تمام محصولاتی که پس از مراسم شب گذشته اپل دیگر تولید نخواهند شد!

هنگامی که اپل محصولاتی تازه را معرفی می‌کند، برخی از محصولات گذشته خود را به لیست توقف تولید اضافه می‌کند. در این مطلب می‌خواهیم سراغ محصولاتی برویم که دیگر ادامه تولید نخواهند یافت.

0

لیست توقف تولید اپل پس از معرفی آیفون‌های جدید دوباره به روز شد و اندازه آن بزرگ‌تر شد. هر بار که اپل یک محصول تازه را معرفی می‌کند، یک یا دو سری از نسخه‌های پیشین را از خط تولید خود بیرون می‌کشد. این کار اپل همانند یک چرخه طبیعی است که با اضافه شدن محصولات تازه، محصولات قدیمی دیگر تولید نخواهند شد.

این کار مزایا و معایب مختلفی را دارد. در ابتدا که به شرکت کمک می‌کند تا نیروی کاری خود را بر رو محصولات تازه و تکنولوژی‌های تازه متمرکز کند. همچنین هزینه شرکت هم کاهش پیدا می‌کند. در ادامه شاهد مصرف بی‌رویه منابع طبیعی برای محصولات قدیمی نیستیم. اما برخی محصولات همچون آیپاد U2 همیشه در خاطره می‌ماند. این محصولات نمادین دیگر تولید نمی‌شوند و همین کمی ناراحت‌کننده است.

اما گذشته از همه این مباحث، اپل امسال چه محصولاتی را از لیست تولید خود خارج کرد؟ نگاهی به این محصولات خواهیم داشت.

چه دستگاه‌هایی در لیست توقف تولید اپل قرار گرفتند؟

در لیست تازه و به روز شده، چهار گوشی هوشمند، یک ساعت هوشمند و یک تبلت قرار دارد. اعضای این لیست تازه عبارتند از:

  • آیفون XS
  • آیفون XS مکس
  • آیفون 7
  • آیفون 7 پلاس
  • اپل واچ نسخه چهارم
  • آی پد نسل هفتم

اما این پایان ماجرا نیست. آیپد پرو جدید قرار است که به زودی عرضه شود و خط تولید مک هم قرار است میزبان اعضای جدیدی باشد. ممکن است که در چند هفته آینده شاهد اضافه شدن محصولات تازه‌ای به این لیست باشیم. یک خاصیت دیگر این اتفاق هم پایین آمدن برخی از قیمت‌ها است. با اینکه برخی محصولات کمیاب خواهند شد، اما باید انتظار یک سری قیمت‌های پایین‌تر را داشته باشیم.

اپل لیست بلندی از محصولات نمادین را دارد. همانطور که اشاره کردیم آیپاد U2 یکی از آن‌ها است. حتی آیفون 3G هم شاید در این لیست قرار گیرد. یک سیاست شرکت در آینده می‌تواند عرضه دوباره این محصولات باشد. تولید دوباره چنین دستگاه‌هایی سخت نیست و می‌تواند به پروژه‌های خیریه اپل همانند پروژه RED کمک شگرفی بکند. کسی از آینده خبر ندارد، شاید نظرات ما هم اعمال شد!

منبع iMore
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.