با فری بادز 3 هواوی بیشتر آشنا شوید؛ کپی بهتر از اصل!

شرکت هواوی در نمایشگاه ایفا 2019 ایرفون بی‌سیم فری بادز 3 | FreeBuds 3 را با سیستم حذف نویز فعال معرفی کرد که می‌تواند انتخاب بعدی افرادی باشد که منتظر عرضه یک هدفون همه چیز تمام بودند.

0

یک هدفون بی‌سیم با کارایی بالا از آن دسته مواردی است که هر کاربر حرفه‌ای موبایل باید یک نمونه از آن را  همراه خود داشته باشد. هواوی اگر چه با معرفی فری بادز 3 | FreeBuds 3 بیش از پیش به کپی کاری از اپل و محصول ایرپاد آن متهم شده اما تلاش کرده تا علاوه بر بحث زیبایی، در حوزه کارایی و افزایش کیفیت نیز گام‌های موثری بردارد که نتیجه این تلاش منجر به خلق محصولی شده که می‌توان آن را به جرات یک کپی بهتر از اصل دانست!

هواوی FreeBuds 3

هواوی FreeBuds 3 همه چیز برای انتقال صدا با بالاترین کیفیت ممکن

هدفون‌های بی‌سیم مشکلات رایجی دارند که مهمترین آنها شارژدهی پایین و طراحی نه چندان ارگونومیک و عدم ارائه کیفیت بالا است. با توجه به این مشکلات، یک محصول استاندارد باید علاوه بر توجه ویژه به بحث زیبایی بتواند انتقال صدا را با کیفیتی بالا ترتیب دهد و در عین حال شارژدهی مناسبی هم داشته باشد. این دقیقا همان جایی است که هواوی در فری بادز 3 | FreeBuds 3 سعی در قدرت‌نمایی داشته است.

هواوی فری بادز 3 | FreeBuds 3

هواوی FreeBuds 3 را در دو رنگ بدنه سفید و مشکی کلاسیک تولید کرده است از طراحی مخصوصی به نام Open Fit استفاده می‌کند که هنگام قرار گرفتن در داخل گوش کاربر، حس راحتی را به او انتقال می‌دهد.

در این طراحی تلاش شده تا صدا به صورت عمیق به داخل گوش فرستاده شود و در عین حال فشار اضافی به پوست و لاله گوش وارد نشود. نکته مهم طراحی فری بادز 3 آن است که با قرار دادن هدفون در گوش امکان شنیدن صدای بیرون هم وجود دارد و خطرات کمتری در حین حرکت در خیابان کاربر را تهدید می‌کند.

چیپست Kirin A1 هواوی

چیپست اختصاصی Kirin A1 برای بالاترین کیفیت صوتی

برای اینکه یک محصول با ویژگی‌های فنی رده مناسب تولید شود هواوی دست به کار ویژه‌ای در زمینه پردازش اطلاعات در این هدفون زده و برای آن یک چیپست اختصاصی با نام Kirin A1 طراحی کرده است.

با استفاده از این چیپست که اولین چیپست مجهز به مودم بلوتوث 5.1 دو بانده دنیاست، هدفون FreeBuds 3 می‌تواند ارتباط بلوتوثی پایدار، سریع و با دقت و صحت بالا در انتقال امواج صوتی را رقم بزند. علاوه بر این یک پردازنده صوتی 356 مگاهرتزی در دل چیپست جای گرفته که بالاترین کیفیت صوتی را ارائه می‌دهد.

قابلیت حذف نویز فعال یا Active Noise Cancellation که به واسطه استفاده از چیپست Kirin A1 برای اولین بار در یک هدفون بی‌سیم فعال شده است به کاربر اجازه می‌دهد تا با فری بادز 3 در هر مکان شلوغی مانند مترو، خیابان و مکان‌های دیگر به راحتی به موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهد.

فناوری حذف صدای مزاحم

یکی دیگر از ویژگی‌های این هدفون بی‌سیم انتقال صدای استریو به صورت مجزا در دو کانال برای دو هدفون چپ و راست است که به لطف استفاده از ارتباط بلوتوث با کارایی بالای نسخه 5.1 امکان‌پذیر شده است.

همچنین این ارتباط به هدفون و دستگاه منبع اجازه می‌دهد در سریعترین زمان ممکن با هم جفت شده و کمترین حد از تأخیر را در حین پخش محتوا شاهد باشیم. سیستم حذف نویز یک ویژگی عالی دیگر هم دارد که هنگام مکالمه تلفنی صدا طوری منتقل خواهد شد که گویی مخاطب پیش روی کاربر نشسته و مکالمه‌ای چهره به چهره با او دارد.

سنسور استخوان در فری بادز 3 هواوی

یکی از نوآوری‌های هواوی در فری بادز 3 آن است که یک سنسور استخوان در بدنه دستگاه جای گرفته که با احساس لرزش استخوان صورت، صدای کاربر را با دقت بیشتری پردازش و به منبع مکالمه ارسال می‌کند.

همچنین طراحی میکروفون‌های مکالمه به نوعی است که اگر کاربر در حال دویدن باشد یا باد زیادی (با سرعت حداکثر 20 کیلومتر بر ساعت) در حال وزیدن باشد، هیچ تأثیری رو امواج ارسالی نخواهد داشت و تلاش می‌شود تا صدای فرد با بالاترین کیفیت پردازش و ارسال شود.

سنسور استخوان هواوی فری بادز 3 | FreeBuds 3

درایور صوتی 14 میلی‌متری هم که در گوشی هدفون جای گرفته است اجازه می‌دهد صدایی با حجم بالا، شفافیت مناسب و دقت مثال زدنی منتشر شود.

برای کنترل کردن این هدفون نیز راهکار لمس چند مرحله‌ای وجود دارد که روی دو گوشی چپ و راست متفاوت است. برای مثال دو بار لمس کردن گوشی راست باعث Play کردن موسیقی خواهد شد و اگر دو بار به هدفون سمت چپ ضربه بزنید سیستم حذف نویز خودکار خاموش خواهد شد.

عمر شارژ هدفون بی‌سیم فری بادز 3

عمر شارژ هدفون بی‌سیم فری بادز 3

یکی از نکات مثبت این هدفون قابلیت شارژدهی آن است. به صورت پایه هدفون قابلیت شارژدهی برای 4 ساعت را دارد ولی اگر محفظه شارژ آن را نیز کامل شارژ و با خود حمل کنید تا 20 ساعت اضافه را می‌توانید به عنوان شارژ ذخیره با خود به همراه داشته باشید و خیالتان بابت استفاده از هدفون بی‌سیم حتی در مسافرت‌های طولانی مدت راحت باشد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.