هواوی در نظر دارد بخش 5G خود را بفروشد؛ دفع شر تحریم ترامپ!

رن ژنگفی به عنوان مدیر عامل شرکت هواوی اعلام کرد که با هدف کاهش تنش‌ها با غرب می‌خواهد در رقابت جهانی تکنولوژی 5G به یکی از شرکت‌های غربی کمک کند.

0

رن ژنگفی مدیر عامل هواوی در گفتگو با پایگاه خبری اکونومیست با اعلام اینکه این شرکت چینی در حال بررسی گزینه فروش بخش 5G خود است خاطرنشان کرده که هواوی خارج از قاره آسیا و در جایی در غرب به دنبال یک مشتری است.

البته ظاهرا هنوز هیچ مشتری مشخصی برای مذاکره وجود ندارد. شرکتی که هواوی قرار است با آن برای فروش تکنولوژی 5G به توافق برسد می‌تواند یک شرکت کهنه‌کار و یا یک شرکت کاملا نوپا باشد.

هر چند یک چیز به روشنی مشخص است و آن اینکه خریدار می‌تواند کلیه عناصر کلیدی و دسترسی‌های این تکنولوژی را هر گونه که دوست دارد تغییر دهد چرا که هواوی اعلام کرده دسترسی کاملی از لایسنس‌ها، کدها، طرح‌ها و نقشه‌های منتسب به بخش 5G خود را در اختیار خریدار قرار خواهد داد.

در حال حاضر قیمتی برای فروش تکنولوژی هواوی تعیین نشده است. در واقع قصد هواوی فروش این تکنولوژی است پس به نظر می‌رسد در زمان تعیین قیمت آن چندان روی قیمت‌های بالا پافشاری به خرج ندهد.

بدیهی است که هدف هواوی از فروش بخش 5G این شرکت ایجاد تحرکاتی در توافق خود با دولت ایالات متحده و رها شدن از شر تحریم هواوی توسط دولت ترامپ به بهانه جاسوسی هواوی برای دولت چین از طریق تجهیزات شبکه مانند شبکه‌های 5G است.

منبع GSMArena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.