مهمترین چیزهایی که اپل در رویداد شهریور 98 خود رونمایی کرد

0

شرکت اپل شب گذشته بزرگ‌ترین رویداد معرفی محصولات خود در سال 2019 را در مقر اصلی خود برگزار کرد. اگر فرصت دنبال کردن اخبار لحظه به لحظه منتشر شده از این کنفرانس را نداشته‌اید، در ادامه در فارنت بار دیگر همراه ما باشید تا مروری داشته باشیم بر هر آنچه ساکنین کوپرتینو در کنار نسل جدید گوشی آیفون از آن‌ها پرده برداشتند.

آیفون 11 اپل

بدون شک گل سر سبد رویداد شب گذشته اپل، نسل جدید گوشی آیفون بود که قرار است در سه نسخه آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس راهی بازار شوند. سه گوشی مذکور به ترتیب جایگزین آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس خواهند شد.

بر این اساس آیفون 11 نسبت به نسل قبلی کمترین تغییرات را تجربه کرده و تقریبا به جز تجهیز به دوربین دوگانه و پردازنده A13، ارتقا اساسی دیگری در این مدل شاهد نیستیم. آیفون 11 همچون آیفون XR از نمایشگری 6.1 اینچی LCD بهره برده که در قسمت بالایی آن یک بریدگی عریض تعبیه گردیده است.

ساکنین کوپرتینو در این محصول از سنسور فیس آی‌دی ارتقا یافته استفاده کرده‌اند. البته این سنسور اکنون با زاویه خاصی در بریدگی نمایشگر تعبیه شده، طوری که حتی هنگام قرار گرفتن گوشی بر روی میز نیز می‌تواند عملیات تشخیص چهره را انجام دهد.

سال گذشته آیفون XR با تجهیز به یک دوربین 12 مگاپیکسلی با زاویه دید عریض راهی بازار شد، اما آیفون 11 اکنون دارای یک سیستم دوربین دوتایی با یک دوربین واید است که از بزرگنمایی 2X پشتیبانی می‌کند. همچنین دوربین آیفون 11 اکنون به ویژگی Night mode تجهیز گردیده که از طریق آن می‌توان تصاویر روشن‌تر و شفاف‌تر در محیط‌های تاریک ثبت کرد.

آیفون 11 همچنین به پردازنده جدید A13 Bionic تجهیز شده است که اپل از آن به عنوان قدرتمندترین تراشه و واحد پردازش گرافیکی موبایلی جهان یاد می‌کند. چیپست A13 Bionic با بهینه‌سازی 40 درصدی، از نظر مصرف انرژی بهینه‌ترین چیپستی است که تاکنون تولید کرده است. به لطف این رقم اکنون تا 4 ساعت روی آیفون 11 پرو و تا 5 ساعت روی آیفون 11 پرو مکس طول عمر باتری بیشتری خواهیم داشت.

A13 Bionic اپل

چنین مصرف بهینه‌ای برخلاف افزایش تعداد ترانزیستورها تا 8.5 میلیارد عدد بوده و جالب است بدانید که عملکرد چیپست نسبت به مدل قبلی تا 20 درصد بهبود یافته است. همچنین طبق اعلام اپل در این چیپست یک موتور عصبی (Neural Engine) هشت هسته‌ای جا خوش کرده است که می‌تواند 1 تریلیون عملیات را در ثانیه پردازش کرده و ضرب ماتریس را تا شش برابر سریع‌تر انجام دهد. آیفون 11 قرار است در رنگ‌های بنفش، سفید، سبز، زرد، سیاه و قرمز با قیمت 699 دلاری راهی بازار خواهد شد.

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

اما در سوی دیگر اپل در توسعه آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از صفحه نمایش OLED جدید ارتقا استفاده کرده که حتی از 1200 نیت روشن‌تر، نسبت کنتراست 2 میلیون به 1 بهره می‌برد و 15 درصد از قدرت بیشتری برخوردار است. اپل این پنل را Super Retina XDR نامیده و مدعی است با مقاوم‌ترین شیشه موجود در صنعت گوشی هوشمند محافظت شده است.

