سیستم عامل iPadOS اپل هشتم مهرماه رسما عرضه خواهد شد

سیستم عامل iPadOS به زودی در تاریخ هشتم مهر ماه مصادف با سی سپتامبر برای چندین مدل آیپد عرضه خواهد شد.

0

اپل به تازگی در کنفرانس خبری خود، سیستم عامل iPadOS را معرفی کرد. این سیستم عامل تغییرات مختلفی دارد که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد اما بیشتر یک تغییر نام است. اما این اولین سیستم عامل مخصوص آیپد خواهد بود. زمان عرضه این سیستم عامل هم در تاریخ هشتم مهر ماه خواهد بود.

سیستم عامل iPadOS چیست؟

مدتی پیش اپل اعلام کرد که قصد دارد سیستم عامل آیپد و آیفون را از یکدیگر جدا کند. این اقدام برای تمایز بیشتر بین این دو محصول بود. در حال حاضر شاید خیلی تفاوتی بین این سیستم و سیستم سنتی iOS نباشد. اما هر چقدر که زمان بگذرد، این تفاوت بیشتر خواهد شد چون اپل امکانات بیشتری را به آیپد اضافه می‌کند.

یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در این سیستم عامل شاهد آن خواهیم بود، قابلیت اضافه کردن ویجت‌ها است. سیستم عامل iOS هیچ‌گاه از چنین قابلیتی پشتیبانی نکرد و حالا این قابلیت در آیپد موجود خواهد بود. همچنین مرورگر سافاری در این سیستم هم دچار تغییرات گسترده‌ای شده است. یکی از تغییرات جدی، اضافه شدن حالت دسکتاپ است. اپلیکیشن Files بهبود یافته و همچنین شاهد عملکرد بهتری در مولتی‌تسکینگ هستیم.

عرضه چنین سیستمی همانند آن است که اپل تمامی نکات بد آیپد را مشاهده کرده و قصد دارد که آن‌ها را تغییر دهد. چند سال پیش در فارنت اشاره کردیم که اپل به دنبال تبدیل کردن آیپد به یک لپ‌تاپ سبک‌وزن است. این اتفاق آرام آرام در حال رخ دادن است. آیپد با سیستم عامل جدید خود بیشتر شکل یک لپ تاپ را به خود می‌گیرد.

سیستم درک بهتری از اطراف و بیرون خود خواهد داشت. به عنوان مثال اگر درایو USB خارجی را به دستگاه وصل کنید، این محصول بهتر می‌تواند آن را تشخیص دهد و با آن ارتباط برقرار کنید.

اولین محصولی که این سیستم عامل را دریافت می‌کند، آیپد 10.2 اینچی جدید اپل است. از همین امروز این آیپد برای فروش موجود است و در تاریخ هشتم مهر ماه عرضه آن گسترش پیدا می‌کند. اگر محصولی همچون آیپد ایر 2 یا محصولات بعد از آن را دارید، می‌توانید در تاریخ هشتم مهر ماه، این سیستم عامل جدید را بر روی آن نصب کنید.

 

منبع TheVerge
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.