آیفون 11 ظاهرا به شارژ معکوس مجهز است اما غیرفعال شده است

خبرهای منتشر شده حاکی از آن هستند که سه محصول سری آیفون 11 از سخت‌افزار لازم برای شارژ معکوس استفاده می‌کنند، با این حال اپل این قابلیت را غیرفعال کرده است.

0

آیفون‌های جدید اپل ممکن است یک قابلیت مخفی داشته باشند. Sonny Dickson افشاگر معروف محصولات اپل، با استناد به منابع موثق اعلام کرده است که هر سه مدل آیفون جدید از سخت‌افزار مورد نیاز برای شارژ معکوس استفاده می‌کنند. این قابلیت به کاربران کمک می‌کند به وسیله آیفون خود بتوانند وسایلی از قبیل ساعت هوشمند و … را که با Qi سازگار هستند را شارژ کنند.

این گزارش اعلام می‌کند که اپل این قابلیت را در آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس غیرفعال کرده است، با این حال Dickson دلیل این کار اپل را اعلام نمی‌کند.

پیش از معرفی رسمی آیفون 11 گزارش‌های منتشر شده از پشتیبانی از شارژ معکوس به عنوان یکی از قابلیت‌های این سری پرچم‌دار خبر داشتند. Mark Gurman و Ming-Chi Kuo دو منبع خبری بودند که پیش از معرفی رسمی آیفون شارژ معکوس را یکی از قابلیت‌های سری آیفون 11 اعلام کرده‌اند.

این امکان وجود دارد که قابلیت شارژ معکوس طی روزهای آینده فعال شود، با این حال احتمال آن بسیار کم است. قبل از سه شنبه هفته گذشته گفته می‌شد که اپل قصد دارد یک Tile-like tracker با نام Apple Tags را نیز در کنار آیفون معرفی کند. این سیستم برای ردیابی وسایل کاربران استفاده می‌شود. اگرچه این اتفاق رخ نداد اما در وب‌سایت اپل نشانه‌هایی از معرفی این سیستم در آینده‌ای نزدیک وجود دارد. با این حال چنین چیزی در رابطه با شارژ معکوس وجود ندارد.

اگرچه بیش‌تر قابلیت‌های پرجم‌داران اندرویدی نظیر گلکسی اس 10 در سری آیفون 11 وجود دارد، اما نبودن شارژ معکوس برای آیفون یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. برخلاف پورت USB-C در پورت لایتینگ امکان استفاده از شارژ معکوس وجود ندارد. این یعنی شما نمی‌توانید با استفاده از این پورت دیگر دستگاه‌ها را شارژ کنید.

از آن‌جا که شمار زیادی از کاربران آیفون از گجت‌های دیگر این برند نظیر ساعت اپل واچ و ایرپاد نیز استفاده می‌کنند، وجود داشتن چنین قابلیتی برای این کاربران کاملا کاربردی است. خوشبختانه برای فهمیدن اینکه آیفون‌های جدید از سخت افزار لازم برای شارژ معکوس برخوردار هستند یا نه لازم نیست زمان زیادی را منتظر بمانیم، زیرا تا چند روز دیگر نتایج کالبدشکافی این گوشی هوشمند توسط گروه‌هایی نظیر iFixit منتشر می‌شود.

منبع engadget
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.