دوربین آیفون 11 و آیفون 11 پرو مکس اپل؛ تمام چیزهایی که باید بدانید

شرکت اپل بالاخره از آیفون‌های جدید خود رونمایی کرد. دو آیفون جدید، یک مجموعه دوربین تازه و جدید را به همراه دارند.

0

آیفون 11 و آیفون 11 پرو و پرو مکس به تازگی توسط اپل معرفی شدند. هر سه گوشی طراحی تازه‌ای دارند و یک برآمدگی مربعی شکل پشت هر سه دستگاه قرار گرفته است. بر روی دو نسخه گوشی پرو که معرفی شد، یک مجموعه سه گانه و بر روی آیفون 11 یک مجموعه دوربین دوگانه قرار دارد. اما چه تفاوت کلی بین دوربین گوشی آیفون 11 و دوربین آیفون 11 پرو و پرو مکس وجود دارد؟

مشخصات دوربین گوشی آیفون 11

دوربین گوشی آیفون 11

دوربین آیفون 11 همانطور که گفتیم یک دوربین دوگانه است. این محصول نسبت به دو نسخه بزرگ‌تر خود امکانات کمتری دارد. دوربین این گوشی هم امکانات کمتری دارد، اما همچنان دوربین قوی است. حالا به مشخصات این مجموعه دوربین دوگانه بیشتر توجه کنیم.

  1. دوربین 12 مگاپیکسل معمولی: این دوربین از لنزی 26 میلیمتری به همراه دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند. یک لرزشگیر اپتیکال تصویر هم درون دوربین قرار دارد. به صورت کلی این دوربین استاندارد اپل است که حالت شب به آن اضافه شده و تصاویر بهتری در شب خواهید داشت. همچنین سیستم پردازش عکس بهبود یافته و در هایلایت تصاویر، جزئیات بیشتری قرار دارد.
  2. دوربن 12 مگاپیکسل اولتراواید: این دوربین یک لنز 13 میلیمتری با دیافراگم f/2.4 دارد. درجه دید این دوربین 120 است. اپل همانند همیشه از دوربین پرتره استفاده نکرد و به جای آن دوربین اولتراواید را درون آیفون 11 قرار دارد. در هنگام ثبت تصویر می‌توانید تصویر معمولی و تصویر اولتراواید را به صورت همزمان مشاهده کنید.

در مورد دوربین جلو آیفون 11 هم باید گفت که این محصول یک سنسور 12 مگاپیکسلی دارد و می‌توانید ویدیو اسلوموشن با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه ثبت کنید. لنز کمی وایدتر شده و قابلیت اسلوموشن بسیار کارآمد است.

مشخصات دوربین گوشی‌های آیفون 11 پرو و پرو مکس

دوربین گوشی آیفون 11

این دو نسخه هم شبیه به یکدیگر هستند و برخی تفاوت‌های سخت‌افزاری را دارند. اما در زمینه دوربین نمی‌توان تفاوتی قائل شد. ماژول این دو گوشی، یک ماژول سه‌گانه است. طراحی هم همان طراحی مربعی نسخه معمولی است. حال نگاهی دقیق‌تر داشته باشیم.

  1. دوربین 12 مگاپیکسل معمولی: این نسخه هیچ تفاوتی با گوشی آیفون 11 معمولی ندارد. همان سنسور 12 مگاپیکسل و لنز 26 میلیمتری در این دو گوشی هم استفاده شده است.
  2. دوربین 12 مگاپیکسلی اولتراواید: در این دو گوشی هم شاهد حضور نسخه اولتراواید هستیم و این دوربین مختص به آیفون 11 نیست. سنسوری 13 مگاپیکسلی به همراه f/2.4 درون دستگاه قرار دارد. زاویه دید هم 120 درجه است.
  3. دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو: تنها جایی که این دو گوشی، با آیفون 11 تفاوت دارند، همین جا است. آیفون 11 پرو و پرو مکس از دوربین پرتره استفاده می‌کنند. لنز این دوربین 52 میلیمتر است و دیافراگم f/2.0 دارد. یک لرزشگیر اپتیکال هم درون دستگاه ایجاد شده است.

دوربین جلو این دو گوشی، یک دوربین 12 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو 4K با نرخ فریم 60 است.

چه تغییرات نرم‌افزاری به وجود آمده است؟

اصلی‌ترین تغییرات، به جز طراحی، در زمینه نرم‌افزار است. پردازش عکس و ویدیو بهبود شگرفی پیدا کرده است. آیفون 11 و آیفون 11 پرو، هایلایت‌ها را بهتر نمایش می‌دهند و جزئیات بیشتری در آن‌ها وجود دارد. تصاویر بهتری در شب ثبت خواهید کرد و این تصاویر قابل رقابت با پیکسل گوگل است.

هنگامی که دوربین‌ها را تعویض می‌کنید، نباید تغییری بین تناژ رنگ و وضعیت نوری مشاهده کنید. این یک چالش بوده که اپل موفق شده از آن بگذرد. این مسئله در ضبط ویدیو بیشتر خود را نشان می‌دهد و خوشبختانه در این سری گوشی‌ها خبری از ناهماهنگی نیست. می‌توانید در اپلیکیشن‌های مختلف، به صورت همزمان با تمامی لنزها تصویربرداری کنید.

دوربین نسخه پرو و پرو مکس، یک قابلیت مخصوص با نام Deep Fusion دارد. این قابلیت یکی از قابلیت‌هایی است که عکس‌هایی جذاب و ادیت شده را ثبت می‌کند. گوشی 9 تصویر را ثبت خواهد کرد که یکی از آن‌ها نوردهی بالایی دارد. سپس به صورت خودکار، بهترین خاصیت هر عکس انتخاب می‌شود و به شکل یک عکس کامل عرضه خواهد شد.

در این سری آیفون جدید، شاهد تغییرات مختلفی در زمینه دوربین بودیم. سیستم سه‌گانه بالاخره معرفی شد و اولتراواید جای پرتره را گرفت. اما مهم‌ترین اتفاق شیوه طراحی اپل است. با جدا شدن جانی آیو از پروژه اپل، شاهد یک دیدگاه جدید هستیم که کمی با فلسفه کلی سادگی اپل فاصله دارد. اما به هر حال یک شروع تازه است.

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.