اپل می‌گوید چیپست A13 Bionic این شرکت سریعترین CPU و GPU موبایل تا به امروز است

بالاخره پس از شایعات بسیار آیفون‌های سال 2019 اپل هم از راه رسید اما این تازه اول راه است و اپل از رازهای حاضر در دل آیفون‌های جدید خود می‌گوید. با فارنت همراه شوید…

0

اپل از چیپست موجود روی آیفون‌های 2019 خود تحت عنوان A13 Bionic رونمایی کرد. همانطور که انتظار می‌رفت و همانطور که در چند سال اخیر شاهد بوده‌ایم، اپل بلافاصله اعلام کرد که این چیپست قوی‌ترین چیپستی است که تاکنون داخل یک گوشی هوشمند قرار گرفته است.

اپل عنوان کرد که چیپست A13 Bionic اپل قوی‌ترین پردازنده موجود روی گوشی‌های هوشمند است اما این پایان ماجرا نیست و در آیفون‌های سال 2019 شاهد قوی‌ترین پردازشگر گرافیکی هم خواهیم بود. اپل در رویداد اختصاصی خود با نمایش یک مقایسه کوچک فاصله قدرت پردازش این چیپست با سایر چیپست‌های قدرتمند موجود در بازار را نشان داد.

البته این تمام ماجرا نیست و اپل پس از آن اعلام کرد که چیپست A13 Bionic با بهینه‌سازی 40 درصدی، از نظر مصرف انرژی بهینه‌ترین چیپستی است که تاکنون تولید کرده است. به لطف این رقم اکنون تا 4 ساعت روی آیفون 11 پرو و تا 5 ساعت روی آیفون 11 پرو مکس طول عمر باتری بیشتری خواهیم داشت. چنین مصرف بهینه‌ای برخلاف افزایش تعداد ترانزیستورها تا 8.5 میلیارد عدد بوده و جالب است بدانید که عملکرد چیپست نسبت به مدل قبلی تا 20 درصد بهبود یافته است. همچنین طبق اعلام اپل در این چیپست یک موتور عصبی (Neural Engine) هشت هسته‌ای جا خوش کرده است که می‌تواند 1 تریلیون عملیات را در ثانیه پردازش کرده و ضرب ماتریس را تا شش برابر سریع‌تر انجام دهد.

چیپست A13 Bionic همانند دو مدل قبلی A12 و A11 از دو هسته پردازشی برای امور سنگین و 4 هسته پردازشی برای امور معمول استفاده می‌کند. همچنین مانند دو مدل قبلی شاهد 4 هسته پردازشی در پردازشگر گرافیکی آن هستیم. نظر شما در مورد چیپست گوشی‌های جدید آیفون چیست؟

منبع The Verge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.