هواوی حالا لپ تاپ میت بوک خود را در بازار چین مجهز به لینوکس می‌فروشد!

شرکت چینی هواوی به‌تازگی لپ‌تاپ‌های سری میت بوک خود را به سیستم عامل لینوکس مجهز کرده است و در بازار چین به فروش می‌رساند.

0

جدای از فعالیت‌های هواوی در زمینه تلفن همراه این شرکت در زمینه تولید لپ‌تاپ نیز یکی از بازیگران قدرتمند در سطح بین‌المللی است. لپ‌تاپ‌های هواوی در زمینه طراحی، سخت‌افزار و نرم‌افزار در زمره بهترین محصولات قرار می‌گیرند. تاکنون لپ تاپ میت بوک هواوی به سیستم عامل ویندوز مجهز بوده‌ و اگر چه به نظر می‌رسد تحریم‌های اخیر ایالات متحده می‌تواند در این بخش نیز تاثیرگذار باشد اما ظاهرا این اتفاق رخ نخواهد داد، زیرا هواوی به‌تازگی لپ‌تاپ‌های خود را با سیستم عامل لینوکس در بازار چین به فروش می‌رساند.

 

لپ تاپ میت بوک لینوکس

این لپ‌تاپ‌ها از سیستم عامل Deepin استفاده می‌کنند که یکی از توزیع‌های بسیار زیبا و جالب لینوکس است. این مدل‌های شامل میت بوک ایکس پرو، میت بوک 13 و میت بوک 14 می‌شود. کلید ویندوز موجود در کیبرد این مدل‌ها نیز حالا با یک کلید با عبارت Start جایگزین شده است. این لپ‌تاپ‌ها 42 دلار کمتر از نمونه‌های مجهز به ویندوز قیمت‌گذاری شده‌اند.

اگرچه نمی‌تواند دلیل معرفی این نسخه‌ها را به صورت قطعی اعلام کرد، اما به نظر می‌رسد این موضوع با تحریم‌های ایالات متحده بر علیه هواوی در اترابط باشد. زیرا اگر تحریم‌های آمریکا اجرایی شود، هواوی نمی‌تواند از سیستم عامل ویندوز مایکروسافت استفاده کند. بنابراین استفاده از لینوکس یک جایگزین مناسب است.

این غول تکنولوژی هم‌چنین اعلام کرده است که در آینده لپ‌تاپ‌هایی مجهز به سیستم عامل HarmonyOS را نیز معرفی خواهد کرد. با این حال در حال حاضر استفاده از لپ تاپ میت بوک نسخه Deepin Linux یک انتخاب عاقلانه است، انتظار داریم این سیستم عامل در زمینه‌هایی از جمله مصرف باتری بهینه شده باشد.

منبع gizmochina
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.