ترکیب دوربین آیفون اپل در گذر سال‌ها چگونه تغییر کرده است؟

گوشی‌های شرکت اپل همیشه از ویژگی‌های جذابی بهره برده‌اند و یکی از این ویژگی‌ها در طی سالیان اخیر مربوط به دوربین گوشی‌های آیفون است که سیر تحول طولانی داشته‌اند. با فارنت همراه باشید…

0

دوربین گوشی‌های آیفون در طی سال‌های متمادی دچار تغییر و تحولات بسیاری شده است و از دوربین‌های تک‌لنزی تا ترکیب‌های گوناگون دیگر را در آن‌ها شاهد بوده‌ایم. البته هیچ‌کدام از این دوربین‌ها به اندازه ترکیب دوربین موجود روی گوشی آیفون 11 پرو ما را شگفت‌زده نکرده است.

تا حوالی سال 2016 تمامی آیفون‌های شرکت اپل دارای دوربین تک‌لنزی بودند و بحث اول و آخر در مورد شکل ظاهر این دوربین تک‌لنزی بود اما از گوشی آیفون 7 پلاس به بعد و با معرفی ترکیب دوربین دوگانه این گوشی، ظاهر دوربین روی گوشی‌های آیفون برای همیشه تغییر کرد.

با عرضه گوشی آیفون ایکس یا همان آیفون 10، ترکیب لنزهای گوشی از حالت افقی روی گوشی‌های سری پلاس اپل، به حالت عمودی تغییر حالت داد. تا جایی که اکنون روی گوشی آیفون 11 پرو یک جایگاه مربع مانند در بالای بخش پشتی این گوشی تعبیه شده تا سه عدد لنز ترکیب سه‌گانه در این مکان وظایف ثبت وقایع مختلف را بر عهده بگیرند. تصویری که در ادامه می‌آید به صورت کامل سیر این تغییر و تحولات را نمایش می‌دهد.

بسیاری از افراد عنوان کرده‌اند که حقیقتا دوست داشتند اپل کاری کند که لنزهای موجود در ترکیب دوربین آیفون 11 با سطح پشتی آن یک سطح باشد. هیچ‌گونه شکی وجود ندارد که برآورده کردن چنین امری از سوی اپل می‌توانست بسیار مورد استقبال قرار گیرد.

زمانی دوربین‌های آیفون به درستی وظیفه خود را انجام می‌دادند و یکی از ویژگی‌های معمول گوشی بودند اما اکنون دوربین گوشی‌های آیفون نقش تعیین مدل هر کدام از نسخه‌های آیفون 11 را ایفا می‌کنند بدان معنی که با دیدن ترکیب لنزها می‌توانیم پی ببریم که در حال دیدن کدام مدل از گوشی‌های آیفون اپل هستیم. نظر شما در مورد تغییر و تحولات دوربین‌های آیفون چیست؟

منبع iMore
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.