نگاهی به قابلیت Deep Fusion؛ خلاقانه‌ترین قابلیت دوربین آیفون‌های جدید اپل

شاید بتوان اصلی‌ترین ارتقا آیفون 11 نسبت به نسل قبلی را تجهیز به دوربین سه گانه و قدرتمند دانست. ماژول مربعی شکل دوربین سری آیفون 11 دارای قابلیت‌های جدیدی مانند دیپ فیوژن (Deep Fusion) هست که موجب ثبت تصاویری شفاف و بدون نویز با استفاده از هوش مصنوعی پردازنده A13 می‌شود.

0

آیفون 11 و آیفون 11 پرو و پرو مکس به تازگی توسط اپل معرفی شدند. هر سه گوشی طراحی تازه‌ای دارند و یک برآمدگی مربعی شکل پشت هر سه دستگاه قرار گرفته است. بر روی دو نسخه گوشی پرو که معرفی شد، یک مجموعه سه گانه و بر روی آیفون 11 یک مجموعه دوربین دوگانه قرار دارد. دوربین نسخه پرو و پرو مکس، یک قابلیت مخصوص با نام دیپ فیوژن (Deep Fusion) دارد.

دیپ فیوژن (Deep Fusion) یکی از قابلیت‌هایی است که عکس‌هایی جذاب و ادیت شده را ثبت می‌کند. به طور کلی گوشی 9 تصویر را ثبت خواهد کرد که یکی از آن‌ها نوردهی بالایی دارد. سپس به صورت خودکار، بهترین خاصیت هر عکس انتخاب می‌شود و به شکل یک عکس کامل عرضه خواهد شد. این پردازش تصویر و ادغام جزئیات توسط موتور پردازش عصبی درون تراشه A13 اپل با استفاده از فناوری یادگیری ماشین انجام می‌شود.

به لطف تراشه A13، از فناوری یادگیری ماشین برای ترکیب این تصاویر در یک تصویر نهایی استفاده می‌شود که دارای بیشترین جزئیات و کمترین نویز خواهد بود.

قابلیت Deep Fusion

فیل شیلر مدیر ارشد بخش بازاریابی اپل و از علاقمندان به دوربین، در مراسم رونمایی از سری آیفون 11 با به نمایش در آوردن یک تصویر روش کار و عملکرد قابلیت دیپ فیوژن (Deep Fusion) به شرح ذیل اعلام کرد.

روش کار دیپ فیوژن (Deep Fusion)

  • در مجموع دوربین 9 تصویر را ثبت می‌کند
  • گوشی به طور خودکار قبل از فشردن آیکون شاتر، 4 عکس اولیه کم نور و 4 عکس با مدت زمان نوردهی طولانی ثبت می‌کند.
  • پس از آن یک تصویر با نوردهی طولانی‌تر ثبت می‌شود.
  • فقط در 1 ثانیه، موتور پردازش عصبی تراشه A13 تلفیقی از تصاویر 9 تصویر را تجزیه و تحلیل کرده، بهترین‌ها را در میان آن‌ها انتخاب می‌کند. در مرحله بعد تمام پیکسل‌های 9 تصویر را شناسایی و ترکیب می‌کند تا به 24 میلیون پیکسل برای ارائه خروجی با بالاترین جزئیات و کمترین نویز دست پیدا کند.

این قابلیت را که اپل ادعا می‌کند “اولین بار است که یک موتور عصبی وظیفه تولید تصویر خروجی را بر عهده دارد”، در واقع می‌توان آغاز عکاسی کامپیوتری یا محاسباتی دانست که با روش معمول اپل برای توصیف قابلیت‌های محصولاتش آن را “علم دیوانه‌وار عکاسی محاسباتی” می‌نامد.

دیپ فیوژن (Deep Fusion) را هر چیزی که بنامیم، نمی‌توانیم به این زودی‌ها آن را در گوشی‌های جدید آیفون تجربه کنیم و اگر دنبال زمان دقیقی هستید باید اعلام کنیم که نمی‌توان زمان دقیقی اعلام کرد و شاید آبان ماه و با عرضه اولین آپدیت نرم‌افزاری شاهد حضور این قابلیت در دوربین‌های گوشی‌های جدید سری آیفون 11 باشیم.

منبع phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.