آیفون 11 اپل همچنان از شارژر فوق آهسته 5 واتی بهره می‌برد!

یکی از نقاطی که کاربران آیفون امیدوار بودند اپل در معرفی آیفون‌های جدید به آن توجه نشان دهد شارژر آیفون 11 و آیفون پرو و پرو مکس بود. اگر چه دو برادر بزرگتر از شارژر 18 واتی بهره می‌برند اما آیفون 11 همچنان از یک شارژر فوق آهسته 5 واتی برخوردار است.

0

آیفون 11 و دو برابر بزرگ‌تر آن بالاخره معرفی شدند. این سه محصول جدید، امکانات فوق‌العاده جذابی را به همراه دارند. عکاسی و ضبط ویدیو بهتر شده و در شرایط نوری کم نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. یک دوربین اولتراواید اضافه شده و پردازنده A13 اپل بالاخره به کار گرفته شده است. عمر باتری هم بهبود یافته، اما شارژر آیفون 11 هنوز هم یک شارژر معمولی و آهسته است.

چرا شارژر آیفون 11 هنوز هم آهسته است؟

شرکت‌های مختلفی در طی چند سال اخیر تصمیم گرفته‌اند که به سمت شارژر پرسرعت حرکت کنند. اما این مسئله نیازمند یک هزینه اضافی برای شرکت است. اپل شرکتی است که سهامداران فراوانی دارد و همیشه نشان داده که تلاش دارد تا از این سهامداران حمایت کند. به همین خاطر این شرکت تلاش می‌کند تا هر هزینه‌ای را کاهش دهد که سود سه ماهه خود افزایش پیدا کند. اما خرج بیشتر برای یک شارژر بهتر واقعا در سال 2019 یک ضرورت است.

البته همین باعث شده که اپل در برخی موارد درآمد بیشتری برای خود یا شرکت‌های دیگری ایجاد کند. وجود نداشتن یک شارژر قوی باعث می‌شود که کاربر به سمت یک شارژر بهتر و قوی‌تر برود و هزینه بیشتری داشته باشد.

البته این مسئله در مورد آیفون 11 صدق می‌کند. دو گوشی آیفون 11 پرو که گران‌تر هم هستند، شارژر 18 واتی دارند. شاید خیلی قدم بزرگی به نظر برسد، اما حقیقتا چنین شارژری استاندارد روز بازار است.

اما بخش شارژر آیفون 11 تنها جایی نیست که اپل ضعیف‌تر از رقبا است. آیفون 11 پایه یک حافظه داخلی 64 گیگابایتی دارد. همین را با گلکسی نوت 10 مقایسه کنید که به صورت پایه 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد. فضای 128 گیگابایتی هم استاندارد اکثر پرچمداران اندرویدی است.

اپل با این کار کمی از اعتبار خود را پایین می‌آورد و به شدت غیرضروری است. اپل در بقیه موارد عملکرد بهتری دارد. پردازنده این محصول قوی‌تر از برخی رقبا است، آپدیت‌رسانی به گوشی‌های مدت زمان و اعتبار بیشتری دارد و رابط کاربری فوق‌العاده خوب است. اپ استور هم که از همه فروشگاه‌ها قوی‌تر است و عملکرد دوربین هم بهبود شگرفی پیدا کرده است.

البته که حافظه کم و بد بودن شارژر آیفون 11 باعث نمی‌شود خریداران از خرید گوشی‌های جدید اپل سرد شوند. اما اپل باید کمی بیشتر به مصرف‌کنندگان اهمیت بدهد.

منبع Phonearena
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.