آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس اپل با دوربین سه‌گانه معرفی شدند

سرانجام شرکت اپل دقایقی پیش در مقر اصلی خود از نسل جدید گوشی آیفون در سه نسخه آیفون 11، آیفون 11 پرو و آیفون 11 مکس پرده برداشت.

0

از آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس می‌توان به عنوان نسخه‌های جایگزین آیفون XS و آیفون XS مکس یاد کرد. البته در ظاهر تغییر چندانی میان این دو نسل مشاهده نمی‌شود و اغلب به روز رسانی‌ها مربوط با ارتقا عملکرد پردازنده اصلی و دوربین اصلی است.

طبق گفته تیم کوک، مدیر عامل اپل، آیفون 11 پرو برای افرادی طراحی شده است که می‌خواهند “پیشرفته‌ترین فن آوری” را در اختیار داشته باشند!

نمایشگر آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

نسل جدید گوشی های آیفون از قاب پشتی مات و رنگ‌بندی جدید سبز، خاکستری روشن، نقره‌ای و طلایی بهره می‌برند. شرکت سازنده در توسعه آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس از صفحه نمایش OLED جدید ارتقا استفاده کرده که حتی از 1200 نیت روشن‌تر، نسبت کنتراست 2 میلیون به 1 بهره می‌برد و 15 درصد از قدرت بیشتری برخوردار است. اپل این پنل را Super Retina XDR نامیده و مدعی است با مقاوم‌ترین شیشه موجود در صنعت گوشی هوشمند محافظت شده است.

دقیقاً مانند آیفون 11، مدل‌های جدید آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس دارای تراشه A13 Bionic هستند که شرکت سازنده از آن به عنوان سریع‌ترین پردازنده و GPU به کار رفته در یک گوشی هوشمند یاد می‌کند. اپل همچنین مدعی است که این تراشه بهترین پلتفرم یادگیری ماشین در میان تمام گوشی های هوشمند خواهد بود.

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

اپل می‌گوید با تمام پیشرفت‌های مذکور در بخش نمایشگر و تراشه مرکزی، عمر شارژ باتری آیفون 11 پرو نسبت به باتری استفاده شده در آیفون XS سال گذشته، دست کم 4 ساعت افزایش پیدا کرده است. این مقدار افزایش در عمر شارژ باتری آیفون 11 پرو مکس نسبت به باتری آیفون XS مکس 5 ساعت عنوان شده است.

گوشی های پرچم‌دار جدید اپل در قاب پشتی میزبان ماژول مربعی شکل غیر متعارف دوربین 3 گانه هستند. در کنار سنسورهای زاویه باز و تله فوتو، اکنون از سنسور 12 مگاپیکسلی الترا واید با زاویه پوشش 120 درجه‌ای استفاده شده است.

آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

در کنار ارتقا سخت افزار، اپل رابط کاربری نرم افزار دوربین گوشی های جدید را هم ارتقا داده و سرانجام شاهد تعبیه ویژگی Night mode هستیم که به صورت هوشمند وضوح و روشنایی تصاویر ثبت شده در محیط‌های تاریک را افزایش می‌دهد. اپل در مراسم امشب همچنین یک ویژگی عکاسی محاسباتی جدید به نام “Deep Fusion” را به نمایش گذاشت که شامل ادغام چهار تصویر کوتاه، چهار تصویر ثانویه و یک تصویر long exposure است.

دوربین آیفون 11 پرو

به لطف تراشه A13، از فناوری یادگیری ماشین برای ترکیب این تصاویر در یک تصویر نهایی استفاده می‌شود که دارای بیشترین جزئیات و کمترین نویز خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که ویژگی مذکور در ابتدا عرضه در گوشی های آیفون 11 پرو و 11 پرو مکس فعال نخواهد بود.

اپل همچنین در این مراسم تیزری از قابلیت تصویر برداری به صورت هم‌زمان با دو سنسور مختلف از دوربین‌های آیفون 11 را به نمایش گذاشت. البته به نظر نمی‌رسد این ویژگی نیز در بدو ورود گوشی های اپل قابل استفاده باشد.

قیممت آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس

در نهایت شاهد استفاده از شارژر سریع 18 واتی تعبیه شده در جعبه و سنسور فیس آی‎دی هستیم که می‌تواند در زوایای مختلف عملیات احراز هویت را انجام دهد. گوشی های آیفون 11 پرو و آیفون 11 پرو مکس به ترتیب با قیمت 999 و 1199 دلار از 28 شهریورماه به طور رسمی راهی بازار خواهند شد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.