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس اپل

این دو گوشی اکنون به دوربین سه گانه 12 مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه تجهیز شده‌اند. در کنار سنسورهای زاویه باز و تله فوتو 12 مگاپیکسلی، اکنون از سنسور 12 مگاپیکسلی الترا واید با زاویه پوشش 120 درجه‌ای استفاده شده است.

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس، هایلایت‌ها را بهتر نمایش می‌دهند و جزئیات بیشتری در آن‌ها وجود دارد. تصاویر بهتری در شب ثبت خواهید کرد و این تصاویر قابل رقابت با پیکسل گوگل است.

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس نیز به ترتیب قرار است با قیمت 999 و 1199 دلار از 28 شهریورماه به طور رسمی راهی بازار شوند.

اپل تی وی پلاس

اپل تی وی پلاس، اصلی‌ترین سرویس استریم محتوای ویدئویی اپل از اول نوامبر راه اندازی می‌شود. اپل همچنین اعلام کرد که اشتراک دسترسی به آن 4.99 دلار در هر ماه است و دو دلار زیر هزینه ماهانه دیزنی پلاس قرار دارد.

نکته قابل توجه آنکه اگر از امروز یکی از گجت‌های تولید شده توسط اپل شامل آیفون، آی ‌پد، مک بوک یا آی‎مک را خریداری کنید، یک اشتراک رایگان یک ساله دسترسی به تمام محتوای اپل تی وی پلاس دریافت خواهید کرد.

آی ‌پد 10.2 اینچی جدید

شرکت اپل همچنین شب گذشته از یک نسخه نه چندان جدید آی‎پد با نمایشگر 10.2 اینچی مجهز به تراشه قدیمی A10 رونمایی کرد. اپل می‌گوید این مدل که با انواع کیس کاور و نسل اول قلم Apple Pencil سازگاری دارد. برای اولین بار، قاب این iPad از 100 درصد آلومینیوم بازیافت شده ساخته شده است.

آی پد 10.2 اینچی جدید

آی پد 10.2 اینچی جدید دارای دوربین 8 مگاپیکسلی بدون فلاش، دوربین سلفی 1.2 مگاپیکسلی و جک 3.5 میلی متری صدا است. این تبلت نیز همچون دیگر نسخه‌های آی پد قرار است در دو نسخه وای فای و LTE به ترتیب با قیمت 329 و 429 دلار راهی بازار شود.

اپل واچ سری 5

اپل واچ سری پنجم تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد، با این حال شرکت سازنده برخی ویژگی‌های جدید به آن افزوده است. به عنوان مثال اپل واچ 5 اولین ساعت هوشمند ساکنین کوپرتینو محسوب می‌شود که به ویژگی نمایشگر همیشه روشن یا همان ALWAYS-ON DISPLAY تجهیز شده که به واسطه آن می‌توانید بدون تکان دادن مچ دست زمان را مشاهده کنید.

اپل واچ نسل پنجم

نکته قابل توجه آنکه علی رغم اضافه شدن این ویژگی، اپل توانسته با استفاده از صفحه‌ نمایش پلی سیلیکون و اکسید دما پایین جدید و البته درایور صفحه‌نمایش کم‌مصرف، عمر شارژ باتری 18 ساعته نسل پنجم ساعت هوشمند اپل واچ را حفظ کند.

از دیگر ویژگی‌های موجود در این ساعت می‌توان به حضور قطب‌نما و البته قابلیت تماس اضطراری با کشورهای بین‌المللی اشاره کرد. جالب اینجا است که برخلاف انتظارات اپل اپلیکیشن ردیابی خواب را برای این مدل جدید معرفی نکرد. اپل واچ 5 با قیمت 399 دلار برای مدل پایه و 499 دلار برای نسخه LTE راهی بازار خواهد شد.

البته در نظر داشته باشید که مدل‌های معرفی شده دو نسخه ساخته شده از جنس آلومینیوم بازیافتی یا تیتانیوم هستند، از این رو احتمالاً مدل سرامیکی با قیمت بالاتری ارائه خواهد شد.


با یکدیگر تمام محصولاتی که اپل در رویداد بزرگ خود در شهریور ماه 1398 به نمایش گذاشت را مرور کردیم. با فارنت همراه باشید تا سایر ویژگی‌ها مو مهمترین قابلیت‌های محصولات جدید اپل را با یکدیگر مرور کنیم.

منبع Theverge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.