجه آنکه علاوه بر دوربین اصلی، اکنون دوربین تله و واید نیز از فناوری لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برند.

میت 30

میت 30 پرو به لطف این دوربین‌ها قادر به ثبت ویدئو با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه در حالت عادی یا اچ دی با 7680fps در حالت تصویر برداری به صورت سوپر اسلوموشن است. این دوربین همچنین اکنون می‌تواند برای تصویر برداری در نور کم، میزان ISO را تا 52000 بالا ببرد.

گوشی هوشمند میت 30 پرو

همچنین یک سنسور اختصاصی برای تشخیص حرکات دست وجود دارد که از تراشه هوش مصنوعی NPU داوینچی تراشه کایرین 990 هواوی قدرت گرفته است.

از دیگر ویژگی‌های گوشی میت 30 پرو که قرار است در رنگ‌بندی مشکی، نقره‌ای، بنفش کیهانی و سبز زمردی راهی بازار شود، می‌توان به باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 40 واتی، مقاومت در برابر نفوذ آب بر اساس استاندارد IP68 و قدرت گرفتن پیش‌فرض از اندروید 10 با رابط کاربری EMUI10 اشاره کرد؛ البته به دلیل تحریم هواوی توسط ایالات متحده، خبری از سرویس های گوگل پلی نخواهد بود.

گوشی هوشمند میت 30 پرو

گوشی هوشمند هواوی میت 30

اما در سوی دیگر میت 30 را می‌توان نسخه مقرون به صرفه میت 30 پرو دانست که از نمایشگری 6.62 اینچی OLED با همان ویژگی‌های مدل فوق یعنی وضوح تصویر فول اچ‎‌دی پلاس با قابلیت پشتیبانی از محتویات HDR10 و DCI-P3 بهره میبرد. البته پنل به کار رفته در این نمایشگر از نوع فلت بوده و عرض بریدگی نمایشگر هم کاهش یافته است که به دلیل متفاوت بودن سیستم تشخیص چهره سه بعدی است.

ماژول دایره ای شکل دوربین اصلی این مدل را هم سنسورهای 40 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.8 با فیلتر RYYB، دوربین زاویه باز 16 مگاپیکسلی f/2.2 و سنسور تله فتو 8 مگاپیکسلی با ارائه قابلیت زوم 3X دیجیتال و زوم X5 هیبریدی در کنار فوکوس لیزری تشکیل میدهند. همچنین از سنسور 24 مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی استفاده شده است.

میت 30 همچون مدل فوق از پردازنده کایرین 990 در کنار 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی بهره می‌برد. البته امکان دسترسی به فضای ذخیره سازی بیشتر با بهره گیری از کارت حافظه جانبی همچنان وجود دارد.

باتری میت 30 پرو

از دیگر ویژگی‌های گوشی میت 30 می‌توان به باتری 4200 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر 40 وات سیمی و شارژر 25 واتی وایرلس در کنار مقاومت در برابر نفوذ آب بر اساس استاندارد عایقی IP53 اشاره کرد.

منبع gsmarena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.